آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

فروشگاه های خواربار و مواد غذایی به دلیل کمبود نیرو و کالا در آستانه تعطیلی قرار دارند

مشکلات زنجیره تامین کالا و کمبود نیروی کار به دلیل پروتکل های کووید-۱۹ فروشگاه های موادغذایی را در آستانه تعطیلی قرار داده است

فروشگاه های خواربار و مواد غذایی به دلیل کمبود نیرو و کالا در آستانه تعطیلی قرار دارند

فروشگاه های مواد غذایی و خواربار با مشکلات کمبود نیروی کار و کالا مواجه هستند و کارشناسان هشدار می دهند که این وضعیت می تواند امنیت غذایی کانادا را تهدید کند.

گری سندز (Gary Sands) معاون ارشد سیاست گذاری عمومی فدراسیون خواربار فروشی های مستقل کانادا می گوید که غیبت کارکنان به دلیل پروتکل های کووید-۱۹ در سراسر کانادا به ۳۰ درصد رسیده و رو به افزایش است.

فروشگاه های خواربار و مواد غذایی به دلیل کمبود نیرو و کالا در آستانه تعطیلی قرار دارند
فروشگاه های خواربار و مواد غذایی بدلیل کمبود نیرو و کالا در آستانه تعطیلی هستند

گری سندز می گوید که بدون دسترسی به تست گیری فوری در بسیاری از استان ها کارکنان به طور مکرر ناچار می شوند که به مدت یک هفته یا بیشتر پس از قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹ خود را قرنطینه کنند.

سندز می گویند اگر این وضعیت بدتر شود برخی از فروشگاه های خواربار فروشی قادر نخواهند بود که به فعالیت خود ادامه دهند که به نوبه خود امنیت غذایی را در مناطق روستایی و دورافتاده کشور که صرفا بر یک فروشگاه مستقل و تک خواروبار فروشی متکی هستند تهدید می کند.

در همین اثنا فروشگاه ها دچار کمبود کالا نیز هستند که ناشی از مسائل زنجیره تامین از جمله کمبود رانندگان کامیون، تاخیر در بسته بندی و پردازش و آب و هوای زمستانی است.

میشل واسیلیشن (Michelle Wasylyshen) سخنگوی شورای خرده فروشی کانادا می گوید خواربار فروشان بر تحویل «بلادرنگ» متکی هستند به این معنا که حتی مسائل گذرا و موقتی مانند آب و هوای نامساعد نیز می تواند موجب تاخیر و کمبود شود.

اما واسیلیشن اضافه می کند که خالی بودن قفسه ها در برخی از سوپرمارکت ها قاعدتا باید موقتی باشد و خرده فروشان در حال بررسی تمامی راه های دسترسی برای رساندن کالاها به فروشگاه ها در سریعترین زمان ممکن هستند.

در همین حین شورای خرده فروشی نیز به طور جدی از خریدکنندگان می خواهد که از تکرار خرید عصبی و سراسیمه که در اولین روزهای پاندمی شاهد آن بودیم اجتناب کنند.

واسیلیشن گفت «اگر همه شروع به انباشت و احتکار کنند در اینصورت با کمبود مواجه خواهیم شد.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا