جدیدترین اخبارجهان

چین به دلیل سفر پلوسی به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند

چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس کنگره آمریکا به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند

چین به دلیل سفر نانسی پلوسی به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند

وزارت دفاع چین سه شنبه شب اعلام کرد که در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس کنگره آمریکا به تایوان ارتش چین در حالت آماده باش قرار گرفته است و «عملیات نظامی هدفمند» اجرا خواهد کرد.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق‌چین به طور جداگانه اعلام کرد که از سه شنبه شب عملیات نظامی مشترکی را در نزدیکی تایوان انجام خواهد داد.

فرماندهی جبهه شرق گفت این رزمایش ها شامل مانورهای مشترک هوایی و دریایی در شمال، جنوب غربی و جنوب شرقی تایوان، شلیک مستقیم دوربرد در تنگه تایوان و پرتاب آزمایشی موشک در دریای شرق تایوان خواهد بود.

وزارت دفاع چین در مورد اینکه عملیات نظامی هدفمند شامل چه مواردی می شود، یا اینکه آیا آنها جدا از تمرینات اعلام شده توسط فرماندهی جبهه شرق هستند یا خیر، جزئیاتی ارائه نکرد.

خبرگزاری دولتی شین هوآ (Xinhua) روز سه شنبه اعلام کرد که ارتش چین از ۴ تا ۷ آگوست مانورهای شلیک مستقیم و سایر تمرینات نظامی را در اطراف تایوان انجام خواهد داد.

چین به دلیل سفر نانسی پلوسی به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند
چین‌به دلیل سفر نانسی پلوسی به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند

تایوان میگوید چین قصد دارد با انجام مانورهای نظامی تهدید کند

وزارت دفاع تایوان اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که چین در تلاش است تا بنادر و شهرهای کلیدی را با اعلام مانورهایی در اطراف جزیره در روزهای آینده تهدید نماید.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای اعلام کرد که هدف از این رزمایش ارعاب روانی شهروندان تایوان می‌باشد و افزود که نیروهای مسلح سطح هوشیاری خود را «تقویت» کرده اند و شهروندان نباید نگران باشند.

در همین حال، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۲۱ هواپیمای چینی روز سه شنبه وارد حریم دفاع هوایی تایوان شدند.

چین به دلیل سفر نانسی پلوسی به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند
چین‌به دلیل سفرنانسی پلوسی به تایوان «عملیات نظامی هدفمند» اجرا می کند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا