ایرانجدیدترین اخبارجهان

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص آخرین تحولات در اوکراین

واکنش سعید خطیب‌زاده به حمایت روسیه از جدایی‌طلبان اوکراین

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص آخرین تحولات در اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه ایران در رابطه با تحولات اخیر روسیه و حمایتش از جدایی طلبان اوکراین، واکنش نشان داده است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص آخرین تحولات در اوکراین
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص آخرین تحولات در اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سعید خطیب زاده در خصوص آخرین تحولات در اوکراین گفت «ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می‌کنیم.»

 سعید خطیب زاده در این رابطه گفت که دخالت های ناتو و آمریکا و اقدامات تحریک آمیزشان شرایط را در منطقه پیچیده تر کرده است. او از تمام طرف‌ها خواست که خویشتنداری کنند و گفت که «باید از هرگونه اقدامی که موجب تشدید تنش‌ها در منطقه می شود اجتناب کرد».

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تحولات در اوکراین گفت «ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می‌کنیم.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اواخر دوشنبه اعلام کرد که روسیه استقلال دو منطقه جدایی‌ناپذیر دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را که تحت کنترل جدایی‌طلبان است، به رسمیت می‌شناسد و با این‌کار عملاً راه را برای استقرار نیروهای روسیه هموار کرد. او همچنین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این گروه را امضا کرد که این اقدام با واکنش های گسترده ای از دولت‌های غربی و غیر غربی مواجه شد.

ساعاتی پس از اقدام پوتین، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که هموطنانش از اعلام اینکه نیروهای خود را برای حفظ صلح در آنجا مستقر می‌کند، «ترس ندارند».

تصمیم مسکو محکومیت بین‌المللی، وعده تحریم‌های هدفمند و وعده هدف قرار گرفتن توسط ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا را برانگیخته است.

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد (UNSC) در مورد تشدید بحران برگزار شد زیرا ایالات متحده اعلام کرد که تصمیم‌مسکو “نقض بی دلیل حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین” است.

ولادیمیر پوتین  ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین   ولادیمیر پوتین  ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین  ولادیمیر پوتین  حمایت ایران از روسیه   ولادیمیر پوتین  حمایت ایران از روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا