جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزارت بهداشت کانادا : کودکان ۱۲ سال و بزرگتر از این پس مجازند واکسن فایزر دریافت کنند

واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ سال و بزرگتر مجوز گرفت

وزارت بهداشت کانادا : کودکان ۱۲ سال و بزرگتر از این پس مجازند واکسنفایزر دریافت کنند

وزارت بهداشت کانادا می گوید واکسن فایزر-بیون‌تک کووید-۱۹ در حال حاضر برای کودکان ۱۲ سال و بزرگتر ایمن است. وزارت بهداشت کانادا : کودکان ۱۲ سال و بزرگتر از این پس مجازند واکسنفایزر دریافت کنند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

سازمان بهداشت فدرال اعلام کرد که پس از تایید اولیه استفاده واکسن برای گروه سنی ۱۶ سال و بزرگتر، حالا تزریق واکسن برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال را نیز تایید می کند.

واکسن دوز-دوگانه فایزر اولین واکسن کووید-۱۹ بود که توسط وزارت بهداشت کانادا مجاز اعلام شد. در دسامبر ۲۰۲۰ مجوز نظارتی دریافت کرد و اولین واکسنی بود که تزریق آن در کشور انجام شد.

وزارت بهداشت کانادا از اواسط آوریل در حال بررسی اظهارنامه فایزر-بیون‌تک برای گسترش استفاده از این واکسن بوده است.

کارآزمایی بالینی عظیم داروسازی فایزر نشان داده است که واکسن_فایزر پس از تزریق دوز دوم تا ۹۵ درصد در پیشگری از ابتلا به کووید-۱۹ در افراد ۱۶ سال و بزرگتر موثر است. واکسن فایزر در کارآزمایی گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال، ۱۰۰ درصد موثر بود.

واکسن_فایزر نوعی واکسن mRNA است، یعنی بدون استفاده از ویروس زنده ایجاد کننده کووید-۱۹، به سلول‌ها می آموزد که چگونه پروتئینی بسازند که محرک ایجاد پاسخ ایمنی باشد. به محض اینکه پاسخ ایمنی تحریک شد، آنتی‌بادی‌ها در بدن تولید می‌شوند و در صورت ورود ویروس به بدن در آینده، افراد را در مقابل ابتلا به بیماری محافظت می‌کند.

شرکت بزرگ فایزر پس از یک دوره تاخیر در زمستان با افزایش ظرفیت تولید، به یکی از باثبات‌ترین تأمین‌ کنندگان واکسن کانادا تبدیل شده است. فایزر با ارسال نزدیک به ۱۱ میلیون دوز واکسن به کانادا تا به امروز، متعهد شده است که تا پایان ماه ژوئن نیز هر هفته، دو میلیون دوز واکسن به کانادا ارسال کند.

 

وزارت بهداشت کانادا : کودکان 12 سال و بزرگتر از این پس مجازند واکسن فایزر دریافت کنند
وزارتبهداشت کانادا : کودکان ۱۲ سال و بزرگتر این پس مجازند واکسنفایزر دریافت کنند

واکسن کووید-۱۹      واکسن کووید-۱۹             واکسن کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا