ایرانجدیدترین اخبار

شاهزاده رضا پهلوی از سیاست های بایدن در قبال جمهوری اسلامی انتقاد کرد

شاهزاده رضا پهلوی از سیاست‌های ضعیف بایدن انتقاد کرد و گفت رژیم اسلامی جسور شده

شاهزاده رضا پهلوی از سیاست های بایدن در قبال جمهوری اسلامی انتقاد می کند

شاهزاده رضا پهلوی پس از اینکه رئیس جمهور ایران هشداری شوم مبنی بر اینکه اقدامات اسرائیل در غزه “ممکن است همه را وادار به اقدام کند” صادر کرد، سیاست های ضعیف دولت بایدن را مورد انتقاد قرار داد..

شاهزاده رضا پهلوی از سیاست های بایدن در قبال جمهوری اسلامی انتقاد می کند
شاهزاده رضا پهلوی از سیاست های بایدن در قبال جمهوری اسلامی انتقاد می کند

شاهزاده رضا پهلوی روز سه شنبه به استیو دوسی از فاکس نیوز گفت: رژیم ایران تلاش می‌کند تا بر حلقه فشار بیاورد و ببیند آیا آنها می‌توانند از یک نقطه ضعف استفاده کنند، که به نظر می‌رسد در حال حاضر چنین است. به همین دلیل است که هر بار که غرب تردید می‌کند یا نه می گوید، اقدام‌های جسورانه‌تری را آغاز می‌کنند. 

شاهزاده رضا پهلوی گفت: فشار لازم را آن‌طور که باید اعمال کنید تا حداقل این موضوع مهار شود. در حال حاضر شما شرایطی دارید که رژیم را تشویق می‌کنید که اگر گروگان بگیرید، پاداش می‌گیرید و مقداری پول نقد بیشتر در دستتان خواهید داشت.

شما خواستار تحریم شده اید، اما هرگز آنها را اجرا نکرده اید، مانند تحریم های نفتی. من به آن فشار نمی گویم. پس بچه های خوبی باشید و به ما آسیب نرسانید. این پیام چه معنی دارد؟ آیا با ما همکاری می‌کنید؟

رئیس‌جمهور بایدن به دلیل آنچه که منتقدان او آن را موضع نرم در قبال جمهوری اسلامی می‌دانند، در هفته‌های پس از حملات غافلگیرانه توسط تروریست‌های حماس به مناطق مسکونی در اسرائیل در تاریخ ۷ اکتبر، اقداماتی را مورد بررسی قرار داده است. این شامل بررسی مجدد تلاش‌های جمهوری‌خواهان برای توقیف ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی قبل از وقوع ناآرامی نیز می‌شود.

بایدن همچنین به جمهوری اسلامی هشدار داد که مراقب باشید و گفته است درگیری موجود را بیشتر نکنید.

شاهزاده رضا پهلوی از سیاست های بایدن در قبال جمهوری اسلامی انتقاد می کند
شاهزاده رضا پهلوی از سیاست های بایدن در قبال جمهوری اسلامی انتقاد می کند

به علاوه، در هفته‌های اخیر حداقل ۲۴ حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه از سوی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی انجام گرفته و این امر به ویژه با توجه به حمایت ایالات متحده از متحدش اسرائیل در سرزمین خود مطرح می‌شود.

استیو دوسی از شاهزاده رضا پهلوی پرسید که به نظر او آمریکا باید چه اقداماتی را برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن انجام دهد؟

شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ گفت: اگر متحدان اروپایی شما نیز سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی هدف قرار دهند و آن را یک سازمان تروریستی معرفی کنند، این فشار مضاعفی بر رژیم است و تلاش‌های آنها را بیش از پیش کاهش می‌دهد.

اما به موازات فشار حداکثری، باید یک کمپین حمایت حداکثری نیز وجود داشته باشد. این به معنای توانمندسازی مردم ایران برای اعمال فشار داخلی برای وادار کردن رژیم در نهایت به فلج شدن و فروپاشی است. این به معنای کمک‌های بیشتر فناوری، بودجه، اعتصابات کارگری است. این اتفاق قبلاً هم رخ داده و حالا نیز باید پیش برود.

او با اشاره به جنبش همبستگی در لهستان در پایان جنگ سرد ادامه داد و اظهار کرد که مقامات جمهوری اسلامی به مصالح شهروندان خود بی‌توجهند و از مردم ایران برای پیشبرد اهداف خود سوء استفاده می‌کنند. آنها تنها به دنبال ارسال یک ایدئولوژی خارج از مرزهای کشورمان و ایجاد یک شیعی مدرن برای تسلط بر منطقه و سایر نقاط جهان هستند و تمام این حملات و نیابت‌ها را با هزینه مردم ایران تامین مالی می‌کنند.

شاهزاده رضا پهلوی بزرگترین پسر محمدرضا پهلوی پادشاه فقید ایران گفت: غیرنظامیان ایرانی خواهان صلح، آزادی و برابری هستند و ارزش‌های مشابهی با آمریکایی‌ها دارند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا