جدیدترین اخبارجهان

آرین طباطبایی جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در دولت بایدن

پس از افشای دست داشتن یک مقام دولت بایدن در طرح نفوذ جمهوری اسلامی، قانونگذاران خواستار پاسخ شدند: این باور کردنی نیست!

آرین طباطبایی جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در دولت بایدن

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که آرین طباطبایی، کارمند پنتاگون، جاسوس جمهوری اسلامی است که با برنامه‌های تهران در دولت خیانتکار بایدن نفوذ کرده است.

روز پنجشنبه، سناتور جونی ارنست از ایالت آیووا با یکی از نامزدهای کابینه بایدن برای سمت بلندپایه وزارت دفاع در مورد یکی از مقامات دولت که هفته گذشته مشخص شد جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی بوده و در سیاست خارجی دولت بایدن تأثیر داشته، تبادل نظر کرد.

آرین طباطبایی جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در دولت بایدن
آرین طباطبایی جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در دولت بایدن

این تبادل نظر در جریان استماع تاییدیه درک شولی مشاور وزارت امور خارجه در سنا به عنوان معاون جدید وزیر امور خارجه در امور سیاست گذاری انجام شد.

سناتور جونی ارنست در این جلسه به دنبال دریافت پاسخ‌هایی درباره نقش آرین طباطبایی، مشاور ارشد سیاست‌گذاری در وزارت دفاع آمریکا که پیشتر در وزارت امور خارجه خدمت می‌کرده، بود.

با توجه به گزارش ارائه شده توسط سمافور، به علت دخالت ادعایی خود در تلاش‌های کارشناسان ایران (IEI)، جمهوری اسلامی موفق به اخذ و حفظ مجوز امنیتی برای اجرای یک عملیات جهت بهبود وضعیت کشور در ارتباط با جوامع بین‌المللی شده است. این موضوع غیرمنتظره بود و انتظار نمی‌رفت که رفتار جو بایدن در قبال رژیم ایران به این اندازه سبکسرانه باشد.

امروز، من با آنها در مورد مجوز نفوذ یک جاسوس ایرانی و کار در پنتاگون صحبت کردم. آنها از او دفاع کردند. این باور کردنی نیست!

بعد از جلسه شنبه در مجلس نمایندگان، سناتور جونی ارنست در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدئویی از تحت فشار گذاشتن درک شولی در مورد مجوز امنیتی طباطبایی نوشت: او هنوز هم مجوز دارد.

بر اساس گزارش روز سه‌شنبه سمافور، یک وب‌سایت خبری دیجیتال، آرین طباطبایی یکی از «آکادمیسین‌های تأثیرگذار در خارج از کشور» بود که در پیشبرد و تقویت برنامه‌های تهران و مواضع جمهوری اسلامی در مورد مسائل امنیتی جهانی به‌ویژه برنامه‌های هسته‌ای این کشور، با آنها ارتباط دارد.

در گزارش مذکور آمده است که مجموعه‌ای از اسناد دولتی رژیم ایران که این رسانه به دست آورده، نشان می‌دهد که آرین طباطبایی حداقل در دو مورد قبل از شرکت در رویدادهای مرتبط با سیاست‌های امنیتی، با وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ارتباط برقرار کرده بود و حتی برنامه‌هایی برای مشارکت در بحران‌های مرتبط با ایران را با آنها در میان گذاشته است.

آیا توافق هسته‌ای با کنگره به نظر شما منطقی است که یک فرد با تجربه در مذاکرات با مقامات ایرانی در زمینه‌های حساسی مثل مبارزه با تروریسم و عملیات ویژه، به عنوان مشاور تعیین شود؟ من نسبت به تصدی این نقش برای این فرد در این موقعیت خاص اطلاعات کافی ندارم. من تنها اطلاعاتی را دارم که از رسانه‌ها خوانده‌ام.

تنها چیزی که می‌توانم اظهار کنم، این است که با توجه به تجربه‌هایی که در وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و شورای امنیت کسب کرده‌ام، هر کسی که خدمتی در یک کشور دارد، باید مورد ارزیابی دقیقی در خصوص امنیت ملی قرار گیرد. اما علاوه بر این موضوع، من در مورد این قسمت خاص اطلاعات کافی ندارم.

با این وجود، سناتور جونی ارنست در ادامه همچنان به وی فشار می‌آورد و از او می‌پرسد که آیا تصمیم به تعلیق مجوز او، به واسطه اتهامات مطرح شده، منطقی به نظر می‌رسد یا خیر.

با این حال، درک شولی همچنان ادعا می‌کند که از وضعیت آرین طباطبایی آگاه نبوده است.

وقتی از درک شولی سئوال شد که چگونه تلاش می‌کند تا جلوی تعامل بیشتر مقامات با دولت‌های خارجی را با توجه به گزارش‌های موجود در مورد اقدامات طباطبایی بگیرد، او اعلام کرد که منتظر است تا در صورت اثبات این نوع رفتارها، اقدامات لازم برای متوقف کردن آنها انجام داده شود.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: مورد استخدامی آرین طباطبایی در وزارت دفاع به دقت و به شکل کامل بررسی شده است و ما با افتخار برای خدمت او درخواست داده‌ایم. او درباره اتهاماتی که مطرح شده، اظهار نظری نداشت.

سمافور در گزارشی که در روز پنج‌شنبه منتشر کرد، اعلام کرد که پنتاگون در حال انجام تحقیقاتی در مورد آرین طباطبایی است و بر اساس اظهارات دستیار وزیر دفاع در امور عملیات و درگیری‌های کم شدت، کریس مایر، به کنگره اعلام کرده که این وزارتخانه به صورت فعال در حال بررسی این مسأله می‌باشد. این بررسی به منظور اجرای صحیح تمامی قوانین و سیاست‌ها انجام می‌شود. همچنین، گزارش اشاره دارد که انتقال اطلاعات محرمانه ویژه به رئیس ستاد نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آرین طباطبایی جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در دولت بایدن
آرین طباطبایی جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در دولت بایدن

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا