جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

تغییر مقررات مرزی کووید-۱۹ هفته آینده اعلام خواهد شد

دولت فدرال هفته آینده تغییرات ایجاد شده در مقررات مرزی کووید-۱۹ را اعلام خواهد کرد

تغییر مقررات مرزی کووید-۱۹ هفته آینده اعلام خواهد شد

ژان-ایو داکلوس وزیر بهداشت فدرال روز جمعه اشاره کرد که دولت فدرال تغییرات ایجاد شده در مقررات پاندمی در مرزهای کانادا را هفته آینده اعلام خواهد کرد؛ در همین راستا کارشناس ارشد بهداشت عمومی کانادا گفت که کشور در حال بررسی طرح های پایدارتر برای مدیریت کووید-۱۹ است. تغییر مقررات مرزی کووید-۱۹ هفته آینده اعلام خواهد شد

در حال حاضر دولت توصیه می کند از تمامی سفرهای بین المللی غیرضروری اجتناب شود.

هر فردی که در داخل کانادا از طریق هواپیما، قطار مسافربری یا کشتی مسافرت می کند باید در مقابل کووید-۱۹ واکسینه باشد و ورود مسافران بین المللی نیز مشروط به الزامات تست کووید-۱۹ است.

تغییر مقررات مرزی کووید-19 هفته آینده اعلام خواهد شد
تغییر مقررات مرزی کووید-۱۹ هفته آینده اعلام خواهد شد

داکلوس در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت که اکنون کانادا بدترین وضعیت ناشی از موج آخر پاندمی را پشت سر گذاشته است و دولت به «تنظیم مداوم» مقررات طبق وضعیت جاری ادامه می دهد.

دکتر ترزا تام کارشناس ارشد بهداشت عمومی گفت که به دلیل ماهیت سرایت پذیر واریانت اومیکرون متوقف کردن تمام موارد ابتلا در مرزها و پیشگیری از انتقال ویروس توسط فرد مبتلا به سایر افراد بسیار دشوار است.

در همین اثنا تعداد موارد جدید روزانه ابتلا به این بیماری در کانادا به حدود ۱۱،۰۰۰ مورد کاهش یافته است با این حال این آمار کامل نیست چرا که بسیاری از حوزه های قضایی در کانادا تست گیری را به افرادی محدود کرده‌اند که دارای ریسک ابتلا بالایی هستند.

داکلوس گفت، با این حال کانادا هنوز نمی تواند به این سادگی تصمیم بگیرد که با این ویروس زندگی کند و تمام مقررات را حذف کند چرا که هنوز بسیاری از مردم در اثر این ویروس می میرند و بیمارستان ها هنوز در مقابل احتمال افزایش بیش از حد ورود بیماران با وضعیت وخیم آسیب پذیر هستند. 

دکتر ترزا تام گفت روزانه ۱۳۰ نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ [در کانادا] فوت می کنند. آخرین داده های تهیه شده توسط سازمان بهداشت عمومی کانادا نشان می دهد که روزانه نزدیک به ۸،۷۰۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان ها تحت درمان قرار می گیرند و ۱،۰۰۰ نفر نیز مراقبت های ویژه دریافت می کنند.

علاوه بر این استان ها باید برای آینده برنامه ریزی کنند زیرا این ویروس از میان نمی رود و ممکن است واریانت های بیشتری با سطح انتقال پذیری و شدت نامشخص ظهور کنند. دکتر تام گفت برنامه ریزی های استان ها باید شامل تست گیری، مقررات بهداشت عمومی، واکسن ها و درمان ها باشد.

دکتر تام گفت که علاوه بر این باید ابزارهایی در اختیار خانواده ها قرار بگیرد که با استفاده از این ابزارها بتوانند تصمیمات خودشان را براساس سطح ریسک پذیری خود اتخاذ کنند و ریسک خود را با استفاده از اقدامات محافظت شخصی مانند پوشیدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون کاهش دهند.

دکر تام گفت «اگرچه جهش دوباره [موارد ابتلا] به خصوص با توجه به کاهش مقررات بهداشت عمومی هنوز محتمل است، اما افزایش دسترسی به ابزارها و به کارگیری فوری این ابزارها می تواند به کاهش تاثیر آن بر بیمارستان ها کمک کند.»

علاوه بر این خبرگزاری سی بی سی (CBC) اوایل امروز گزارش کرد که دولت فدرال به حذف مقررات اجباری تست PCR کووید-۱۹ برای کانادایی های کاملا واکسینه که به خارج از کشور سفر می کنند نزدیک شده است. تغییر مقررات مرزی کووید-۱۹ هفته آینده اعلام خواهد شد

تغییر مقررات مرزی کووید-19 هفته آینده اعلام خواهد شد
تغییر مقررات مرزی کووید-۱۹ هفته آینده اعلام خواهد شد

مسافرت به از کانادا مقررات مرزی کانادا ژان-ایو داکلوس مسافرت به از کانادا  ژان-ایو داکلوس مقررات مرزی کانادا ژان-ایو داکلوس مسافرت به از کانادا   مقررات مرزی کانادا  مسافرت به از کانادا  مقررات مرزی کانادا  ژان-ایو داکلوس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا