ایرانجدیدترین اخبار

پارک آبی مشهد پلمب شد

جمهوری اسلامی پارک آبی مشهد را به دلیل نقض قانون حجاب اجباری تعطیل کرد

پلمب پارک آبی مشهد به دلیل نقض پوشش حجاب اجباری

رسانه های محلی روز دوشنبه گزارش دادند که پلیس، پارک آبی مشهد را به دلیل اجازه ورود زنان بدون حجاب اجباری تعطیل و پلمب کرده است.

این تعطیلی و پلمب بخشی از اقدامات سرکوبگرانه و پیشگیرانه مقامات جمهوری اسلامی در چند ماه گذشته علیه زنان، دختران و مشاغلی است که قوانین پوشش حجاب اجباری را رعایت نمی کنند.

محمد بابایی مدیر مجموعه موج‌های خروشان گفت: پارک آبی موج‌های خروشان مشهد از عصر یکشنبه تعطیل شده است.

مدیر مجموعه موج‌های خروشان گفت: مسئولان، این پارک را به دلیل «بی‌توجهی به قوانین عفاف و حجاب» تعطیل اعلام کرده‌اند.

محمد بابایی گفت: حدود ۱۰۰۰ نفر از کارگران این پارک نگران از دست دادن شغل خود هستند. مجموعه پارک آبی مشهد که ۶۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد، یکی از بزرگترین پارک‌های آبی سرپوشیده جهان است.

جمهوری اسلامی در چند ماه گذشته با زنان و دختران که با پوشش اختیاری اقدام به نافرمانی مدنی می‌کنند مقابله کرده است و با اجرای قوانین سختگیرانه و با هدف سرکوب جامعه به‌ویژه زنان و دختران، بسیاری از کسب‌ و کارها را به دلیل عدم رعایت قوانین حجاب اجباری تعطیل کرده و دوربین‌هایی را نیز در مکان‌های عمومی برای نظارت بیشتر بر تخلفات نصب کرده است.

بر اساس برآوردها حداقل ۵۰۰ رستوران، کافه، داروخانه و فروشگاه‌های دیگر در سراسر کشور به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری پلمب شده‌اند که باعث بیکاری بسیاری از کارگران و به خطر افتادن معیشت خانواده‌های آنها شده است.

در آستانه اولین سالگرد قیام مهسا که در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ با شعار شاخص «زن، زندگی، آزادی» آغاز شد، سرکوب‌ها در کشور تشدید می‌شود. 

تلاش بی ثمر جمهوری اسلامی برای حفظ و بقای نظام با بازداشت اعضای خانواده‌های دادخواه، با هدف جلوگیری از قیام ادامه دارد که درماندگی و ناتوانی رژیم را نمایان‌تر کرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا