جدیدترین اخبارجهان

جورجیا ملونی نخست وزیر جدید ایتالیا «قیام قهرمانانه» زنان ایرانی را ستایش کرد

جورجیا ملونی نخست وزیر آینده ایتالیا در اولین اظهارات عمومی خود از «قیام قهرمانانه» زنان ایرانی حمایت کرد

جورجیا ملونی نخست وزیر جدید ایتالیا «قیام قهرمانانه» زنان ایرانی را ستایش کرد

جورجیا ملونی که در پی پیروزی حزبش قرار است اولین نخست وزیر زن ایتالیا شود، روز چهارشنبه «قیام قهرمانانه زنان ایرانی» را که به دنبال کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی آغاز شد، ستایش کرد.

این توییت یکی از اولین اظهارات جورجیا ملونی پس از پیروزی حزب ملی‌گرای برادران ایتالیا در انتخابات پارلمانی در روز یکشنبه بود که ائتلاف او با محافظه‌کاران را به قدرت رساند و راه را برای نخست‌وزیر شدن او باز کرد.

جورجیا ملونی نوشت «با تمام وجود با زنان شجاعی که در ایران و سراسر جهان برای دفاع از حقوق و آزادی خود می جنگند همدردی می کنم.»

«ده ها نفر کشته و صدها کنشگر، وکیل و روزنامه نگار دستگیر شده اند.»

پس از اینکه مهسا امینی ۲۲ ساله در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) به اتهام «پوشش نامناسب» توسط گشت ارشاد بازداشت و سپس در اثر ضرب و شتم ماموران در طول بازداشت کشته شد، اعتراضات سراسر ایران را فرا گرفت.

مقامات ایرانی گفته اند که ۴۱ نفر از جمله اعضای پلیس و یک شبه نظامی طرفدار دولت در جریان اعتراضات کشته شده اند. گروه‌های حقوق بشر آمار جانباختگان را بیشترگزارش کرده اند (به گفته سازمان حقوق بشر ایران مستقر در نروژ تا روز دوشنبه بیش از ۷۶ نفر از مردم در جریان اعتراضات کشته شده اند.)

جورجیا ملونی که در پی پیروزی حزبش قرار است اولین نخست وزیر زن ایتالیا شود، روز چهارشنبه «قیام قهرمانانه زنان ایرانی» را که به دنبال کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی آغاز شد، ستایش کرد. حمایت اروپا از خیزش مردمی قبام زنان ایرانی    حمایت اروپا از خیزش مردمی قبام زنان ایرانی    حمایت اروپا از خیزش مردمی قبام زنان ایرانی  حمایت اروپا از خیزش مردمی قبام زنان ایرانی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا