جدیدترین اخبارجهان

رویکرد اسرائیل در جنگ زمینی در غزه همسو با توصیه‌های آمریکا است

مقامات می گویند رویکرد اسرائیل به جنگ زمینی در غزه با توصیه‌های آمریکا همسوست

رویکرد اسرائیل در جنگ زمینی در غزه همسو با توصیه‌های آمریکا است

 به نظر می رسد رویکرد اسرائیل، برای انجام تهاجمات زمینی محدود به جای تهاجم تمام عیار از راهنمایی های مقامات ارشد ارتش ایالات متحده پیروی می کند.

رویکرد اسرائیل برای توقف تهاجم تمام عیار به نوار غزه و در عوض انجام تهاجمات زمینی محدودتر، حداقل در ابتدا، با پیشنهاداتی همسو است که وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین اخیراً به همتایان اسرائیلی خود ارائه کرد.

رویکرد اسرائیل در جنگ زمینی در غزه همسو با توصیه‌های آمریکا است
رویکرد اسرائیل در جنگ زمینی در غزه همسو با توصیه‌های آمریکا است

مقامات آمریکایی روز شنبه گفتند، مقامات دولت بایدن هشدار دادند و گفتند اینکه اسرائیل در نهایت چه خواهد کرد سخت است، زیرا افزایش حملات هوایی و گسترش حملات زمینی در سه روز گذشته نشان دهنده موضع تهاجمی تر است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شامگاه شنبه گفت که نیروهای اسرائیلی روز جمعه برای آغاز «مرحله دوم جنگ» وارد نوار غزه شده‌اند، اما او این اقدام را تهاجم توصیف نکرد.

مقامات نظامی اوایل روز شنبه گفتند که سربازان اسرائیلی به بخش شمالی این منطقه حمله کرده و عصر شنبه در آنجا باقی مانده‌اند.

 روز شنبه، مقامات آمریکایی اعلام کردند که تهاجمات نیروهای زمینی اسرائیل به منطقه غزه تاکنون از ابتدای عملیات کمتر و متمرکزتر بوده‌اند تا آنچه که در طرح‌های اولیه مورد انتظار قرار گرفته بود. این موضوع باعث نگرانی مقامات نظامی ایالات متحده شده که اعتقاد داشتند اسرائیل به اهداف نظامی دقیقی دست پیدا نکرده و برای انجام یک عملیات تهاجمی زمینی آماده نیست.

لوید آستین در مکالمه تلفنی با همتای اسرائیلی خود، یو آو گالانت، بر لزوم بررسی دقیق چگونگی تهاجم زمینی نیروهای اسرائیلی به غزه، جایی که حماس شبکه پیچیده تونل ها را در زیر مناطق پرجمعیت دارد، تاکید کرده است.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت که اسرائیلی‌ها پس از تلاش هماهنگ آستین و دیگر مقامات، طرح خود را بهبود و اصلاح کردند. با این حال، مقامات دولت بایدن تاکید کرده اند که ایالات متحده به اسرائیل نگفته که چه کاری انجام دهد و همچنان از تهاجم زمینی حمایت می کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند عوامل متعددی بر برنامه‌ریزی جنگ اسرائیل تأثیر دارند، از جمله این عوامل می‌توان به تأثیر احتمالی بر مذاکرات آزادی گروگان‌ها اشاره کرد. همچنین این موضوع که رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل در مورد چگونگی، زمان و حتی ضروری بودن حمله، اختلاف نظر دارند، نیز تأثیرگذار است.

با توجه به اظهارات مقامات فعلی و سابق پنتاگون و همچنین فرماندهان سابق آمریکایی که در عملیات نظامی شهری تجربه دارند، روز شنبه اعلام شد که به نظر می‌رسد رویکرد اسرائیل اجرای یک عملیات مرحله‌ای است. در این عملیات، واحدهای شناسایی کوچک‌تر به سمت منطقه غزه پیشروی می‌کنند تا جنگجویان حماس را شناسایی و درگیری با آنها را آغاز کنند. این تحلیل همچنین به نقاط آسیب‌پذیری در عملیات اشاره دارد.

میک مولروی، یکی از مقامات ارشد سابق سیاست خاورمیانه در پنتاگون و یک بازنشسته سی‌آی‌ای، می‌گوید: هنگامی که نقاط ضعف، درزها و شکاف‌ها کشف می‌شوند، نیروی تهاجمی اصلی را وارد می‌کنند.

فردریک بی هاجز، ژنرال بازنشسته ارتش سه ستاره که در عراق خدمت می کرد، گفت به نظر می‌رسد تاکتیک جستجوی نیروهای حماس یک راه برای نیروهای اسرائیلی باشد تا تلفات و خسارات جانبی به ساختمان‌ها را کاهش دهند و یا محدود کنند.

رویکرد اسرائیل در جنگ زمینی در غزه همسو با توصیه‌های آمریکا است
رویکرد اسرائیل در جنگ زمینی در غزه همسو با توصیه‌های آمریکا است
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا