جدیدترین اخبارجهان

گروگانهای کنیسه تگزاس پس از ۱۱ ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد

اف بی آی برای آزادسازی گروگانها به داخل کنیسه ای در تگزاس هجوم برد، مرد مهاجم کشته شده است

گروگانهای کنیسه تگزاس پس از ۱۱ ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد

یک تیم نجات گروگان اف بی آی (FBI) شنبه شب برای آزادسازی سه گروگان باقی مانده در اسارت مرد مهاجمی که مراسم مذهبی کنیسه ای در کالی ویل، تگزاس را مختل کرده بود و به مدت بیش از ۱۰ ساعت در محاصره پلیس ایستادگی کرده بود به داخل کنیسه هجوم بردند.

مایکل میلر رئیس پلیس کالی ویل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت تمامی گروگان های شنبه شب به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد. 

مسئولان گفتند که مردم مهاجم در ابتدا چهار نفر شامل یک خاخام را در کنیسه جماعت بِث اسرائیل (Congregation Beth Israel) گروگان گرفته بود. یک نفر از گروگان ها شش ساعت بعد بدون هیچ آسیبی آزاد شد.

گزارشگران گفتند که به فاصله کوتاهی پیش از این که گِرِگ ابوت (Greg Abbott) فرماندار تگزاس اعلام کند که این بحران پایان یافته است صدای انفجارهایی که احتمالا صدای نارنجک صوتی بوده و صدای شلیک گلوله شنیده اند.

گِرگ ابوت در توییتر گفت «دعاها مستجاب شدند. تمامی گروگان ها زنده و سلامت هستند.» مقامات اف بی آی (FBI) گفتند که هویت مرد مهاجم شناسایی و تایید شده اما فعلا اعلام نخواهد شد.

مسئولان اف بی آی از تایید علت مرگ گروگانگیر خودداری کردند و گفتند که این موضوع هنوز تحت بررسی است.

دفتر وزارت امور خارجه بریتانیا در پاسخ به گزارش اسکای نیوز (Sky News) مبنی بر اینکه مرد مهاجم دارای ملیت انگلیسی بوده است، مرگ یک مرد بریتانیایی در تگزاس را تاییدکردند. وزارت امور خارجه انگلستان به طور صریح اعلام نکرد که مرد بریتانیایی که در تگزاس فوت کرده همان مرد مهاجم گروگانگیر بوده است.

اداره پلیس کالی ویل گفت که ابتدا با فرستادن تیم های ضربت (سلاح و تاکتیک ویژه SWAT) به تماس های اضطراری دریافت شده در حدود ساعت ۱۰:۴۱ صبح در جریان مراسم شبات که به صورت آنلاین پخش می شد واکنش نشان داده است. مذاکره کنندگان اف بی آی (FBI) به فاصله کوتاهی با مرد گروگانگیر تماس برقرار کردند که می گفت می خواهد با زنی که در زندان فدرال زندانی است صحبت کند.

هیج نوع صدمه و جراحتی در میان گروگان ها گزارش نشده است. گروگانهای کنیسه تگزاس پس از ۱۱ ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد

گروگانهای کنیسه تگزاس پس از 11 ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد
گروگانهای کنیسه تگزاس پس از ۱۱ ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد

«اقدام شجاعانه»

گروگانهای کنیسه تگزاس پس از ۱۱ ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد

طبق گزارش فورت وورث استار-تلگرام (Fort Worth Star-Telegram) پیش از اینکه پخش زنده مراسم قطع شود صدای مردی شنیده میشد که در حال داد و فریاد و صحبت کردن در مورد دین و خواهرش بود. روزنامه فورت وورث استار تلگرام گفت صدای این مرد در حالی شنیده می شد که به طور مکرر می گفت که نمی خواهد کسی آسیب ببیند و معتقد است که کشته خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده که هنگام وقوع رویدادها در جریان این بحران قرار می گرفت «اقدام شجاعانه» ماموران محلی و فدرال برای آزادسازی گروگان ها را تحسین کرد.

جو بایدن در بیانیه ای گفت «در روزهای آینده از موارد بیشتری در مورد انگیزه های گروگان گیر باخبر خواهیم شد. اما به صراحت به هر کسی که قصد نفرت پراکنی دارد می گویم؛  ما در مقابل یهودی ستیزی و ظهور افراطی‌گری در این کشور می ایستیم.»

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل گفت که برای سلامت و امنیت گروگان ها دعا می کرده است.

یکی از مقامات ایالات متحده که اطلاعات مرتبط با این موضوع را دریافت کرده بود به ای‎‌بی‌سی نیوز (ABC News) گفت که گروگان گیر مدعی بود که برادر یک متخصص علوم عصب شناسی به نام عفیه صدیقی (Aafia Siddiqui) است که به دلیل محکومیت در ارتباط با تیراندازی به سمت سربازان و ماموران اف‌بی‌آی در سال ۲۰۱۰ در حال گذراندن حکم ۸۶ سال زندان در ایالات متحده است و گروگانگیر خواستار آزادی او شده بود.

عفیه صدیقی در یک زندان فدرال در منطقه فورت وورث زندانی است. مروا البیالی (Marwa Elbially) که وکیل صدیقی است در بیانیه ای به سی ان ان (CNN) گفت که این مرد برادر صدیقی نبوده است. وکیل صدیقی از مرد گروگانگیر خواست که گروگان ها را آزاد کند و گفت که خانواده صدیقی اعمال «شنیع» او را محکوم می کنند.

انجمن روابط اسلامی- امریکایی (CAIR) که یک گروه حمایت از مسلمانان ایالات متحده است اقدامات این مرد را محکوم کرد.

کالی ویل، تگزاس    جو بایدن    کالی ویل، تگزاس      جو بایدن        کالی ویل، تگزاس  گروگانهای کنیسه تگزاس پس از ۱۱ ساعت به سلامت آزاد شدند و مرد مهاجم کشته شد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا