جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه فرانسه از جامعه بین‌الملل خواست تا با ایران برخورد کاملا قاطعانه داشته باشند

فرانسه بر مسئولیت پذیری و همبستگی در مواجهه با چالش های جهانی تمرکز می کند

وزیر خارجه فرانسه از جامعه بین‌الملل خواست تا با ایران برخورد کاملا قاطعانه داشته باشند

وزیر خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان در سخرانی روز دوشنبه ۵ مهر ماه خود در مجمع عمومی سازمان ملل، رسیدن ایران به این مرحله از برنامه هسته‌ای خود را خطرناک اعلام کرد و گفت «ادامه مذاکرات وین درباره احیای برجام در اسرع وقت ضروری است.» وزیر خارجه فرانسه از جامعه بین‌الملل خواست تا با ایران برخورد کاملا قاطعانه داشته باشند

وزیر خارجه فرانسه از جامعه بین‌الملل خواست تا با ایران برخورد کاملا قاطعانه داشته باشند
وزیر خارجه فرانسه از جامعه بین‌الملل خواست با ایران برخورد قاطعانه داشته

ژان ایو لودریان در ادامه سخنان خود از جامعه بین‌المللی تقاضا کرد تا در قبال ایران رویکردی کاملا قاطعانه را پیش بگیرند.

وزیر خارجه فرانسه گفت «ایران نباید فکر کند که گذر زمان به نفع این کشور است؛ زیرا هرچه برنامه هسته‌ای ایران خطرناک‌تر شود، خطر به وجود آمدن بحرانی اساسی بیشتر خواهد بود.»

ژان ایو لودریان خاطرنشان کرد که فرانسه برای ادامه مذاکرات تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت، ولی جمهوری اسلامی ایران باید بداند تنها راه پیشرفت در این زمینه، توافقی است که تهران بر مبنای آن به تعهدات هسته‌ای خود بازگردد.

وزیر خارجه ایران پیشتر طی اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی به زودی به مذاکرات وین باز خواهد گشت. اما ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به این موضوع واکنش نشان داد و گفت نمی‌داند منظور جمهوری اسلامی از این «به زودی» چیست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز یکشنبه چهارم مهر ماه در جمع خبرنگاران، مذاکرات برجام در وین را غیرضروروی دانست و گفت دولت ابراهیم رئیسی نمی‌خواهد کشور را به مذاکرات وین گره بزند. وی این مذاکرات را کاتالیزری خواند که به روابط و توسعه اقتصادی ایران سرعت می‌بخشد.

وزیر خارجه ایران در این مصاحبه دولت رئیسی را عملگرا توصیف کرد و گفت ایران در اولین فرصت به پای میز مذاکرات باز خواهد گشت.

مذاکرات احیای برجام فرودین سال جاری، با حضور غیرمستقیم آمریکا برگزار شد. پس از ۶ دور برگزاری، در تاریخ ۳۰ خرداد بدلیل روی کار آمدن دولت جدید در ایران متوقف شد و تا کنون زمان دقیقی برای از سرگیری آن تعیین نشده است.

مجمع عمومی سازمان ملل  حسین امیرعبداللهیان     مجمع عمومی سازمان ملل    حسین امیرعبداللهیان     مجمع عمومی سازمان ملل

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا