ایرانجدیدترین اخبار

مراسم چهلم جان‌باختگان خیزش مردمی در اراک، سنندج، رامسر و دزفول برگزار شد

حضور پرشمار مردم در چهلم کشته‌شدگان اعتراضات

مراسم چهلم جان‌باختگان خیزش مردمی در اراک، سنندج، رامسر و دزفول برگزار شد

با وجود تلاش نیروهای سرکوبگر، امروز شهرهای اراک، سنندج، رامسر و دزفول شاهد برگزاری مراسم چهلم جان‌باختگان خیزش مردمی ماه های اخیر بودند.

اراک، مهرشاد شهیدی

امروز همزمان با چهلم کشته‌شدن مهرشاد شهیدی، ماموران و خودروهای سرکوبگر حکومتی مانع از برگزاری مراسم آن شدند و از روز گذشته نیز آرامگاه شهر اراک را تعطیل کردند.

با این وجود مردم بدون توجه به حضور نیروهای امنیتی به آرامستان شهر رفته و با زدن بوق ماشین‌هایشان به بسته شدن در آرامستان شهر اعتراض کردند.

دزفول، محمد قائمی

روز پنجشنبه چهلم محمد قائمی فرد ۱۷ ساله نیز بود. او در تیم فوتبال امین دزفول دروازه‌بان بود.

این نوجوان در ۳۰ مهر در اثر اصابت گلوله ماموران جمهوری اسلامی از ناحیه سر مجروح شد و به کما رفت و پس از ۱۵ روز در ۱۶ آبان جان باخت.

سنندج، سارینا ساعدی

خانواده سارینا ساعدی، نوجوان ۱۵ ساله سنندجی نیز به مناسبت چهلم او اطلاعیه‌ای را صادر کردند. سارینا ساعدی در جریان اعتراضات علیه حکومت در پنجم آبان مجروح شد و پس از مدتی فوت کرد.

سنندج، هومن عبداللهی

امروز از کشته شدن هومن عبداللهی نیز چهل روز گذشت.

هومن عبداللهی ۲۱ ساله از جوانان سنندجی در شامگاه ۱۶  آذر به دست ماموران جمهوری اسلامی کشته شد.

بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، آثار گلوله های ساچمه‌ای و شکستگی در اثر ضربات باتوم بر پیکر این جوان کاملا مشاهده شده است.

رشت، مائده جوانفر

مائده جوانفر، ۲۸ ساله پرستاری بود که در سوم آبان در جریان اعتراضات مردمی در رشت کشته شد. خانواده او مراسم چهلمین روز درگذشتش را عصر پنجشنبه در گلزار بهشت زینبیه رامسر برگزار کردند.

مرگ حداقل ۴۵۸ نفر از مردم در اعتراضات ایران

بنابر آخرین گزارش سازمان حقوق بشر ایران، از آغاز خیزش جدید در ایران تاکنون حداقل ۴۵۸ نفر از جمله ۶۳ کودک و ۲۹ زن کشته شده‌اند.این درحالی است که این سازمان تاکنون فقط موفق به جمع آوری آمار دو ماه نخست اعتراضات شده است.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا