جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

دولت فدرال مصمم است لایحه جدید مبارزه با نفرت پراکنی دینی و نژادی را ارائه کند

وزیر فدرال: دولت مصمم است که لایحه قانونی مبارزه با نفرت شامل آزارهای آنلاین را ارائه کند

دولت فدرال مصمم است لایحه جدید مبارزه با نفرت پراکنی دینی و نژادی را ارائه کند

احمد حسین وزیر تنوع فرهنگی و همه پذیری گفت که دولت مصمم است لایحه قانونی مبارزه با نفرت نژادی و دینی شامل نفرت پراکنی آنلاین را ارائه کند.

دولت فدرال مصمم است لایحه جدید مبارزه با نفرت پراکنی دینی و نژادی را ارائه کند
دولت فدرال مصمم است لایحه جدید مبارزه با نفرت پراکنی دینی و نژادی را ارائه کند

وزیر تنوع فرهنگی در مصاحبه ای اهتزاز پرچم های نازی و ایالات موتلفه (Confederate) توسط معترضان در خارج پارلمان را به عنوان رفتار «مشمئزکننده» و « شرم آور» محکوم کرد و گفت چنین نمادهایی هیچ جایی در جامعه کانادا ندارند.

احمد حسین گفت «مشاهده نمادهای نفرت در مقابل درگاه پارلمان غیرقابل باور است و باید محکوم شود.»

احمد حسین گفت دولت به زودی نسخه جدیدی از لایحه C-36 که یک قانون مبارزه با نفرت است و پس از اعلام انتخابات منتفی شد را مجددا ارائه می کند.

این لایحه شامل ایجاد یک پیمان صلح خواهد بود که از ادامه اظهارات نژادپرستانه یا اقدام به تهدیدات نفرت آمیز توسط مردم جلوگیری می کند. حکم دادگاه به گونه ای طراحی خواهد شد که از وقوع جرائم ناشی از نفرت جلوگیری می کند. [شامل مجازات هایی از جمله حداکثر چهارسال حبس برای نقض این حکم خواهد بود.]

احمد حسین گفت که لایحه مبارزه با نفرت «در سریعترین زمان ممکن» به اجرا گذاشته خواهد شد و جزییات کامل در کمیته ها و جلسات بحث تکمیل خواهد شد.

منتقدان نسخه قبلی این لایحه [C-36] می گفتند که مملو از مشکلات است و ریسک مختل کردن آزادی بیان را به همراه دارد یا اجرای آن می تواند دشوار باشد.  

این لایحه ماه جون گذشته، چند ساعت قبل از برخاستن مجلس عوام برای تعطیلات تابستانی ارائه شد، که در آن زمان به گمانه زنی ها در مورد اینکه دولت ترودو تلاش دارد پیش از انتخابات به سوابق خود اضافه کند، دامن زد.

احمد حسین گفت لایحه مبارزه با نفرت برای دولت در اولویت قرار داشت و قصد داشت که با افزایش یهودی ستیزی، نفرت ضد آسیایی، اسلام هراسی و نژاد پرستی علیه مردم سیاه پوست مسقیما مقابله کند.

لایحه ۳۶ به شکلی که پیش از انتخابات ارائه شد، قانون حقوق بشر کانادایی را به گونه ای اصلاح می کرد که یک نسخه محدودتر از محتوای مناقشه برانگیزی که در سال ۲۰۱۳ در پی انتقادات از نقض حق آزادی بیان لغو شد را مجددا تصویب می کند.

در بخش لغو شده بیانات نفرت آمیز به عنوان هر گونه اظهاراتی تعریف شده است که «احتمال دارد یک شخص یا اشخاص را» براساس نژاد، جنسیت، دین یا سایر زمینه های ممنوعه تبعیض قائل شدن «در معرض نفرت یا تحقیر قرار دهد.»

اما لایحه C-36 نفرت آمیز را به عنوان «احساسی که شامل نفرت یا توهین است» تعریف می کند که این احساس «قوی تر از بیزاری و بی ارزش شماردن است و تصریح می کند که یک بیانیه «صرفا به این دلیل که [شخصی را] بدنام می کند، تحقیر می کند یا توهین می کند» به عنوان اظهارات نفرت آمیز محسوب نمی شود.

لایحه جدید علاوه بر این قانون جزایی و قانون عدالت جزایی نوجوانان را نیز اصلاح می کند.

احمد حسین گفت لایحه ای که قرار است ارائه شود علاوه بر این تعریف جدیدی از نفرت در قانون جزایی، قانون عدالت جزائی نوجوانان و قانون حقوق بشر کانادا ارائه می کند که این تعریف براساس تصمیم اخیر دادگاه عالی کانادا خواهد بود.

وزیر تنوع فرهنگی گفت این لایحه «محافظت بیشتری در مقابل نفرت در فضای آنلاین و خارج از این فضا برای مردم فراهم می کند.

سال گذشته وزارت میراث کانادا در فاصله بین جولای و سپتامبر با طرفین ذینفع متعددی از جمله پلتفرم های شبکه های اجتماعی مشورت کرد، تا چگونگی توسعه قوانین و مقررات جدید برای مقابله با تکثیر محتوای آنلاین زیانبار را بررسی کند.

پابلو رودریگز وزیر میراث کانادایی و سایر وزیران این هفته گزارشی درباره مشاوره ها منتشر کردند که متذکر شده بود «اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان موافقند که دولت کانادا باید برای مقابله با محتوای نفرت آمیز اقدام کند.»

مارک بوئل معاون ریاست منطقه ای شعبه امریکای شمالی جامعه اینترنت، که یک نهاد غیرانتفاعی جهانی است و بر باز و ایمن نگه داشتن اینترنت متمرکز می‌باشد گفت که این گزارش یک پیام قوی فرستاد مبنی بر اینکه دولت کانادا در این مورد اشتباه می کند.

مارک بوئل گفت «واضح است که این لایحه قانونی نیازمند بازنویسی کامل است و من امیدوارم که این بار اگر دولت می خواهد که کار را به درستی انجام دهد با متخصصانی که نحوه عملکرد اینترنت را درک می کنند همکاری کند.»

وزارت میراث کانادا قصد دارد که ظرف چند هفته آینده از برخی از متخصصان برای ارائه مشاوره به دولت در مورد چگونگی تنظیم لایحه پیشنهادی و پیشنهاد سریع یک چارچوب بازنگری شده دعوت به همکاری کند.

دولت فدرال مصمم است لایحه جدید مبارزه با نفرت پراکنی دینی و نژادی را ارائه کند
دولت فدرال مصمم است لایحه جدید مبارزه با نفرت پراکنی دینی و نژادی را ارائه کند

مدافعان بر این باورند که لایحه قانونی جدید برای مقابله با نفرت پراکنی از جمله نفرت آنلاین بسیار گسترده تر و جامع تر از لایحه ۳۶ خواهد بود.

نخست وزیر سال گذشته ایروین کولتر (Irwin Cotler) یکی از وزرای دادگستری سابق را به عنوان نماینده ویژه مبارزه با یهودی ستیزی منصوب کرد. احمد حسین گفت که دولت فدرال قصد دارد که یک نماینده ویژه نیز برای مبارزه با اسلام هراسی منصوب کند.

احمد حسین گفت که دولت به بودجه حمایت از قربانیان نفرت پراکنی متعهد است. این بودجه کمک های مالی و سایر حمایت های لازم از جمله پوشش هزینه های خارج از بیمه خسارت به اموال یا تجهیزات پزشکی را برای قربانیان خشونت های ناشی از انگیزه نفرت فراهم می کند.

فراکسیون سیاه پوستان پارلمان روز جمعه با صدور بیانیه ای اهتزاز پرچم نازی و ایالات موتلفه امریکا (Confederate) توسط معترضان در اتاوا را محکوم کرد و خواستار اقدام برای ممنوعیت نمایش عمومی این «نمادهای نفرت پراکنی و وحشت افکنی» شد.

احمد حسین وزیر  نفرت پراکنی آنلاین   احمد حسین وزیر  نفرت پراکنی آنلاین    احمد حسین وزیر  نفرت پراکنی آنلاین  احمد حسین وزیر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا