جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا پنج توربین باقیمانده خط لوله نورد استریم ۱ را به آلمان باز می گرداند

کانادا علیرغم تحریم صنعت نفت و گاز روسیه پنج توربین باقیمانده نورد استریم ۱ را به آلمان باز‌می‌گرداند

کانادا پنج توربین باقیمانده خط لوله نورد استریم ۱ را به آلمان باز می گرداند

دولت کانادا این هفته تایید کرد که کانادا به برنامه خود پایبند خواهد بود و پنج توربین باقیمانده نورد استریم ۱ که در مونترال در حال تعمیر بودند را به آلمان باز می گرداند.

کانادا پنج توربین باقیمانده خط لوله نورد استریم ۱ را به آلمان باز می گرداند
کانادا پنج توربین باقیمانده خط لوله نورداستریم ۱ را به آلمان باز می گرداند

اتاوا در ماه جولای با در نظر گرفتن یک مورد معافیت برای تحریم صنعت نفت و گاز روسیه اجازه داد اولین توربین خط لوله گاز نورد استریم ۱ به آلمان بازگردانده شود. با این حال گازپروم شرکت تامین کننده گاز روسیه از پذیرش توربین خودداری کرد و مشکلات فنی و اسناد مفقودی را مقصر دانست.

با وجود اینکه گازپروم توربین اول را نپذیرفت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه شنبه در جریان بازدید اولاف شولتس صدراعظم آلمان تأیید کرد که پنج توربین باقیمانده بازگردانده خواهند شد.

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا روز چهارشنبه در مصاحبه با سی بی سی گفت «این دقیقاً همان کاری است که آلمان از ما خواسته است. کانادا نمی‌خواهد بهانه‌ای به [رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر] پوتین بدهد تا جریان انرژی کشورخود را به مثابه یک سلاح علیه اروپا به کار بگیرد.»

برلین به دلیل نگرانی از کمبود گاز در زمستان خواستار بازگرداندن توربین ها شد، اما این تصمیم با انتقاد شدید مقامات اوکراینی مواجه گردید.

گازپروم قصد دارد جریان نورد استریم۱ را به مدت سه روز از ۳۱ آگوست در ایستگاه کمپرسور برق پورتووایا (Portovaya) در روسیه متوقف کند. با این حال، این شرکت روز پنجشنبه گفت که هیچ یک از تجهیزاتی که در ایستگاه مورد نیاز است در حال حاضر در کانادا نیست.

در بیانیه کانال تلگرامی گازپروم آمده است «هیچ یک از توربین‌های ایستگاه کمپرسور پورتووایا در کانادا در دست تعمیر نیست.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا