ایرانجدیدترین اخبار

انتقادها نسبت به تاخیر وزارت خارجه ایران در خارج کردن ایرانیان از اوکراین

وزارت خارجه ایران برای خروج ایرانیان مقیم اوکراین به دولت مجارستان متوسل شد

انتقادها از تاخیر وزارت خارجه ایران در خارج کردن شهروندان ایرانی از اوکراین

پس از انتقاد های صورت گرفته نسبت به تاخیر وزارت خارجه ایران در خارج کردن شهروندان ایرانی از اوکراین، مقام‌های این وزارت خبر دادند که در حال مذاکره با لهستان و مجارستان برای بازگرداندن شهروندان ایرانی از طریق کشورهای همسایه هستند. انتقادها از تاخیر وزارت خارجه ایران در خارج کردن شهروندان ایرانی از اوکراین

انتقادها از تاخیر وزارت خارجه ایران در خارج کردن شهروندان ایرانی از اوکراین
ساختمان سفارت ایران در اوکراین

 طبق گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در اوکراین، تا کنون ۷۶۴ ایرانی اقدام به بازگشت به ایران کرده‌ و برای آن ثبت نام کرده‌اند.

 در راستای درخواست ایرانیان برای خروج از اوکراین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، طی تماس تلفنی با پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان برای بازگشت شهروندان ایرانی درخواست کمک کرده است.

 وزیر خارجه مجارستان نیز پاسخ داده است که به شهروندان ایرانی اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهد تا بتوانند به کشور خود بازگردند. مجارستان از کشورهایی است که با اوکراین مرز مشترک دارد.

 از طرف دیگر، علیرضا حقیقیان، مدیرکل اورآسیای وزارت خارجه در طی دیدار خود با سفیر اوکراین در تهران از او درخواست کرد تا اتباع ایرانی بتوانند از طریق مرزهای زمینی کشورهای همسایه مانند لهستان، از اوکراین خارج شوند. این درخواست به دلیل بسته بودن حریم هوایی اوکراین مطرح شده است.

 کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به تاخیر وزارت خارجه در خارج کردن اتباع ایرانی از اوکراین انتقاد کردند و گفتند که مقام‌های روسیه درباره حمله به اوکراین حتی به جمهوری اسلامی هم دروغ گفتند.

 اما سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفته است که «پیش بینی دقیقی در این باره انجام شده و به اطلاع مراجع و نهادهای ذی‌ربط نیز رسانده شده بود.»

 او گفته است که سفارتخانه های ایران در لهستان، مجارستان، رومانی، مولداوی و بلاروس در حالت آماده باش کامل بودند و همچنین اختیاراتی برای مدیریت عبور ایرانیان به آنان داده شده بود.

 سازمان هواپیمایی ایران نیز گفته است که آماده اعزام هواپیما به کشورهای همسایه اوکراین برای بازگرداندن شهروندان ایرانی به کشور است.

دانشجویان ایرانی در اوکراین    دانشجویان ایرانی در اوکراین    دانشجویان ایرانی در اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا