ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایرانیان مقیم خارج از کشور در اقصی نقاط جهان در اعتراض به مرگ مظلومانه مهسا امینی تظاهرات کردند

ایرانیان مهاجر خارج از کشور در تورنتو، ونکوور و برخی از شهرهای جهان در اعتراض به مرگ مهسا امینی تظاهرات کردند

ایرانیان مقیم خارج از کشور در اقصی نقاط جهان در اعتراض به مرگ مظلومانه مهسا امینی تظاهرات کردند

گروه بزرگی از ایرانیان مهاجر و فعالان حقوق بشر برای اعلام همبستگی با هزاران نفر از مردم ایران که در اعتراض به مرگ مظلومانه مهسا امینی (قربانی حجاب) به خیابان ها ریخته بودند، دست به تظاهرات زدند.

در حالی که روز سه شنبه چندین شهر ایران وعده دادند که به اعتراضات علیه جمهوری اسلامی ادامه می دهند، ایرانیان مهاجر در کانادا، استرالیا و برخی شهرهای اروپایی نیز در اعتراض به مرگ مهسا (ژینا) امینی ۲۲ ساله که در پی ضربه شدید به سرش توسط ماموران گشت ارشاد کشته شد، تجمع های متعددی برگزار کردند.

ایرانیان مقیم ملبورن استرالیا روز سه شنبه در اعتراض به قتل غم انگیز مهسا امینی و برای ابراز همدردی با خانواده او در مقابل کتابخانه اصلی شهر تجمع کردند.

ایرانیان در شهرهای ونکوور و تورنتو کانادا نیز با سردادن شعارهایی علیه مقامات جمهوری اسلامی و قوانین زن‌ستیز حکومت تجمعات اعتراضی برگزار کردند. ایرانیان شهرهای کلن، فرانکفورت و همچنین برلین پایتخت آلمان نیز صحنه های اعتراضات مشابهی داشتند.

در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعدادی از ایرانیان در مقابل سفارت ایران در پاریس تظاهرات مشابهی برگزار کردند.

معترضان در ایران بر آزادی های شخصی خود از جمله حق تصمیم گیری در مورد انتخاب پوشش تاکید می‌کنند. برخلاف اکثر اعتراضات چند سال گذشته که ناشی از مشکلات اقتصادی بود، عامل محرک این دور از تظاهرات بیشتر اشتیاق برای آزادی های اجتماعی است. بدیهی است که اکثر معترضان با اصل حکومت روحانیت و نماد اصلی آن یعنی رهبر تندرو ایران، علی خامنه ای مخالفت می‌کنند.

ایرانیان مقیم خارج از کشور در اقصی نقاط جهان در اعتراض به مرگ مظلومانه مهسا امینی تظاهرات کردند  ایرانیان مقیم ملبورن استرالیا    ایرانیان در شهرهای ونکوور و تورنتو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا