ایرانجدیدترین اخبار

محکومیت رئیس سابق بانک مرکزی ایران و دو معاون او به اتهام فساد

رئیس سابق بانک مرکزی ایران به اتهام فساد به ۱۰ سال زندان محکوم شد

محکومیت رئیس سابق بانک مرکزی ایران و دو معاون او به اتهام فساد

قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد ولی‌الله سیف رئیس پیشین بانک مرکزی ایران روز شنبه به اتهام فساد در ارتباط به سوء مدیریت میلیون‌ها دلار به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

محکومیت رئیس سابق بانک مرکزی ایران و دو معاون او به اتهام فساد
محکومیت رئیس پیشین بانک مرکزی ایران و دو معاون او به اتهام فساد

رسانه دولتی ایران به نقل از سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که ولی‌الله سیف و دو معاون او که حکم زندان دریافت کردند؛ آنها در ارتباط با اتهام «اخلال در بازار ارزهای خارجی و فضای اقتصادی کشور و سوء مدیریت» گناهکار شناخته ‌شده‌اند.

رسانه دولتی ایران اعلام کرد که ولی‌الله سیف و یکی از معاونان او به نام احمد عراقچی که به ۸ سال زندان محکوم شده است «شرایط غیرقانونی برای سوء مدیریت ۱۶۰ میلیون دلار و ۲۰ میلیون یورو را فراهم کرده‌اند.»

یکی دیگر از معاونان رئیس سابق بانک مرکزی به نام سالار آقاخانی به ۱۳ سال زندان محکوم شده است.

ولی‌الله سیف از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ ریاست بانک مرکزی را در دولت حسن روحانی به عهده داشت. عبدالناصر همتی پس از برکناری سیف جانشین او شد.

در سال ۲۰۱۸ وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، ولی‌الله سیف را به دلیل کمک به انتقال میلیون‌ها دلار به حزب‌الله، یکی از گروه‌های لبنانی تحت حمایت ایران تحریم کرد.

یکی دیگر از معاونان رئیس سابق بانک مرکزی به نام سالار آقاخانی به ۱۳ سال زندان محکوم شده است. ولی‌ الله سیف از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ ریاست بانک مرکزی را در دولت حسن روحانی به عهده داشت. عبدالناصر همتی پس از برکناری سیف جانشین او شد. در سال ۲۰۱۸ وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده، ولی‌الله سیف را به دلیل کمک به انتقال میلیون‌ها دلار به حزب‌الله، یکی از گروه‌های لبنانی تحت حمایت ایران تحریم کرد. احمد عراقچی احمد عراقچی

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا