جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

دولت فدرال کانادا تدابیر بیشتری را برای پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند، اعلام کرد

دولت فدرال کانادا تدابیر و امتیازات بیشتری برای تسهیل شرایط ویزا و اقامت پناهجویان اوکراینی اعلام کرد

دولت فدرال کانادا تدابیر بیشتری را برای پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند، اعلام کرد

دولت فدرال تدابیر بیشتری را برای کمک به پناهندگانی که سعی در فرار از اوکراین و آمدن به کانادا دارند، اعلام کرده است.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا که روز شنبه در تظاهراتی که توسط موسسه شهروند جهانی (Global Citizen) با عنوان «برای حمایت از اوکراین به پا خیز» در رسانه‌های اجتماعی سازمان‌دهی شده بود سخنرانی کرد و مجموعه ای از اقدامات را برای آسان‌تر کردن مهاجرت اوکراینی‌های فراری از حمله روسیه به کانادا اعلام نمود.

دولت فدرال کانادا تدابیر بیشتری را برای پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند، اعلام کرد
دولت فدرال کانادا تدابیر بیشتری را برای پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند، اعلام کرد

این اقدامات شامل پروازهای چارتر به کانادا برای اوکراینی‌ها، حمایت درآمدی کوتاه‌مدت برای کمک به تامین نیازهای اولیه آنها به مدت شش هفته و همچنین اقامت موقت در هتل تا دو هفته می‌باشد.

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل کانادا روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی گفت که دولت فدرال در حال نهایی کردن جزئیات پروازهای چارتر با ایرلاین های کانادایی و همچنین نقاط ویژه سوار کردن پناهجویان اوکراینی است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا گفت که کانادا پناهندگان اوکراینی زیر ۱۸ سال، بالای ۶۰ سال و کسانی که ویزای قبلی کانادا دارند و هیچ مشکلی برای مهاجرت ندارند را از ثبت اطلاعات بیومتریک [اثر انگشت و عکس های شناسایی] معاف می کند. او گفت که دولت این حرکت را برای «کاهش فشار بر جمع آوری اطلاعات بیومتریک» انجام می دهد.

فریزر در طی کنفرانس مطبوعاتی گفت که این تدابیر جدید به تعداد بیشتری از اوکراینی‌ها کمک می‌کند که بتوانند از برنامه «مجوز سفر اضطراری کانادا-اوکراین (CUAET) » استفاده کنند و جزئیات بیشتر در روزهای آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

فریزر گفت که دولت همچنان صدور گذرنامه و مدارک مسافرتی کانادایی، مدارک شهروندی و ویزا و همچنین درخواست های دانشجویی و اجازه کار برای اتباع اوکراینی که در اوکراین هستند را در اولویت قرار می دهد.

فریزر افزود که دولت کانادا همچنین در حال تلاش برای کمک به تسهیل سفر برای آن دسته از پناهندگان اوکراینی است که ممکن است مدارک سفر نداشته باشند.

فریزر گفت «این بدان معناست که وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی می تواند به صورت استثنایی برای اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی که در حال حاضر در اوکراین اقامت دارند و دارای اسناد مسافرتی معتبر نیستند، اسناد مسافرت تک سفری را برای حمایت از سفر آنها به کانادا صادر کند.»

فریزر گفت از زمانی که برنامه سفر اضطراری اوکراینی ها به کانادا (CUAET) در ماه گذشته راه اندازی شد، دولت فدرال بیش از ۳۰،۰۰۰ درخواست از اوکراینی هایی دریافت کرده است که به دنبال پناهندگی در کانادا تحت این برنامه هستند. فریزر خاطرنشان کرد که رقم اشاره شده علاوه بر «هزاران» متقاضی اوکراینی است که تحت برنامه های مختلف و از قبل تایید شده اند.

طبق گزارش وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، دولت کانادا تا ۲۶ مارس نزدیک به ۶۰،۰۰۰ درخواست دریافت کرده است. وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی قبلاً اعلام کرده بود که هیچ محدودیتی در تعداد درخواست هایی که پذیرفته می شوند وجود نخواهد داشت.

برنامه (CUAET) که دولت فدرال در ۱۷ مارس راه اندازی کرد، برای ایجاد یک «مسیر تسریع شده» برای اقامت موقت در کانادا طراحی شده و شامل ساده کردن شرایط فعلی ویزا و سفر، حذف بیشتر هزینه ها و فراهم کردن امکان رسیدگی سریع است.

تحت برنامه (CUAET) اوکراینی‌ها و اعضای خانواده‌شان می‌توانند به مدت سه سال به عنوان مقیم موقت در کانادا بمانند. افرادی که از طریق این جریان وارد می شوند نیز واجد شرایط یک مجوز کار آزاد (open work permit) هستند که تقریباً امکان کار با هر کارفرمایی در کانادا را تا سه سال فراهم می کند. دولت فدرال از کارفرمایان کانادایی می‌خواهد که برای استخدام اوکراینی‌های آواره پیشنهادهای شغلی را در صفحه وب شغل های ارائه شده برای اوکراینی ها در بانک مشاغل ثبت کنند.

دولت فدرال کانادا اخیراً حمایت های اسکان برای پناهندگان اوکراینی را گسترش داده و «خدمات کلیدی» از جمله آموزش زبان، اطلاعات در مورد زندگی در کانادا، کمک های شغلی و خدمات برای زنان، سالمندان، جوانان و افراد LGBTQ+ را برای کمک به آنها به منظور اسکان در محله های جدید خود ارائه کرده است.

فریزر گفت «این کاری است که ما باید انجام دهیم. ما می دانیم که آمدن برای زندگی در یک کشور جدید، حتی به طور موقت، آسان نیست و ما همچنان به دنبال راه هایی برای حمایت از اوکراینی ها پس از ورود آنها خواهیم بود.»

ترودو علاوه بر این در طول رویداد مجازی «برای حمایت از اوکراین به پا خیز» ۱۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه اضافی برای کمک به تامین خدمات بهداشتی اضطراری اضافی در خاک اوکراین و کشورهای همسایه، از جمله مراقبت از مجروحان، محافظت، و نیازهای اولیه مانند سرپناه، آب و غذا به اوکراین اختصاص داد.

دولت فدرال با احتساب بودجه جدیدی که روز شنبه اعلام شد از ژانویه ۲۰۲۲ تا به حال ۲۴۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه در پاسخ به درگیری در اوکراین تامین کرده است.

دولت فدرال کانادا تدابیر بیشتری را برای پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند، اعلام کرد
دولت فدرال کانادا تدابیر بیشتری را برای پناهندگانی که از اوکراین فرار می کنند، اعلام کرد

تسهیلات کانادا برای پناهحویان اوکراینی        تسهیلات کانادا برای پناهحویان اوکراینی    تسهیلات کانادا برای پناهحویان اوکراینی  تسهیلات کانادا برای پناهحویان اوکراینی  پناهجویان اوکراین در کانادا    پناهجویان اوکراین در کانادا  پناهجویان اوکراین در کانادا پناهجویان اوکراین در کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا