ایرانجدیدترین اخبار

دو روزنامه‌نگار زن به سه سال حبس محکوم شدند

نگین باقری و الناز محمدی دو روزنامه‌نگار به تحمل حبس و دوره آموزشی محکوم شدند

الناز محمدی و نگین باقری، دو روزنامه‌نگار زن به سه سال حبس محکوم شدند

رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش دادند که الناز محمدی و نگین باقری به عنوان بخشی از یک حکم به اتهام «اجتماع و تبانی» به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده‌اند که یک چهلم آن، لازم الاجرا بوده و مابقی آن را به مدت پنج سال تعلیق می‌شود.

دادگاه انقلاب تهران الناز محمدی و نگین باقری، خبرنگاران «هم‌میهن» و «هفت صبح» را به سه سال حبس تعلیقی محکوم کرد. طبق این حکم آنها باید با نظارت وزارت اطلاعات «هر فصل» در یک دوره «آموزشی اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری» شرکت کنند.

امیر رئیسیان وکیل، روز شنبه به روزنامه اصلاح طلب هم میهن که الناز محمدی در آن کار می کند، گفت که بر اساس این حکم، نگین باقری و الناز محمدی یک چهلم دوره یا کمتر از یک ماه حبس خواهند گذراند.

این وکیل دادگستری افزود: مدت باقیمانده به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است و در این مدت آنها ملزم به گذراندن «آموزش اخلاق حرفه‌ای» و «ممنوعیت خروج از کشور» خواهند بود.

امیر رئیسیان در مورد اینکه آیا این حکم قابل تجدیدنظر است یا خیر توضیحی نداد و در این گزارش جزئیاتی از اتهامات وارده به خبرنگاران ذکر نشد.

الهه محمدی، خواهر الناز محمدی که او نیز برای هم میهن کار می‌کند، پس از تهیه گزارش از مراسم تشییع جنازه مهسا امینی از شهریور ۱۴۰۱ در زندان به سر می‌برد.

گروه‌های حقوق بشر مستقر در خارج از بازداشت های متعدد در آستانه سالگرد قتل مهسا امینی خبر داده اند.

الناز محمدی در بهمن ماه بازداشت و به مدت یک هفته در زندان اوین نگهداری شد. دلیل بازداشت وی مشخص نشد.

رسانه های محلی ماه گذشته گزارش دادند که مقامات جمهوری اسلامی از زمان اعتراضات بیش از ۹۰ روزنامه نگار را بازجویی یا بازداشت کرده‌اند.

روز چهارشنبه، یک خبرگزاری ایرانی گزارش داد که نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار به اتهام عدم رعایت حجاب اجباری و به همراه انتشار تصاویر مرتبط در فضای مجازی، متهم شناخته شده است او اوایل ماه اگوست با قید وثیقه آزاد شده بود اما دوباره بازداشت شد.

یک روز قبل از بازداشت مهدی یراحی، خواننده معترض، نازیلا معروفیان از او حمایت کرده بود. مهدی یراحی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا