ایرانجدیدترین اخبار

پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی

خامنه‌ای جنگ غزه را تلخ‌ترین حادثه سال قبل خواند، رئیسی ادعای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را مطرح کرد

پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری منصوب او در دولت سیزدهم در پیام‌های جداگانه به مناسبت آغاز سال نو ادعا کردند که ایران در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد پیشرفت داشته است. آن‌ها ادعا کردند که در سال گذشته، با اجرای شعار مهار تورم و رشد تولید، کارهای خوبی انجام شده است.

پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی
پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی

رهبر جمهوری اسلامی در صبح یکم فروردین، در ادامه روال نام‌گذاری‌های سالانه خود، سال ۱۴۰۳ را به نام جهش تولید با مشارکت مردم معرفی کرد. او اظهار داشت که سال گذشته با تمام شیرینی‌ها، تلخی‌ها، و خواسته‌ها و ناخواسته‌هایش، به دستاوردهای مهمی در داخل کشور و در زمینه‌های فناوری و تولیدات زیربنایی دست یافته است. این اظهارات نشان از پیشرفت‌های چشمگیر علمی در این زمینه‌ها دارد.

خامنه‌ای بدون اشاره به ناکارآمدی دولت منصوبش در حل مشکلات اقتصادی، اذعان کرد که مشکلات معیشتی و اقتصادی جزو خبرهای تلخ سال قبل بودند.

رهبر جمهوری اسلامی، در پیام نوروزی خود، ادعا کرد که مردم با حضور پرشور در رویدادهای حکومتی از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، حماسه‌ای رقم زده‌اند. او، علیرغم تلویحی مشارکت پایین مردم در انتخابات، برگزاری آرام و امن این رویدادها را از جمله خبرهای خوش سال ۱۴۰۲ دانست.

او بمب‌گذاری در کرمان در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی، سیل در سیستان و بلوچستان و حوادثی را که برای ماموران امنیتی رخ داد، از اتفاق‌های تلخ سال قبل خواند اما تاکید کرد که «تلخ‌تر از همه حادثه غزه بود که جزو مسائل مهم بین‌المللی ما است و حادثه‌ای تلخ‌تر از آن نداشتیم.

علی خامنه‌ای، در پیام نوروزی خود، به تحرک بین‌المللی دولت در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و این تحرک را از جمله حوادث مطلوب سال ۱۴۰۲ دانست. بدون اشاره به رکوردشکنی‌های نرخ تورم در این سال، ادعا کرد که دولت در اجرای شعار سال قبل، کارهای خوبی انجام داده است.

پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی
پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی

رهبر جمهوری اسلامی در پیام نوروزی خود اقتصاد را به عنوان نقطه‌ ضعف اساسی جمهوری اسلامی تشخیص داد و تأکید کرد که برای داشتن جهش اقتصادی، حضور و مشارکت مردم ضروری است. او بیان کرد که برای رسیدن به این هدف، اقتصاد باید به شکل مردمی شود و موانع حضور مردم در حوزه تولید باید برطرف شود تا پای مردم به نحوی قابل ملاحظه در عرصه تولید باز شود.

ابراهیم رئیسی: رشد اقتصادی بالای چهار درصد داشتیم.

رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی، ابراهیم رئیسی، در پیام نوروزی دوم خود به مردم ایران، با اشاره به شرایط سخت اقتصادی سال گذشته، ادعای رشد اقتصادی، کنترل تورم، احداث مسکن و بیمارستان، و مطالبات مردم را مطرح کرد.

او با بیان اینکه تلاش دولت بر تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید متمرکز بود، به ارائه گزارش آماری پرداخت و گفت سه سال متوالی است که کشور رشد بالای چهار درصد را تجربه می‌کند، در حالی‌ که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۱۳۹۰ کمتر از یک درصد بود.

رئیس‌جمهوری منصوب خامنه‌ای در ادامه، بدون اشاره به تورم بالای ۵۰ درصد در برخی ماه‌های سال ۱۴۰۲ افزود برخی مدعی بودند که تورم سه‌رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه‌به‌نقطه از حدود ۵۵ درصد به ۳۵ درصد رسید و تورم کل هم چیزی حدود ۴۰ درصد است.

پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی
پیام نوروزی خامنه‌ای و رئیسی

ابراهیم رئیسی، که اعلام کرده بود سالانه یک میلیون واحد مسکونی را احداث می‌کند، دلیل عدم اجرای این وعده را بیان نکرد. اما ادعا کرد که با تلاش‌های انجام شده، عقب‌ماندگی و بلاتکلیفی در ساخت مسکن را جبران کرده است. همچنین، علاوه بر دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در حال ساخت هستند، نیمی از واحدهای مسکن مهر را نیز به مردم تحویل داده است.

رئیسی در سفرهای استانی خود برای دولت سیزدهم دستاوردهایی را اعلام کرد و اظهار کرد که این سفرها با توجه به مطالبات مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام متمرکز بوده‌اند. او به ادعای دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت پرداخت، بدون اشاره به مشکلاتی مانند کمبود و گرانی دارو و نقص تخت‌ بیمارستانی در مناطق محروم. همچنین، ادعا کرد که بیمارستان‌های نیمه‌تمام زیادی در طی دو سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس‌ دولت جمهوری اسلامی در ادامه سخنانش، برای سال ۱۴۰۳ نیز افزایش تخت‌های بیمارستانی، توسعه ناوگان حمل‌ونقل شهری و تجهیز اینترنت به فیبر نوری را وعده داد و گفت که اطمینان می‌دهد سال جدید سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورم و خدمات‌رسانی گسترده به مردم است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا