جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا قصد دارد تا پایان ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳ میلیون نفر مهاجر بپذیرد

کانادا قصد دارد ظرف سه سال آینده به بیش از ۱.۳ میلیون مهاجر اقامت دائم اعطا کند

کانادا قصد دارد تا پایان ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳ میلیون نفر مهاجر بپذیرد

دولت فدرال در حالی که مشغول پرازش حجم انبوهی از تقاضانامه های انباشته شده در طول پاندمی کووید-۱۹ است، قصد دارد در طول سه سال آینده نیز همچنان روند افزایش تعداد بی سابقه افرادی که اقامت دائم در کانادا را دریافت می کنند، ادامه دهد. کانادا قصد دارد تا پایان ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳ میلیون نفر مهاجر بپذیرد

کانادا قصد دارد تا پایان 2024 بیش از 1.3 میلیون نفر مهاجر بپذیرد
کانادا قصد دارد تا پایان ۲۰۲۴ بیش از ۱.۳ میلیون نفر مهاجر بپذیرد

شان فریزر، وزیر مهاجرت فدرال در برنامه تازه منتشر شده خود گفت که کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ به ۴۳۱،۶۴۵ نفر، در سال آینده به ۴۴۷،۰۵۵ نفر و در سال ۲۰۲۴ به ۴۵۱،۰۰۰ نفر اقامت دائم اعطا کند.

دولت فدرال می گوید که می خواهد نرخ پذیرش تازه واردان به کشور را تا سال ۲۰۲۴ به میزان بیش از یک درصد از جمعیت کانادا افزایش دهد.

فریزر گفت علیرغم بهبود اقتصادی کانادا از هنگام شروع پاندمی هنوز صدها هزار موقعیت شغلی در بخش های مختلف اقتصادی در انتظار استخدام افراد برای پر کردن این مشاغل هستند.

علاوه بر این جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و دولت پیش بینی می کند تا پایان این دهه نرخ کارگر به بازنشسته تا سطح سه به یک افت خواهد کرد.

فریزر در مصاحبه ای گفت «اگر می خواهیم که توانایی حفظ سیستم بهداشت و درمان خود، سیستم آموزش دولتی، خدمات و مزایا اجتماعی که توسط سطوح مختلفی از دولت ارائه می شود را داشته باشیم، باید تعداد بیشتری از کارگران و خانواده های جوان به اینجا بیایند.»

فریزر گفت که افزایش مهاجرت عامل کلیدی بازیابی اقتصادی کانادا از پاندمی خواهد بود.

گلدی هایدر (Goldy Hyder) ریاست انجمن تجاری کانادا با این موضوع موافق است و در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت که اقتصادی که به طور مزمن دچار کمبود کارگر است نمی تواند ظرفیت خود را محقق کند.

هایدر به دولت هشدار داد که رشد و توسعه نیروی کار باید با پول بیشتر برای تامین خدمات عمومی، تامین مسکن و زیرساخت همراه باشد.

تا تاریخ ۱ فوریه انباشت بیش از ۱.۳ میلیون تقاضانامه اقامت دائم و اقامت موقتی وجود داشته است که دولت می گوید که علت این تاخیر عمدتا به دلیل آهستگی روند رسیدگی در طول پاندمی بوده است.

فریزر امیدوار است که تا پایان امسال بتواند زمان رسیدگی به تقاضانامه ها را به سطح قبلی بازگرداند، و در تلاش برای شتاب بخشیدن به فرآیندها بودجه ۸۵ میلیون دلاری و یک سیستم مدرن جدید ارائه کرده است.

برخی از مردم ممکن است در حین تحمل زمان انتظار طولانی [برای دریافت اقامت] برنامه متفاوتی را در پیش گرفته باشند اما فریزر گفت که معتقد است که مردم هنوز خواهان آمدن به کانادا هستند.

فریزر گفت «ما باید از طریق افزایش سطوح مهاجرتی خود برای پذیرش تعداد بیشتری از مهاجران، تا جایی که محله ها و جوامع ما ظرفیت جذب مهاجران را دارند و اقتصاد ما طالب و متقاضی حضور آنها در اینجاست آماده باشیم.»

دولت با پذیرش ۴۰۵،۰۰۰ متقاضی اقامت دائم در سال ۲۰۲۱ از هدف گذاری اعطای ۴۰۱،۰۰۰ اقامت دائم جدید در سال ۲۰۲۱ فراتر رفته است که بزرگترین رقم در طول یک سال در تاریخ کانادا محسوب می شود.

فریزر گفت «ما این کار را در شرایط پاندمی جهانی که مرزهای ما را در طول بخش بزرگی از سال بسته بود انجام دادیم و انجام این کار مستلزم رد پیش گرفتن رویکرد کاملا متفاوتی نسبت به مهاجرت بود.» و اضافه کرد که دولت در طول پاندمی توجه خود را بر افرادی متمرکز کرده بود که از قبل در کانادا حضور داشتند.

فریزر گفت که دولت علاوه بر این توانست که در جریان بحران انسانی در افغانستان رویکرد خود را تغییر داد و متعهد شد که برای ۴۰،۰۰۰ پناهنده افغانی در کانادا اسکان مجدد فراهم کند. تا به حال ۷،۵۵۰ پناهنده افغانستانی به کانادا رسیده اند.

دولت انتظار دارد که تقریبا ۵۷ درصد از افراد جدید دریافت کننده اقامت دائم در طول سه سال آینده از طریق جریان اقتصادی تقاضای اقامت ثبت کنند اما انتظار می رود که تعداد پناهندگان جدید نیز نسبت به برآوردهای قبلی بالاتر باشد.

در حالی که دولت پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۲۲ تعداد ۶۰،۵۰۰ پناهنده و افراد تحت محافظت در کانادا اقامت دائم دریافت می کنند اما این رقم اکنون به ۷۶،۵۴۵ نفر افزایش یافته است.

آژانس پناهندگی سازمان ملل روز دوشنبه از این خبر استقبال کرد و گفت «این اقدام به تعداد بیشتری از پناهندگان آسیب پذیر اجازه می دهد که امنیت و خانه ای جدید پیدا کنند.»

فریزر گفت که وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی‌کانادا در طول پاندمی تسریع رسیدگی به تقاضانامه های کارکنان بخش بهداشت و درمان ادامه می دهد اما جزییات کار باید در همکاری با استان ها مشخص شود تا اطمینان حاصل شود که برای جذب حرفه های شغلی مناسب و مورد نیاز تلاش کرده ایم.

علاوه بر این وزارت IRCC به پردازش تقاضانامه های دریافتی در برخی از برنامه های مهاجرتی ویژه پاندمی ادامه خواهد داد که هدف این برنامه ها ارائه اقامت دائمی به برخی از شهروندان موقتی مشغول به کار در وظایف حیاتی در کانادا است.

 وزارت مهاجرت کانادا      پذیرش مهاجرین   وزارت مهاجرت کانادا  پذیرش مهاجرین   وزارت مهاجرت کانادا  پذیرش مهاجرین  دولت فدرال کانادا    دولت فدرال کانادا    دولت فدرال کانادا    دولت فدرال کانادا    پذیرش مهاجرین  پذیرش مهاجرین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا