جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

اجرای قانون آلمانی که‌به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی اجازه نگهداری کریپتو میدهد از ۲ آگوست

قانون آلمانی که به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی اجازه نگهداری کریپتو می‌دهد از ۲ آگوست به اجرا درمی‌آید

اجرای قانون آلمانی که‌به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی اجازه نگهداری کریپتو میدهد از ۲ آگوست

با به اجرا درآمدن قوانین جدید حاکم بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه (Spezialfonds) آلمان، بالغ‌بر ۴۱۵ تریلیارد دلار جریان سرمایه‌گذاری می‌تواند وارد بازارهای کریپتوکارنسی شود. با شروع از ۲ آگوست ۲۰۲۱ صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی آلمان می‌توانند حداکثر تا ۲۰% از دارایی‌های خود را به‌صورت انواع کریپتوکارنسی نگه‌دارند که احتمالاً زمینه را برای پذیرش متعارف هرچه گسترده‌تر بیت کوین و سایر دارایی‌های کریپتو توسط صندوق‌های بازنشستگی کشور آماده می‌کند. اجرای قانون آلمانی که‌به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی اجازه نگهداری کریپتو میدهد از ۲ آگوست

اجرای قانون آلمانی که‌به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی اجازه نگهداری کریپتو میدهد از 2 آگوست
اجرای قانون آلمانی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمانی اجازه نگهداری کریپتو میدهد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

قانون جدید موجب تغییر قوانین سرمایه‌گذاری حاکم بر Spezialfonds یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه خواهد شد که این قوانین صرفاً برای سرمایه‌گذاران سازمانی همچون صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ها قابل‌دسترسی خواهد بود.

تیم کروتزمان (Tim Kreutzmann) که در انجمن صندوق سرمایه‌گذاری آلمانی BVI کار می‌کند گفت که به‌احتمال‌زیاد اغلب صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهم اندوخته کریپتوکارنسی خود را فعلاً پایین‌تر از سقف ۲۰% نگه می‌دارند.

او توضیح داد که: «ازیک‌طرف سرمایه‌گذاران سازمانی همچون بیمه‌ها الزامات نظارت مالی سخت‌گیرانه‌ای برای استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود دارند؛ و از طرف دیگر چنین سازمان‌هایی باید در درجه اول خواهان سرمایه‌گذارای در کریپتو باشند.»

قانون جدید که اوایل جولای به تصویب رسید بیانگر تحول بسیار مهمی در نحوه مدیریت و نظارت قانون‌گذاران آلمانی بر دارایی‌های دیجیتال است. مرجع نظارت مالی فدرال آلمان که به BaFin معروف است همچنان به‌طورجدی احتیاط نسبت به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال را توصیه می‌کند.

آلمان اولین بار تدوین استراتژی جامع بلاک‌چین را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد که به تصویب ۴۴ قانون منجر شد که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ محقق شوند. علاوه بر این رویکرد جدید به بلاک‌چین و کریپتو قوانین جدیدی به اجرا خواهد گذاشت که دسترسی به سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این کشور آلمان به یکی از بازارهای پیشگام برای کالاهای کریپتوکارنسی قابل معامله-تبادل یا ETP (صندوق کالای قابل معامله) تبدیل شده است.

شرکت ۲۱Shares که منتشرکننده کالاهای قابل سرمایه‌گذاری است باهدف ارائه صندوق‌های کالایی قابل معامله متمرکز بر کریپتو برای بیش از ۳ میلیون مشتری وارد همکاری با کارگزاری آلمانی کام‌دایرکت (Comdirect) شده است.

اخبار کریپتو            اخبار کریپتو          اخبار کریپتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا