جدیدترین اخبارجهان

آمریکا برای کسب اطلاع از عوامل سایبری ایران جایزه گذاشت

ایالات متحده برای کسب اطلاع از سه عامل سایبری جمهوری اسلامی ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت

وزارت امور خارجه آمریکا برای کسب اطلاع از عوامل سایبری ایران ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا برای کسب اطلاع از عوامل سایبری جمهوری اسلامی ایران ۱۰ میلیون دلار جایزه با عنوان پاداش برای عدالت گذاشت.

وزارت امور خارجه آمریکا برای کسب اطلاع از عوامل سایبری ایران ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت
وزارت امور خارجه آمریکا برای کسب اطلاع از عوامل سایبری ایران ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت

همچنین وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ۱۰ فرد و دو شرکت ایرانی را به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های شریرانه سایبری تحریم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه سه عامل سایبری برای تهدید شبکه‌های ایالات متحده و باج‌گیری از افراد بی‌گناه پشت کامپیوتر خود پنهان شده‌اند از کسانی که اطلاعاتی درباره این سه فرد دارند خواست با ارسال آن به این نهاد، برای جلوگیری از فعالیت «این عاملان بدخواه» کمک کنند و «ممکن است واجد شرایط دریافت پاداش» شوند.

بنابر این اطلاعیه، «منصور احمدی، احمد خطیبی عقدا و امیرحسین نیک‌آیین راوری، به اتهام مشارکت در کمپین هماهنگی که صدها شبکه کامپیوتری را در سراسر ایالات متحده آمریکا و خارج از کشور به خطر انداخت و باعث آسیب رساندن به سازمانها و اختلال در عملکرد آنها در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های حیاتی، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی شد، تحت تعقیب هستند.

بنابر بیانیه‌ دفتر روابط عمومی وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، اوفک، امروز ۱۰ فرد و دو نهاد را به دلیل نقش‌شان در انجام اقدامات مخرب سایبری از جمله فعالیت‌های باج‌افزاری مورد تحریم قرار داد.

این وزارتخانه در بخش دیگری از این بیانیه آورده است: «افراد و نهادهای تحریم شده «همگی وابسته به سپاه پاسداران» هستند و این تحریم‌ها بر اساس اقدام مشترک این وزارتخانه با «وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه، دفتر تحقیقات فدرال، فرماندهی سایبری ایالات متحده، سازمان امنیت ملی، و سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها» انجام شده است.»

این بیانیه هدف از تحریم‌های اوفک را محافظت از آمریکایی‌ها در برابر «فعالیت‌های باج‌افزاری، تسهیل‌کننده‌های فعالیت‌های باج‌افزاری و دیگر جرایم سایبری» برشمرد.

محمد آقا احمدی، علی آقا احمدی،‌ منصور احمدی، مجتبی حاجی‌حسینی رکن‌آبادی، مصطفی حاجی‌حسینی رکن‌آبادی، احمد خطیبی عقدا، معین مهدوی، علی اکبر رشیدی بارجینی، محمد شاکری اشتیجه، و امیرحسین نیک‌آیین راویری، و دو شرکت افکار سیستم یزد و ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر با مسئولیت محدود که همگی در عرصه سایبری فعالیت دارند به فهرست تحریم‌شدگان اوفک اضافه شده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای این تحریم‌ها را نشان‌دهنده تعهد ایالات متحده به مختل ‌کردن کار زیرساخت‌ها و عوامل فعال در زمینه باج‌افزارها خواند و گفت که آمریکا فعالیت‌های سایبری مخربی را که ارکان اقتصاد و زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده را قربانی می‌کنند، برنمی‌تابد.

منصور احمدی، احمد خطیبی عقدا و امیرحسین نیک‌آیین راوری  منصور احمدی، احمد خطیبی عقدا و امیرحسین نیک‌آیین راوری

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا