جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

هند بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان : واکسن شرکت آسترازنکا کمتر از یکماه دیگر به کانادا ارسال میشود

موسسه هندی تولیدکننده واکسن گفت واکسن شرکت آسترازنکا ، کمتر از یک ماه دیگر به کانادا ارسال میشود

هند بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان : واکسن شرکت آسترازنکا کمتر از یکماه دیگر به کانادا ارسال میشود

چند روز پس از تماس تلفنی رهبران دو کشور کانادا و هند به دنبال اختلافات دیپلماتیک بر سر اعتراضات کشاورزان هندی، بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان روز دوشنبه اعلام کرد کمتر از یک ماه دیگر، واکسن کووید۱۹ از هند به کانادا ارسال خواهد شد.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

کشور هند هم اکنون “داروخانه جهان” نامیده میشود. این کشور ارسال محموله های واکسن به کشورهای مختلف جهان را به عنوان “دیپلماسی واکسن” افزایش داده است. این واکسن ها توسط موسسه سروم هند (Serum Institute of India)، بزرگترین شرکت مبارزه با کووید۱۹، تولید شده اند.

ادار پوناوالا (Adar Poonawalla) مدیر عامل موسسه سروم گفت که موسسه منتظر تأیید نهادهای نظارتی کانادا است.

هند بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان : آسترازنکا به کانادا ارسال میشود

پوناوالا در توییتی نوشت : “من به شما اطمینان می دهم کمتر از یک ماه دیگر، واکسن “کووی شیلد”  #COVISHIELD به کانادا ارسال میشود. من در حال رسیدگی به این موضوع هستم.”

” کووی شیلد ” نام واکسنی است که توسط شرکت انگلیسی – سوئدی آسترازنکا (AstraZeneca) و دانشگاه آکسفورد تولید شده است. این واکسن در هند به صورت انبوه تولید میشود.

نارندرا مودی (Narendra Modi) نخست وزیر هند روز چهارشنبه، پس از مکالمه تلفنی با نخست وزیر جاستین ترودو در توئیتی نوشت: هند تمام تلاش خود را برای تأمین واکسن مورد نیاز کانادا انجام خواهد داد.

تعداد دوزهایی که قرار است به کانادا ارسال شود اعلام نشده است، گرچه هندوستان تایمز روز یکشنبه گزارش داد که محموله اولیه شامل ۵۰۰.۰۰۰ شات واکسن برای جمعیت ۳۸ میلیون نفری کانادا ارسال خواهد شد.

دولت ترودو در هفته های اخیر پس از اینکه تلاش هایش برای تأمین واکسن با مشکل مواجه شد، با انتقادات زیادی روبرو شده، از طرفی دولت توانایی تولید واکسن داخلی ندارد و از طرفی دیگر، درحالیکه تعداد مبتلایان افزایش می یابد، تحویل اولین دوزهای مجاز واکسن های اروپایی فایزر – بیونتک و مادرنا با تأخیر مواجه شده است.

جاستین ترودو در ماه دسامبر با انتشار ویدئویی در توییتر گفت به کشاورزان معترض در هند که مخالف قوانین جدید کشاورزی هستند باید اجازه داده شود تا تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

ده ها هزار کشاورز هندی از اواخر ماه نوامبر در جاده های منتهی به دهلی نو، پایتخت این کشور اردو زده اند. این اتفاق یکی از بزرگترین اعتراضات به دولت نارندرا مودی از زمان روی کار آمدن آن در سال ۲۰۱۴ است.

اظهارات جاستین ترودو خشم دولت هند را به همراه داشت. این کشور سفیر کانادا را احضار کرد و نسبت به آسیب جدی به روابط دیپلماتیک میان هند و کانادا هشدار داد.

سفیر کانادا از اظهارات ترودو عقب نشینی نکرد و اظهار داشت که اتاوا همیشه از حقوق معترضان صلح طلب حمایت میکند.

در بازخوانی دهلی نو از متن مکالمه روز چهارشنبه ی دو نخست وزیر، به تظاهرات کشاورزان به طور خاص اشاره نشده است.

اما دو نخست وزیر در مورد لزوم پایبندی کانادا و هند به اصول دموکراتیک، اعتراضات اخیر و اهمیت حل مسائل صحبت کردند.

روابط دیپلماتیک هند و کانادا    موسسه سروم هند    روابط دیپلماتیک هند و کانادا    موسسه سروم هند      روابط دیپلماتیک هند و کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا