ایرانجدیدترین اخبار

شاهزاده رضا پهلوی: تغییر رژیم تنها راه پیشروی کشور

جهان باید به این نتیجه برسد که تا زمانی که رژیم اسلامی در ایران وجود دارد، مشکلات متعدد جهان از بین نخواهد رفت

شاهزاده رضا پهلوی تغییر رژیم را تنها راه پیشروی کشور می داند

شاهزاده رضا پهلوی، فرزند محمدرضا پهلوی، شاه فقید ایران، تلاش‌های خود را برای تغییر به دموکراسی سکولار در کشورش افزایش می‌دهد و تاکید می‌کند که تغییر رهبری در تهران تنها راه ثبات در خاورمیانه و فراتر از آن است.

شاهزاده رضا پهلوی تغییر رژیم را تنها راه پیشروی کشور می داند
شاهزاده رضا پهلوی تغییر رژیم را تنها راه پیشروی کشور می داند

پهلوی برای شروع رسیدگی به مشکلاتی مانند حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی در خاورمیانه، سرکوب حقوق بشر و تهدید هسته‌ای آن، گفت که کشورهای غربی باید رویکرد خود را در قبال تهران به شدت تغییر دهند.

وی گفت تا آنجا که به غرب مربوط می شود، تنها گزینه این است که در نهایت بفهمیم که راه حل تغییر رژیم است، نه تغییر رفتار رژیم.

وی افزود این اساسی‌ترین نقص در تحلیل‌ها و انتظارات غرب از رژیم ایران بوده است زیرا دیگر بازیگران در صحنه جهانی مانند روسیه و چین منافع خود را پیش می‌برند.

شاهزاده رضا پهلوی با این استدلال که وادار کردن رژیم به پای میز مذاکره واقع بینانه نیست، از رویکرد دوگانه برای اعمال فشار حداکثری بر رهبران جمهوری اسلامی برای تغییر وضعیت فعلی و در عین حال حمایت حداکثری از شهروندان کشور برای دادن فرصت به آنها حمایت کرد. 

پهلوی گفت که مردم در ایران آنقدر از نظام به تنگ آمده اند که نمی توانند چند سال دیگر بنشینند و منتظر بمانند.

کمک هایی که او از آن حمایت کرده است شامل دسترسی به اینترنت و تامین مالی اعتصابات کارگری است. او گفت که چنین تلاش هایی مستلزم همکاری بین دولت های کلیدی در جهان غرب و منطقه است.

شاهزاده رضا پهلوی تغییر رژیم را تنها راه پیشروی کشور می داند
شاهزاده رضا پهلوی تغییر رژیم را تنها راه پیشروی کشور می داند

وی گفت: من همیشه گفته ام که خط قرمز من هر نوع مداخله خارجی است، اما ما نیاز به حمایت خارجی داریم.

او گفت که بیش از ۴۵ سال پیش ایران از نظر شکوفایی اقتصادی و مدرنیته یک رهبر منطقه ای بود و آن را کشوری توصیف کرد که زمانی قرار بود به ژاپن خاورمیانه تبدیل شود اما در عوض به کره شمالی منطقه تبدیل شد.

وی گفت در طول تلاش‌هایش برای متحد کردن مخالفان در داخل و خارج از ایران و در سفر از آمریکا به کشورهای دیگر برای دیدار با مقامات و کارشناسان، امنیت شخصی‌اش همیشه یک مسئله بوده است و قرار گرفتن در مورد لیست رژیم بدیهی است که چیزی پنهان نیست.

اما آخرین وارث سلطنتی ایران برای انجام وظیفه میهنی خود در قبال ایران گفت که پنهان شدن یک گزینه نیست. او خطرات امنیتی را به عنوان یک واقعیت زندگی می پذیرد، اگرچه هر چه تأثیرگذارتر می شود، خطر بیشتر می شود.

شاهزاده رضا پهلوی یکی از محبوب ترین منتقدان رژیم است، اما تاکید کرده است که خود را به عنوان رهبر آینده کشور معرفی نمی کند.

او گفت من از همان ابتدا به صراحت گفتم که تنها هدف من این است که در آینده شاهد انتقال آرام از رژیم فعلی به یک نظام سکولار دموکراتیک نهایی باشم. من این کار را برای هیچ موقعیتی برای خودم انجام نمی دهم.

اما من این واقعیت را می شناسم که مردم به من ایمان و اعتماد زیادی دارند و به همین دلیل از این سرمایه سیاسی برای مدیریت این انتقال برای آنها استفاده می کنم تا این روند را رهبری کنم و اطمینان حاصل کنم که شفاف ترین راه ممکن را داریم. شاهزاده رضا پهلوی گفت روند دموکراتیک برای تعیین آینده ملت.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا