جدیدترین اخبارجهان

تلگراف: همپیمان علی خامنه ای متهم به زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار است

اسناد افشاگر حاکی از آن است که امام جمعه محافظه کار تهران، باغی به مساحت ۴۵۲۰۰ فوت مربع را در مکانی عالی دزدیده است

همپیمان علی خامنه ای متهم به زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار است

یکی از روحانیون ارشد جمهوری اسلامی، همپیمان و متحد علی خامنه ای در پرونده ای که هیاهویی در کشور برانگیخته به زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار (۱۵.۷ میلیون پوند) متهم شده است.

تلگراف: همپیمان علی خامنه ای متهم به زمین خواری به ارزش 20 میلیون دلار است
تلگراف: همپیمان علی خامنه ای متهم به زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار است

کاظم صدیقی، امام جماعت فوق محافظه کار تهران بر اساس اسنادی که از سوی یک افشاگر منتشر شده است، به همراه پسرانش زمین با ارزشی را تصاحب کردند.

زمین، باغی به مساحت ۴۵۲۰۰ فوت مربع در موقعیتی عالی در شمال تهران، در کنار حوزه علمیه ای قرار دارد که توسط کاظم صدیقی تأسیس شده است. اسناد و مدارک نشان می‌دهد که در ابتدا متعلق به حوزه بود، اما اکنون به یک شرکت خانوادگی به رهبری روحانی و دو پسرش منتقل شده است.

این اسناد توسط یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار تحقیقی که قبلاً پرونده‌های فساد متعددی را در میان مقامات جمهوری اسلامی افشا کرده بود، از جمله فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از جمله قاسم سلیمانی، و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، کشف شد.

کاظم صدیقی در پاسخ به این گزارش‌ها مدعی شد که از انتقال عنوان زمین به نام فرزندانش بی‌اطلاع بوده و حتماً امضای ایشان جعلی بوده است.

او به رسانه های دولتی جمهوری اسلامی گفت به این سر و صداها و اتهامات علیه من و خانواده ام گوش ندهید. آنها از توطئه های پشت پرده برای بی اعتبار کردن نهاد مذهبی ما سرچشمه می گیرند.

تلگراف: همپیمان علی خامنه ای متهم به زمین خواری به ارزش 20 میلیون دلار است
تلگراف: همپیمان علی خامنه ای متهم به زمین خواری به ارزش ۲۰ میلیون دلار است

آخرین رسوایی فسادی که به مقامات ارشد جمهوری اسلامی وارد شد در حالی رخ داد که کشور به دلیل تحریم ها و سوء مدیریت با مشکلات اقتصادی متعددی مواجه است و آمارهای رسمی تعداد افراد زیر خط فقر را بیش از ۲۱ میلیون نفر نشان می دهد.

اتهامات امام جمعه تهران که در خطبه های نماز جمعه به انتقاد از کسانی که به ضرر شهروندان عادی ثروت اندوزی می کنند شهرت دارد، طوفانی از جنجال را در ایران به راه انداخته است.

فاضل میبودی، روحانی آزادیخواه گفت با توجه به گستردگی تنگنای اقتصادی مردم ما، خبر اعمال و سخنان کاظم صدیقی متأسفانه جز مایه شرمساری نظام روحانیت نیست.

او افزود که این رسوایی جوانان ما را از آنها دور خواهد کرد، زیرا آنها را بخشی از همان بدن فاسد می بینند.

عباس عبدی، سیاستمدار اصلاح‌طلب گفت ما می‌توانیم با یک مفسد زندگی کنیم، اما نه یک آیت الله فریبکار که ما را موعظه اخلاق می کند.

کاظم صدیقی به‌عنوان امام جمعه تهران، رئیس ستاد امر معروف و نه از منکر است، مجموعه‌ای متشکل از ده‌ها یگان کوچک‌تر که وظیفه اجرای احکام سخت‌گیرانه حجاب رژیم را برعهده دارند که پیش از این مرگ مهسا امینی تحت آن بازداشت پلیس در سال ۲۰۲۲ شده بود.

فعالان ایرانی می گویند که اتهامات فساد، نشانه افزایش رقابت جناحی در میان سلسله مراتب حاکم رژیم اسلامی است.

با آماده شدن ایرانیان برای جشن سال نو ایرانی، این سوال که چه کسی جانشین رهبر ۸۷ ساله بیمار کشور خواهد شد، موضوعی است که در رسانه ها داغ شده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا