انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دانشجویان بین‌المللی برای دریافت سوشیال اینشورنس نامبر در تورنتو در صف‌های طولانی منتظر میمانند

دانشجویان بین المللی تازه وارد ناچارند برای دریافت شماره بیمه اجتماعی در منطقه تورنتو بزرگ در صف های طولانی منتظر بمانند

دانشجویان بین‌المللی در تورنتو برای دریافت سوشیال اینشورنس نامبر در صف‌های طولانی منتظر میمانند

تأخیرها در مراکز سرویس کانادا برای دریافت پاسپورت ماه‌هاست که ادامه یافته، در حالی که وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا که بر ادارت سرویس کانادا نظارت دارد این وضعیت را «غیرقابل قبول» دانسته است.

دانشجویان بین‌المللی در تورنتو برای دریافت سوشیال اینشورنس نامبر در صف‌های طولانی منتظر میمانند
دانشجویان بین‌المللی در تورنتو برای دریافت سوشیال اینشورنس نامبر در صف‌های طولانی منتظر میمانند

وزارت اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا در یک اطلاعیه عمومی در روز ۱۷ آگوست اطلاع داد که «انتظار می رود سرویس کانادا تا پایان تابستان تعداد درخواست های معوقه صدور پاسپورت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.»

در حالی که بسیاری از دانشجویان با نزدیک شدن به ترم پاییز در حال ورود به کانادا هستند، صف های طولانی مقابل دفاتر سرویس کانادا مانند دفتر برمپتون پایانی ندارند.

هرمان سینگ که دانشجوی بین المللی است سه روز است که وارد کانادا شده، و از این مدت دو روز را در مقابل دفتر سرویس کانادا منتظر دریافت شماره بیمه اجتماعی (سوشیال اینشورنس نامبر) بوده است.

این دانشجوی بین‌المللی در حالی که در مقابل دفتر سرویس کانادا در برمپتون ایستاده بود به سی‌تی‌وی نیوز تورنتو گفت «دیروز ساعت ۱۱ به اینجا آمدم و نیروهای انتظامات به من گفتند که اینجا را ترک کنم زیرا هیچ شانسی برای اینکه نوبت به من برسد وجود ندارد.»

داستان او منحصر به فرد نیست. صدها نفر در صفی به طول صدها متر که تا اطراف ساختمان سرویس کانادا، کوچه پشتی و پشت یک رستوران مجاور  کشیده شده است منتظر هستند.

تا ظهر، به بسیاری از حاضرین گفته شد که به خانه بروند و مجددا در روز دیگری مراجعه کنند.

دنیل مندی (Daniel Mendy) یکی از معدود افراد خوش شانسی بود که به ابتدای صف نزدیکتر بود و به او گفته شد بعد از ظهر برگردد. او پنجشنبه گذشته از گامبیا برای تحصیل در رشته مدیریت مراقبت های بهداشتی در کالج فن‌شاوی (Fanshawe) وارد کانادا شد.

این دانشجوی گامبیایی می گوید که قبل از اینکه به لندن برود در برمپتون در نزدیکی یکی از مراکز سرویس کانادا اقامت داشته است، به این امید که بتواند کارت شماره بیمه اجتماعی (سوشیال اینشورنس نامبر) بگیرد تا گرفتن آپارتمان، افتتاح حساب بانکی و یافتن کار برای او بسیار آسان تر باشد.

سرویس‌کانادا در رسانه‌های اجتماعی و تابلوهای پلاستیکی در مقابل مراکز سرویس‌کانادا توصیه می‌کند که افراد می‌توانند به جای مراجعه حضوری از طریق آنلاین برای دریافت مدارک رسمی خود اقدام کنند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا