جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

دولت فدرال الزامات تست گیری PCR پیش از ورود به کشور را برای مسافران کاملا واکسینه حذف کرد

از ۲۸ فوریه اجباری بودن انجام تست PCR پیش از ورود به کانادا برای مسافران کاملا واکسینه لغو می شود

دولت فدرال الزامات تست گیری PCR پیش از ورود به کانادا را برای مسافران کاملا واکسینه حذف کرد

ژان-ایو داکلوس وزیر بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد که دولت فدرال از ۲۸ فوریه الزامات تست PCR پیش از ورود به کشور را برای مسافران کاملا واکسینه حذف می کند.

مسافران در عوض می توانند از تست های آنتی ژن فوری ارزان قیمت تر که ظرف ۲۴ ساعت قبل از زمانبندی پرواز یا رسیدن به مرز زمینی انجام شده و مورد تایید کشور مبدا سفر آنهاست استفاده کنند.

دولت فدرال الزامات تست گیری PCR پیش از ورود به کانادا را برای مسافران کاملا واکسینه حذف کرد
دولت فدرال الزامات تست گیری PCR پیش از ورود به کانادا را برای مسافران کاملا واکسینه حذف کرد

در حال حاضر تمامی مسافران {صرفنظر از وضعیت واکسیناسیون} باید گواهی یک تست مولکولی منفی، مانند تست PCR را که ظرف ۷۲ ساعت پیش از زمانبندی پرواز یا ورود به مرز زمینی کانادا انجام شده است را ارائه کنند.

پس از لغو الزامات تست PCR نیز همچنان ممکن است که مسافران هنگام ورود به کشور برای تست گیری تصادفی انتخاب شوند اما از ۲۸ فوریه به بعد دیگر نیازی نیست که در مدت انتظار برای دریافت نتیجه تست در قرنطینه بمانند.

علاوه بر این دولت سطح توصیه مشورتی خود برای کانادایی ها مبنی بر اجتناب از سفرهای غیرضروری به دلیل افزایش شیوع واریانت اومیکرون را کاهش می دهد.

داکلوس گفت «می خواهم تاکید کنم که کانادایی ها هنوز باید در هنگام سفر به خارج از کشور جانب احتیاط را رعایت کنند. هنوز واقعا ریسک ابتلا به بیماری یا سرگردان شدن در خارج از کشور و یا ناچار شدن به تمدید مدت سفر یا قرار گرفتن در شرایط نیاز به کمک پزشکی در صورت مثبت شدن نتیجه تست کووید-۱۹ وجود دارد.»

محدودیت های مربوط به کودکان غیرواکسینه کوچکتر از ۱۲ سال که همراه بزرگسالان واکسینه خود سفر می کنند نیز لغو می شود.

داکلوس گفت «یعنی [کودکان کوچکتر از ۱۲ سال] از این پس لازم نیست که قبل از رفتن به مدرسه، مهدکودک یا اردوگاه های تفریحی منتظر بمانند و خود را قرنطینه کنند. کودکان کوچکتر از ۱۲ سال از این پس لازم نیست تست گیری انجام دهند یا سایر الزامات ویژه را رعایت کنند.

مسافران غیرواکسینه همچنان لازم است که هنگام ورود به کانادا تست انجام دهند و باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

داکلوس گفت مقررات مرزی اعلام شده «گذرا و موقتی» است و همچنان به تنظیم این مقررات براساس وضعیت اپیدمیولوژیک کشور ادامه می دهیم.

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل، مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی و رندی بویسونالت وزیر گردشگری نیز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام مقررات مرزی توسط وزیر بهداشت حضور داشتند.

عمر الغبرا اعلام کرد که از ۲۸ فوریه تمام فرودگاه های کانادایی که در شرایط عادی پذیرای پروازهای بین المللی ورودی هستند می توانند دوباره پروازهای ورودی را بپذیرند. در حال حاضر تنها ۱۸ فرودگاه پروازهای بین المللی ورودی به کشور را می پذیرند.

الغبرا گفت «[اعلام مقررات جدید] خبر خوبی برای محله ها و اجتماعات ویندزور، لندن، فورت مک موری، مونکتون و بسیاری دیگر از شهرها است. پذیرش پروازهای بین المللی ورودی موجب حمایت از گردشگری محلی، ایجاد شغل های خوب و رشد اقتصادی خواهد بود.»

عمر الغبرا علاوه بر این اشاره کرد که دولت «به موقع برای آغاز فصل سفر با کشتی کروز در بهار امسال» اطلاعات بیشتری در مورد الزامات تست گیری برای کشتی های کروز اعلام خواهد کرد.

با وجود اینکه ممنوعیت کشتی های کروز در آبهای کانادا از ۱ نوامبر ۲۰۲۱ برداشته شد اما هنوز توصیه مشورتی برای اجتناب از سفر با کشتی کروز به خارج از کشور وجود دارد.

داکلوس در پاسخ به این پرسش که چرا این مقررات تا قبل از ۲۸ فوریه به اجرا گذاشته نخواهند شد گفت به‌روزرسانی دستورالعمل های جدید روی اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCan) طول می کشد.

داکلوس که به فرانسوی صحبت می کرد گفت «لازم است که به طور مناسب برنامه نویسی شود تا بتوان همه موارد را به طور مناسب راه اندازی کرد.»

اتاق بازرگانی کانادا در بیانیه ای که پس از این کنفراس مطبوعاتی منتشر شد از گام هایی که به سمت «عادی سازی» مقررات مرزی برداشته شده است استقبال کرد.

پرین بیتی (Perrin Beatty) رئیس و مدیرعامل اتاق بازرگانی کانادا گفت «در حالی که کانادا وارد مرحله جدیدی از پاندمی کووید-۱۹ می شود، قطعا وقت آن رسیده که دولت فدرال محدودیت های مسافرتی را برای مسافران کاملا واکسینه کاهش دهد. بازیابی سلامت بخش اقتصادی سفر و گردشگری کانادا برای بازیابی اقتصاد کشور حیاتی است.»

مقررات سفر به کانادا      مقررات سفر به کانادا    مقررات سفر به کانادا      مقررات سفر به کانادا    مقررات سفر به کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا