ایرانجدیدترین اخبار

ناصر کنعانی: جمهوری اسلامی از حمایت گروه‌های مقاومت دست نخواهد کشید

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، پول‌هایی که در قطر آزاد شده‌اند، در دسترس ایران قرار دارند

ناصر کنعانی: جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید

در نشست خبری هفتگی خود روز دوشنبه، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد که جمهوری اسلامی به عمل نشان داده است که در حمایت از مقاومت همواره پایدار و متعهد است.

ناصر کنعانی؛ جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید
ناصر کنعانی؛ جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی، ناصر کنعانی که در نشست این هفته عکسی از کودکان کشته شده در غزه در دست داشت، اظهار کرد: مردم فلسطین قصد ترک سرزمین خود را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرد که مقاومت حق اساسی مردم فلسطین است و افزود: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ممکن است شرایط را از کنترل خارج کند و ممکن است همه احتمالات وارد شود.

در پاسخ به سؤال اینکه آیا اگر اسرائیل به ادامه حمله غزه بپردازد، آیا ممکن است شاهد دخالت مستقیم جمهوری اسلامی در این موضوع باشیم، او اظهار کرد: مقاومت در زمینه دفاع از خود توانمند است و به همین دلیل، رژیم صهیونیستی از مواجهه مستقیم با گروه‌های مقاومت در صحنه نبرد اجتناب کرده و درگیری‌ها را به عرصه غیرنظامیان منتقل کرده است.

در حالی که فیلم‌های جدید منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی به وضوح نمایانگر حمله وحشیانه گروه تروریستی حماس و کشتار غیرنظامیان اسراییلی است، ناصر کنعانی به این سئوال که چه مفهومی از ایجاد جبهه‌های جدید داریم، به طور کلی اظهار کرد و گفت: ما تأکید داریم که ادامه اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها ممکن است وضعیت را از کنترل خارج کند. ایجاد جبهه جدید نمی‌تواند به یک جبهه محدود شود. با ادامه جنایات، صهیونیست‌ها خود را در معرض تمام طرف هایی می بینند که به حمایت از مردم فلسطین متعهدند.

او دخالت مستقیم جمهوری اسلامی در تحولات اخیر را رد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی دیدگاه خود را به وضوح و شفافیت اعلام کرده و نظر آمریکایی‌ها در این زمینه به دلایل سیاسی مطرح می‌شود و نوعی تلاش برای اجتناب از مسائل مهم است.

ناصر کنعانی درباره وضعیت پول‌های آزادشده در قطر و فشار برخی سناتورهای آمریکا برای مسدود کردن این منابع و اجازه ندادن به جمهوری اسلامی برای دسترسی به آنها، اعلام کرد: همانطور که مقامات جمهوری اسلامی و قطر اعلام کرده‌اند، تاکنون تغییر مهمی در این مسئله رخ نداده است. این منابع متعلق به رژیم ایران هستند و در چارچوب مقررات معین، به اختیار جمهوری اسلامی در دسترس است و ما از این منابع، مطابق با نیازهای خود، استفاده می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در خصوص دیدار اخیر وزیر امور خارجه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در قطر و نیز درخصوص داشتن توافقی برای آتش‌بس، اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره این مسائل به عهده مقاومت است.

قبل از این، علی خامنه‌ای، رهبر بزدل جمهوری اسلامی، در تاریخ ۱۸ مهر در بیانیه‌ای حمله حماس به اسرائیل را زلزله ویران‌کننده نامید و همزمان گفت که جمهوری اسلامی در این عملیات دخالتی نداشته است.

ناصر کنعانی؛ جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید
ناصر کنعانی؛ جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید

در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، خامنه‌ای تاکید کرد: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می بوسیم. اما آنها که ادعا می‌کنند حماسه اخیر نتیجه اقدامات غیرفلسطینی‌هاست، اشتباه محاسبه کرده‌اند.

قبل از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی، چند مقام برجسته رژیم هم ادعا کرده بودند که جمهوری اسلامی در حمله حماس به اسرائیل دخالت نکرده است. همچنین، نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در یک بیانیه اعلام کرد که تهران در حمله حماس به اسرائیل دخالتی نداشته است.

در همین حال، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی که در روز یکشنبه ۸ اکتبر (۱۶ مهر) منتشر شد، به نقل از اعضای برجسته حماس و حزب‌الله، گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت از تهران، اعلام کردند که مقامات امنیتی جمهوری اسلامی به حماس در برنامه‌ریزی یک حمله غافلگیرانه به اسرائیل کمک کرده‌اند. این گزارش افزود که مقامات ارشد سپاه پاسداران در نشستی که در بیروت دوشنبه گذشته برگزار کردند، از این حمله پشتیبانی کرده و آن تأیید داده‌اند.ناصر کنعانی

در یک گزارش تازه، وال‌استریت ژورنال اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انتقال برخی از نیروهای خود به سمت مرز با اسرائیل هستند. این اقدام سپاه پاسداران، نگرانی را به وجود آورده که ممکن است جبهه جدیدی برای مقابله با تل‌آویو و دشمنان منطقه‌ای ایجاد شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی به مراتب هشدار داده‌اند که ادامه حملات به غزه و ورود نیروهای ارتش اسرائیل به این منطقه، باعث گسترش ابعاد جنگ خواهد شد. در این راستا، ابراهیم رئیسی، در گفتگو با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هشدار داد که اگر اسرائیل محاصره غزه را متوقف نکند، جنگ به ابعاد بزرگتری گسترش خواهد یافت.

حسین امیرعبداللهیان، به طور مکرر به این موضوع اشاره کرده است.

او در قطر درباره احتمال توسعه جبهه‌های درگیری در صورت عدم توقف حملات اسرائیل به نوار غزه هشدار داد و گفت: اگر تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه متوقف نشود، گسترش جبهه‌های جنگ به این شکل نخواهد بود و احتمال آن هر لحظه بیشتر خواهد شد.

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی علنا از گروه‌های تروریستی حزب الله و حماس حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند، جو بایدن رئیس جمهور از کار افتاده ایالات متحده همچنان با تروریست‌ها مماشات می‌کند.

ناصر کنعانی؛ جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید
ناصر کنعانی؛ جمهوری اسلامی از حمایت گروه های مقاومت دست نخواهد کشید

 

حزب الله گروه های تروریستی حماس گروه های تروریستی حزب الله گروه های تروریستی حماس  حزب الله گروه های تروریستی حماس  حزب الله  حماس گروه های تروریستی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا