جدیدترین اخبارجهان

ایرلاین ها خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن در مورد راه اندازی فایو جی (۵G) شدند

چندین ایرلاین بزرگ ضمن هشدار نسبت به عواقب راه اندازی فایو جی (۵G) در نزدیکی فرودگاه ها خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن شدند

ایرلاین ها خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن در مورد راه اندازی فایو جی (۵G) شدند

مدیر عاملان بزرگترین ایرلاین های ایالات متحده آمریکا خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن در مورد راه اندازی [برنامه ریزی شده] تکنولوژی فایو جی (۵G) در نزدیکی فرودگاه های بزرگ در روز چهارشنبه شدند و نسبت به پیامدهای وخیم آن برای حمل و نقل و اقتصاد هشدار دادند. ایرلاین ها خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن در مورد راه اندازی فایو جی (۵G) شدند

نمایندگان ۱۰ شرکت ترابری هوایی در نامه ای خواستار به تاخیر انداختن طولانی تر راه اندازی ۵G در نزدیکی فرودگاه هایی شدند که پس از آغاز به کار این تکنولوژی تحت محدودیت های پروازی اداره هوانوردی فدرال قرار خواهند گرفت. جامعه هوانوردی نگران است که سیگنال های ۵G با تکنولوژی هوانوردی از جمله هواپیماهای دارای رادار ارتفاع سنج تداخل پیدا خواهد کرد.

مدیرعاملان ایرلاین ها در این نامه نوشته اند «اثرات دامنه دار فزونگر در سراسر عملیات مسافربری و باربری، مجموعه نیروی کار ما و سطح گسترده تر اقتصاد واقعا غیرقابل محاسبه است.»  «باید به صراحت بگوییم که تجارت کشور به سمت توقف خواهد رفت.»

این نامه متذکر می شود که بحث و گفتگو بین ایرلاین ها و صنعت مخابرات ادامه دارد.

حامل های مخابراتی ورایزن (Verizon) و  ای‌تی اند تی (AT&T) که مالک شرکت هولدینگ سی ان ان (CNN) است اولین بار راه اندازی سراسری ۵G را تا ژانویه به تعویق انداختند و سپس با تاخیر محدودتری که بر فرودگاه ها متمرکز بود موافقت کردند که این هفته منقضی می شود.

«اگر پایانه های اصلی ما اجازه پرواز دریافت نکنند، اساسا اکثریت قریب به اتفاق سفرها و حمل و نقل عمومی زمینگیر خواهند شد. این وضعیت بدان معناست که در روزی مانند دیروز بیش از ۱،۱۰۰ پرواز و ۱۰۰،۰۰۰ مسافر در معرض لغو پرواز، تغییر مسیر یا تاخیر قرار خواهند گرفت.»

این نامه خطاب به کاخ سفید، وزارت حمل و نقل، کمیسیون ارتباطات فدرال و اداره هوانوردی فدرال (FAA) نوشته شده است. امضاکنندگان این نامه شامل اعضای ایرلاین های امریکا از جمله مدیر عاملان آلاسکا ایرلاین (Alaska Airlines)، امریکن ایرلاین (American Airlines)، اطلس ایر (Atlas Air)، دلتا ایر لاین (Delta Air Lines)، هاوایین ایرلاین (Hawaiian Airlines)، جت بلو ایروی (JetBlue Airways)، ساوت وست ایرلاین (Southwest Airlines)، یونایتد ایرلاین و عملیات خطوط هوایی در فدکس (FedEx) و یو پی اس (UPS) است.

عصر دوشنبه یونایتد ایرلاین هشدار داد که  پیاده سازی ۵G در نزدیکی فرودگاه ها «تاثیر ویرانگری بر هوانوردی» خواهد داشت.

یونایتد ایرلاین در بیانیه ای گفت «پس از پیاده سازی این تکنولوژی در کنار باند فرودگاه، سیگنال های ۵G می توانند در تجهیزات ایمنی کلیدی که خلبانان برای برخاستن و فرودآمدن ایمن در آب و هوای نامساعد بر انها تکیه می کنند تداخل پیدا کنند.»

یونایتد ایرلاین هشدار داد که دغدغه های ایمنی می تواند «محدودیت ها قابل ملاحظه ای» برای توانایی پرواز و عملکرد هواپیماها در فرودگاه ها شامل فرودگاه های هوستون، نیوآرک، لس انجلس، سن فرانسیسکو و شیکاگو ایجاد کند.

انجمن هوانوردی فدرال شب دوشنبه در بیانیه ای گفت که به «تضمین ایمن بودن سفرهای عمومی هنگام پیاده سازی ۵G توسط شرکت های بی سیم» ادامه خواهد داد.

این سازمان گفت «انجمن هوانوردی فدرال همچنان به همکاری با صنعت هوانوردی و شرکتهای بی سیم ادامه خواهد داد و برای محدود کردن تاخیر و لغو پروازها به دلایل ناشی از ۵G تلاش خواهد کرد.»

ایرلاین ها خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن در مورد راه اندازی فایو جی (5G) شدند
ایرلاین ها خواستار «مداخله فوری» دولت بایدن در مورد راه اندازی فایو جی (۵G) شدند

برخی از هواپیماهای تجاری اجازه پرواز دریافت کردند

 

مسئولان فدرال در حال تسهیل برخی از محدودیت های ایرلاین های تجاری هستند که قرار است این هفته پس از آنلاین شدن تکنولوژی ۵G به اجرا گذاشته شوند.

انجمن هوانوردی فدرال گفت که استفاده از دو نوع رادار ارتفاع سنج به کار رفته در هواپیماهای بوئینگ و ایرباس را بلامانع اعلام کرده است، اقدامی که به گفته انجمن هوانوردی امکان فرود در شرایط دید کم را برای هواپیماهای تجاری ایالات متحده در برخی از فرودگاه ها فراهم خواهد کرد.

در حالی که چند روز تا فعال سازی تکنولوژی ۵G باقیمانده است انجمن هوانوردی فدرال می گوید محدودیت های پرواز را برای نزدیک به ۴۵% از ناوگان هواپیماهای تجاری ایالات متحده لغو کرده است و ۴۸ باند از ۸۸ باند فرودگاه که تحت تاثیر محدودیت ها قرار گرفته اند واجد شرایط فرود در شرایط دید کم خواهند بود.

انجمن هوانوردی فدرال در بیانیه ای گفت «حتی با وجود تاییدیه های جدید همچنان ممکن است پروازها در برخی از فرودگاه ها تحت تاثیر قرار بگیرند.» «علاوه بر این انجمن هوانوردی فدرال برای درک نحوه به کارگیری داده های رادار ارتفاع سنج در سایر سیستم های کنترل پرواز به همکاری با سازندگان [رادارها] ادامه خواهد داد.

تکنولوژی فایو جی      تکنولوژی فایو جی        تکنولوژی فایو جی        تکنولوژی فایو جی      تکنولوژی فایو جی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا