انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انجمن داروسازان : انتاریو در آستانه مهلت «بحرانی» برای مصرف دوزهای مدرنا است

 انقضای هزاران دوز واکسن مدرنا در انتاریو به زودی سر می رسد

انجمن داروسازان : انتاریو در آستانه مهلت «بحرانی» برای مصرف دوزهای مدرنا است

داروسازان انتاریو می‌گویند تاریخ انقضاء هزاران دوز واکسن کووید-۱۹ مدرنا به زودی سر خواهد رسید و هشدار دادند که در صورت عدم مراجعه مردم برای دریافت دوزهای واکسن مدرنا، موجودی فعلی واکسن‌ها ممکن است هدر برود. انجمن داروسازان : انتاریو در آستانه مهلت «بحرانی» برای مصرف دوزهای مدرنا است

انجمن داروسازان : انتاریو در آستانه مهلت «بحرانی» برای مصرف دوزهای مدرنا است
انجمن داروسازان : انتاریو در آستانه مهلت «بحرانی» برای مصرف دوزهای مدرنا است

مدیرعامل انجمن داروسازان انتاریو گفت مقداری از دوزهای واکسن مدرنا اوایل آگوست منقضی خواهد شد و به طور کلی محموله‌هایی که به صورت فله‌ای دریافت می‌شوند باید ظرف ۳۰ روز مصرف شوند.

جاستین بیتس (Justin Bates) گفت آهسته شدن روند توزیع واکسن در انتاریو و اینکه مردم ترجیح می‌دهد فایزر-بیون‌تک تزریق کنند مصرف واکسن‌های مدرنا را برای داروخانه ها مشکل‌تر کرده است.

جاستین بیتس در مصاحبه‌ای گفت «آنها (داروخانه‌ها) وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کنند.» «داروخانه‌ها هر کاری که می‌توانستند انجام دادند تا خیالشان از عدم اتلاف دوزهای واکسن راحت باشد، اما با این وجود حالا به جایی رسیده‌اند که ممکن است ناچار به دور ریختن موجودی خود شوند یا از قبل محبور به این کار شده‌اند.»

اظهار نظر بیتس پس از آن مطرح شد که یکی از مناطق بهداشت عمومی که لندن انتاریو را تحت پوشش دارد از مردم خواست تا پیش از منقضی شدن تاریخ بیش از ۲۱،۳۰۰ دوز واکسن ظرف دو هفته آینده آستین‌ها را برای تزریق واکسن مدرنا بالا بزنند.

جاستی بیتس گفت داروخانه‌ها در حال حاضر براساس جدول زمانبندی نوبت مراجعین سفارش ثبت می‌کنند تا اتلاف احتمالی را کاهش دهند با این حال هنوز مجبورند که موجودی فعلی که در اختیار دارند را مصرف کنند. بیتس گفت «چند هفته بعدی اهمیت حیاتی دارد» «وضعیت پیچیده‌ای است زیرا چندین سناریو وجود دارد که ممکن است به اتلاف واکسن‌ها منجر شود.»

بیتس می‌گوید علاوه بر مسئله تاریخ انقضاء مسئله دیگری که برای داروخانه‌ها چالش برانگیز است مصرف تعداد بالای دوزهای موجود در آمپول‌های مدرنایی است که در حال حاضر در انتاریو توزیع می‌شود. آمپول‌های مدرنا محتوی واکسن کافی برای تزریق ۱۴ دوز است و پس از سوراخ شدن سر آمپول کل محتوی هر آمپول باید ظرف ۱۲ ساعت مصرف شود. بیتس می‌گوید اگر مراجعی نوبت تزریق واکسن مدرنا خود را لغو کند امکان پر کردن نوبت او تا پایان روز وجود ندارد.

مشکل صرفا محدود به داروخانه‌ها نیست.

منطقه بهداشت میدلسکس-لندن اخیرا فراخوانی برای دریافت واکسن مدرنا صادر کرد زیرا بیش از ۲۱،۳۰۰ دوز واکسن را یخ‌زدایی کرده است که لازم است تا ۱۲ آگوست مصرف شود.

منطقه بهداشت میدلسکس-لندن در بیانیه‌ای گفت واکسیناسیون در طول هفته‌های گذشته رو به کاهش بوده است و دوزهای یخ زدایی شده «بالاتر و فراتر از» تعداد نوبت‌های تزریق است که از قبل برای تزریق دوز دوم ثبت شده است.

دکتر کریس مکی (Chris Mackie) پزشک ارشد منطقه اوایل این هفته گفت «ما نمی‌خواهیم این واکسن‌ها هدر برود به همین دلیل از آن دسته از مردم که هنوز کاملا واکسینه نشده‌اند می‌خواهیم که به مبارزه ما علیه کووید-۱۹ بپیوندند و دریافت دوز اول یا دوم از واکسن مدرنا را در نظر داشته باشند.»

منطقه بهداشت عمومی میدلسکس-لندن همچنین تاکید کرد که دوز واکسن‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا را می‌توان به طور ایمن به عنوان دوز اول و دوز دوم استفاده کرد. سخنگوی وزارت بهداشت گفت که این استان در حال همکاری با منطقه بهداشت میدلسکس-لندن برای تخصیص مجدد دوز واکسن‌های موردنظر به مناطق دیگری است که به آن نیاز دارند.

الکساندرا هیلکن (Alexandra Hilkene) گفت «مناطق بهداشت عمومی تلاش می‌کنند تا اتلاف واکسن را در کمترین حد ممکن نگه دارند و هر موقع شرایط مناسب باشد مراجعه بی‌نوبت قبلی را تشویق می‌کنند.»

«علاوه بر این ما در حال همکاری با همتایان فدرال برای بررسی امکان اعطاء واکسن به عنوان کمک به دیگر کشورها در آینده هستیم.»

بیتس گفت که سازمان متبوع او خواهان یک برنامه استانی برای کمک به انتقال واکسن‌های در آستانه منقضی شدن به سایر محله‌هایی است که به احتمال زیاد می‌توانند از آن استفاده کنند، با این حال یادآور شد که فرآیند تخصیص مجدد واکسن‌ها پیچیده خواهد بود.

اخبار تورنتو    اخبار کانادا    اخبار تورنتو    اخبار کانادا     اخبار تورنتو    اخبار کانادا     اخبار تورنتو      اخبار کانادا     اخبار تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا