انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پزشک ارشد تورنتو با وجود تثبیت موارد کووید-۱۹ در سطح شهر با لغو سریع محدودیتها مخالف است

با وجود تثبیت موارد کووید-۱۹ در تورنتو پزشک ارشد شهر نسبت به لغو ناگهانی و سریع محدودیت ها هشدار داد

پزشک ارشد تورنتو با وجود تثبیت موارد کووید-۱۹ در سطح شهر با لغو سریع محدودیتها مخالف است

پزشک ارشد تورنتو می گوید که برخی از «شاخص های اولیه» در شهر تورنتو حاکی از تثبیت احتمالی میزان ابتلا به کووید-۱۹ در سطح شهر است اما بخصوص با توجه به اینکه انتظار می رود دانش آموزان از فردا به کلاسهای حضوری بازگردند با لغو بسیار سریع محدودیت های بهداشت عمومی مخالف است و نسبت به آن هشدار می دهد. پزشک ارشد تورنتو با وجود تثبیت موارد کووید-۱۹ در سطح شهر با لغو سریع محدودیتها مخالف است

دکتر ایلین دی ویلا (Eileen de Villa) پزشک ارشد بهداشت تورنتو اظهارات خود را صبح سه شنبه در جریان یک نشست خبری در تالار شهرداری تورنتو مطرح کرد. پزشک ارشد تورنتو با وجود تثبیت موارد کووید-۱۹ با لغو سریع محدودیتها مخالف است

پزشک ارشد تورنتو با وجود تثبیت موارد کووید-19 در سطح شهر با لغو سریع محدودیتها مخالف است
پزشک ارشد تورنتو با وجود تثبیت موارد کووید-۱۹ با لغو سریع محدودیتها مخالف است

دکتر ایلین دی ویلا گفت در حالی که نشانه هایی وجود دارد که حاکی از تثبیت احتمالی نرخ ابتلا در شهر است اما سایر شاخص های متأخر از جمله نرخ بستری در بیمارستانها، پذیرش بخش مراقبت های ویژه و شمار مرگ و میر هنوز رو به افزایش است و «فشار قابل ملاحظه ای» بر سیستم بهداشت و درمان تحمیل می کنند.

دکتر دی ویلا علاوه بر این گفت در مورد هر گونه اقدامی که باعث افزایش تعاملات حضوری در سطح جمعیت بزرگتری شود نگران است، بخصوص دقیقا هنگامی که قرار است دانش آموزان پس از حدود یک ماه برای اولین بار دوباره یادگیری حضوری را آغاز کنند.

دکتر دی ویلا گفت «تضمین اجرای موفق یادگیری حضوی تا پایان سال تحصیلی به این بستگی دارد که قبل از به اجرا گذاشتن تغییراتی که احتمالا به افزایش تماس های شخصی منجر خواهد شد بتوانیم شواهد کافی از بهبود کلی وضعیت کووید-۱۹ مشاهده کنیم.» «ما از تجربه های خود و تجربیات سایر قلمروهای قضایی آموخته ایم که لغو بسیار سریع محددیت ها باعث به خطر افتادن پیشرفت های به دست آمده خواهد شد و در برخی از موارد ما را ناچار کرده است که به اجرای محدودیت های بیشتری بازگردیم.»

انتاریو از ۵ ژانویه به نسخه اصلاح شده مرحله ۲ برنامه بازگشایی بازگشت که در نتیجه نهارخوری در محل میکده ها و رستورانها موقتا متوقف شد و به تعطیلی مطلق تعدادی دیگر از کسب و کارها از جمله باشگاه های ورزشی و سالن های سینما منجر شد.

در آغاز اجرای محدودیت های جدید دولت گفت که این محدودیت ها دست کم تا ۲۶ ژانویه برقرار خواهند ماند و تصمیم گیری در مورد لغو آنها به وضعیت شاخص های بهداشت عمومی بستگی خواهد داشت.

با این وجود روز دوشنبه دکتر کییران مورد پزشک ارشد بهداشت عمومی به ایستگاه رادیویی اتاوا گفت که «به تدریج در حال امیدوارتر شدن» به وضعیت پیش روی استان است. سپس روز سه شنبه نخست وزیر داگ فورد در گفتگو با همین ایستگاه رادیویی گفت که دولت او تا آخر این هفته «خبرهای مثبتی» در مورد کاهش برخی از محدودیت ها اعلام خواهد کرد.

دکتر ایلین دی ویلا ضمن گفتگو با خبرنگاران در تالار شهرداری گفت که درک می کند که مردم «چشم انتظار ازسرگیری فعالیت هایی هستند که از انجام آن بازمانده اند.» با این حال «افزایش فرصتهایی برای تعامل مردم با یکدیگر باید با احتیاط انجام شود بخصوص با توجه به اینکه مداس در حال بازگشایی هستند.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا