جدیدترین اخبارجهان

جنگ اوکراین؛ بزرگترین حملات سال جاری توسط روسیه

اوکراین و کشورهای غربی نگران تشدید حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی در آستانه فصل زمستان هستند

جنگ اوکراین؛ بزرگترین حملات سال جاری توسط روسیه

روز چهارشنبه ۱۰ آبان، اوکراین اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، روسیه بیش از ۱۰۰ شهرک را گلوله‌باران کرده و این حملات، گسترده‌ترین حمله‌های روزانه در سال جاری بوده‌ است.

جنگ اوکراین: بزرگترین حملات سال جاری توسط روسیه
جنگ اوکراین: بزرگترین حملات سال جاری توسط روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روسیه میلیون‌ها گلوله را به سمت شهرها، شهرک‌ها و روستاهای اوکراین شلیک کرده، که منجر به آوار شدن چند منطقه در سرتاسر بخش شرقی اوکراین شده است.

ایگور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته، دشمن ۱۱۸ شهرک را در ۱۰ منطقه گلوله‌باران کرده که این تعداد شهر و روستا، بیشترین تعدادی است که از آغاز سال تاکنون تحت حملات روسیه قرار گرفته‌اند.

با توجه به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، مقامات اوکراین پیش‌بینی می‌کنند که با آغاز موج تازه‌ای از حملات روسیه در جبهه شرقی مواجه شوند، زیرا روسیه در حال انتقال نیروها و تجهیزات به این منطقه است.

اوکراین همچنین اعلام کرده که روسیه به یک پالایشگاه نفت در کرمنچوک، یک شهر صنعتی در مرکز کشور حمله نموده است.

کلیمنکو اعلام کرد که این حمله منجر به فاجعه جانی نشده، اما حدوداً ۱۰۰ آتش‌نشان چندین ساعت مشغول خاموش کردن آتشی که ناشی از این حملات بود، بودند.

اوکراین و کشورهای غربی نگرانی خود را از تشدید حمله‌های روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در پاییز سرد منطقه اعلام کرده‌اند؛ اقدامی که روسیه در سال گذشته نیز به آن پرداخت.

مقامات محلی اوکراین اعلام کردند که حملات گلوله‌باران در منطقه شمال شرقی خارکف منجر به کشته شدن یک نفر شده است. همچنین، یک فرد در منطقه خرسون جنوبی نیز جان خود را از دست داده است.

جنگ اوکراین: بزرگترین حملات سال جاری توسط روسیه
جنگ اوکراین: بزرگترین حملات سال جاری توسط روسیه

اوکراین  همچنین اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادهای روسیه به شهر نیکوپول در جنوب این کشور، یک زن ۵۹ ساله کشته شده و چهار نفر دیگر زخمی شدند و یک حمله موشکی به یک روستای منطقه زاپوریژیا منجر به کشته شدن یک مرد ۵۲ ساله شد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، روسیه تولید داخلی تسلیحات را به طور چشمگیر افزایش داده و در عین حال از تعداد معدودی از شریکان خارجی برای تأمین مهمات استفاده کرده است.

با این حال، کشورهای غربی میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین را جهت حمایت از دفاع در برابر حملات روسیه ارائه داده‌اند.

روز گذشته در جلسه استماع سنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تقاضای تصویب بسته مالی شامل کمک‌های مالی به اسرائیل و اوکراین را مطرح کردند. با این حال، جمهوری‌خواهان برجسته سنا تمایل دارند این کمک‌ها را از یکدیگر جدا کنند. آن‌ها حمایت از اسرائیل را تأیید کرده‌اند، اما تا کنون به افزایش کمک‌ها به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا