جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

نگرانی‌ ها درباره خشونت فزاینده اسلحه به دنبال آخرین تیراندازی در مونترال

نگرانی ها از خشونت فزاینده اسلحه در مونترال 

نگرانی‌ ها درباره خشونت فزاینده اسلحه به دنبال آخرین تیراندازی در مونترال

به گفته یک گروهبان پلیس، شمار بیشتر خشونت با اسلحه در مونترال مقامات را در حالت آماده باش قرار داده است: «جنایتکاران بیشتری از سلاح استفاده می‌‌کنند.» نگرانی‌ ها درباره خشونت افزاینده اسلحه به دنبال آخرین تیراندازی در مونترال

به گزارش تهرانتو نیوز؛

گروهبان امانوئل آنگلید توضیح داد که اسلحه‌های بیشتری به طور غیرقانونی به شهر وارد می‌شود.

آنگلید گفت: «در دو سال گذشته، شاهد افزایش خشونت با اسلحه بوده‌ایم. اسلحه‌های بیشتری در شهر وجود دارد، از اسلحه‌های قاچاق گرفته تا اسلحه‌های غیرقانونی و سرقتی که بیشتر آنها را توقیف کرده‌ایم.»
این خبر پس از تیراندازی در محله Côte-Saint-Paul در اوایل صبح چهارشنبه، منتشر شد.

افسران پلیس در ساعت ۱۲:۴۵ بامداد تماسی را درباره شلیک گلوله در خیابان ژولیکور (Jolicoeur Street)، نزدیک خیابان بریاند (Briand Street)، دریافت کردند.

ورونیک کمتوئیس، سخنگوی پلیس مونترال گفت: «پلیس حداقل یک جای گلوله را روی پنجره ساختمانی مسکونی پیدا کرد. محدوده‌ای برای حفاظت از صحنه حادثه اختصاص داده شد.»

در پی این تیراندازی هیچ مصدومی گزارش نشده است.

طبق گفته پلیس مونترال، این حادثه شصتمین مورد تیراندازی در سال ۲۰۲۱ است. تاکنون ۱۲ تیراندازی در ماه جولای اتفاق افتاده و امسال ۴۸۷ اسلحه نیز توقیف شده است.

آنگلید توضیح می‌دهد که گروه‌های جنایتکار، عامل بسیاری از خشونت‌های سلاح گرم هستند.

وی افزود: «تحقیقات ما را به درگیری بین گروه‌های تبهکار می‌رساند اما عوامل دیگری نیز در خشونت با اسلحه و جنایاتی از این دست دخیل هستند. همچنین می‌توانیم درباره کووید-۱۹ صحبت کنیم که جرم و جنایت را به فضاهای عمومی آورد.»

آنگلید خاطرنشان می‌کند که این جنایات می‌تواند به سبب بسته بودن رستوران‌ها و بارها در همه‌گیری کرونا باشد.

وی گفت: «فعالیت‌های جنایی در مرکز شهر در دوران کرونا کمتر بوده است و حالا به نظر می‌رسد که از زمان افتتاح رستوران‌ها و بارها، این پدیده بجای شمال شرقی در مرکز شهر رخ می‌دهد. فعالیت بیشتری در مرکز شهر انجام می‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد که این فعالیت‌ها در همان جای سابق پیش از کرونا، رخ می‌دهند.»

آنگلید افزود که به نظر نمی‌رسد در حال حاضر مکان خاصی برای فعالیت‌های جنایی وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت: «نه تنها در قسمت شمال شرقی، بلکه در مرکز و قسمت جنوبی شهر نیز شاهد حوادثی از این دست بوده‌ایم، بنابراین نمی‌توانیم مکان مشخصی را برای محل تیراندازی‌ها شناسایی کنیم.» اوایل این هفته، دو تیراندازی دیگر رخ داد ؛ یکی در منطقه سنت لوران که یک قربانی را به بیمارستان فرستاد و دیگری در وردون که مصدومی در پی نداشت.

چند روز قبل، دو نوجوان در محله Côte-des-Neiges، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. یکی از آنها از ناحیه پایین بدنش آسیب دید، در حالی که دیگری در اثر گلوله، خراش برداشت.

پلیس نمی‌تواند ادعا کند که آیا این تیراندازی‌ها به هم مرتبط هستند یا خیر. با این وجود، آنگلید اصرار دارد که گشت‌های بیشتری در مناطق هدف وجود داشته باشد.

واحدهای قاچاق اسلحه، جرایم سازمان‌ یافته و جرایم بزرگ نیز در حال بررسی این تیراندازی‌ها هستند.  نگرانی‌ ها درباره خشونت فزاینده اسلحه به دنبال آخرین تیراندازی در مونترال

نگرانی‌ ها درباره خشونت فزاینده اسلحه به دنبال آخرین تیراندازی در مونترال
نگرانی‌ ها درباره خشونت فزاینده اسلحه به دنبال آخرین تیراندازی در مونترال

اخبار کانادا     اخبار کبک  اخبار کانادا  اخبار مونترال    اخبار کبک    اخبار کانادا  اخبار کبک  اخبار کانادا  اخبار مونترال   اخبار کبک    اخبار مونترال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا