جدیدترین اخبارجهان

امیرعبداللهیان در ترکیه، اسرائیل را تهدید کرد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ترکیه پس از نشست دوحه اسرائیل را تهدید کرد

امیرعبداللهیان در ترکیه، اسرائیل را تهدید کرد

این بخشی از پروپاگاندای تمام عیار جمهوری اسلامی در منطقه جهت متحد کردن نیروهای مختلف برای حمله به اسرائیل و آمریکا است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه گفت، اگر جنگ در غزه ادامه یابد، مقاومت یک اقدام غافلگیرکننده دیگر انجام خواهد داد.

امیرعبداللهیان در ترکیه، اسرائیل را تهدید کرد
امیرعبداللهیان در ترکیه، اسرائیل را تهدید کرد

امیرعبداللهیان در سفر به ترکیه که پس از دیدارهایی که با رهبران حماس در قطر داشت، اسرائیل را تهدید کرد.

اگر قرار باشد او را جدی بگیریم، می تواند نشان دهد که جمهوری اسلامی گروه های نیابتی خود حزب الله، حوثی ها در یمن، جهاد اسلامی فلسطین و شبه نظامیان در عراق و سوریه را برای بیشتر شدن تهدیدات علیه اسرائیل گرد هم می آورد.

از زمان کشتار حماس که طی چند ساعت منجر به کشته شدن ۱۴۰۰ اسرائیلی شد، آنکارا لفاظی های ضد اسرائیلی خود را افزایش داد و از محکوم کردن تروریسم حماس خودداری نمود.

سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ممکن است نشانه ای برای وارد کردن ترکیه به همراه گروه های نیابتی باشد. در همین حال، جمهوری اسلامی دو نشست مهم در قطر با رهبران حماس برگزار کرده است.

شبکه خبری ماهواره ای «المیادین» مستقر در بیروت که حامی جمهوری اسلامی است، گزارش داد که شبه نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در سوریه روز چهارشنبه پایگاه های آمریکا را در تنف هدف قرار دادند.

شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی از زمان حمله تروریستی ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۲۵ حمله به نیروهای آمریکایی انجام داده اند.

همه اینها بخشی از مطبوعات تمام عیار جمهوری اسلامی در منطقه برای متحد کردن نیروهایش علیه اسرائیل و آمریکاست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در یک سخنرانی به آمریکا حمله کرد. رویکرد منطقه‌ای رژیم ایران به جنگ همچنان به افزایش درگیری ادامه می‌دهد.

رسانه های امارات روز چهارشنبه به شدت از حوثی ها انتقاد کردند. حوثی ها همچنین تهدیدی برای عربستان سعودی هستند و آنها دو حمله را در ۳۱ اکتبر و دو حمله دیگر در ۱۸ اکتبر و ۲۷ اکتبر انجام دادند.

دیپلماسی امیرعبداللهیان در اطراف منطقه برای هماهنگی با حماس در قطر، با رهبری قطر در دوحه و با آنکارا طراحی شده است.

امیرعبداللهیان در ترکیه، اسرائیل را تهدید کرد
امیرعبداللهیان در ترکیه، اسرائیل را تهدید کرد

این دیدار پس از گفتگوهای جداگانه‌ای که روز سه‌شنبه امیرعبداللهیان با امیر و نخست‌وزیر قطر داشت، انجام شد. این دومین دیدار رسمی او و رهبران حماس از زمانی بود که این گروه که از سوی آمریکا و چند کشور دیگر به عنوان گروه تروریستی شناخته شده بود، علیه اسرائیل اعلام جنگ کرد.

سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی به ترکیه در رسانه های ترکیه نیز بازتاب خوبی داشت و اظهارات او در مورد تهدید اسرائیل مورد توجه قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد اسرائیل، آمریکا و حامیان جنایات جنگی در صورت خروج از کنترل شرایط تا زمانی که از وقوع جنگ جلوگیری نشود، مسئول خواهند بود.

گزارشات نشان می‌دهد که این بیانیه یک تهدید آشکار به سمت آمریکا و اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که بین دشمنانشان هماهنگ‌تر عمل می‌کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا