جدیدترین اخبارجهان

تصاویر ماهواره‌ای کاروان نظامی روسیه را در حال پیشروی به سمت حومه پایتخت اوکراین نشان میدهد

کاروان نظامی بزرگ روسیه پس از پایان اولین دور مذاکرات صلح در مسیر حرکت به سمت کی‌یف است

نیروهای نظامی روسیه در حال پیشروی به سمت حومه پایتخت اوکراین هستند : تصاویر ماهواره‌ای

همزمان با پایان اولین دور از گفتگوهای صلح در مرز اوکراین و بلاروس در روز دوشنبه، شهرهای اوکراین شامل خارکیف (Kharkiv) در شرق این کشور همچنان با سنگین ترین دور گلوله باران ها از آغاز تهاجم تا به حال مواجه بودند در حالی که گزارش هایی از تلفات قابل ملاحظه غیرنظامیان دریافت شده است.

نیروهای نظامی روسیه در حال پیشروی به سمت حومه پایتخت اوکراین هستند : تصاویر ماهواره‌ای
نیروهای نظامی روسیه در حال پیشروی بسمت حومه پایتخت اوکراین : تصاویر ماهواره‌ای

طبق تصاویر ماهواره ای شرکت مکسار (Maxar) یکی از کاروان های نظامی روسیه به طول ۱۷ مایل (۲۷ کیلومتر) [متشکل از صدها خودروی زرهی، تانک، توپخانه کششی و خودروهای پشتیبانی زرهی] به حرکت خود به سمت کی‌یف از جبهه شمال ادامه می دهد.

یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که هدف روسیه همچنان «محاصره کی‌یف از چندین موقعیت» و تصرف خارکیف و ماریوپل به منظور جداسازی و قطع دسترسی به شرق اوکراین است.

در طول چند ساعت گذشته خبرنگاران در پایخت اوکراین از آتش موشک ها و صدای بلند انفجارها خبر دادند در حالی که آژیرهای حمله به طور مکرر از غیرنظامیان می خواهند که به پناهگاه ها بروند.

یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت که بر اساس ۵ کیلومتر پیشروی نیروهای نظامی روسیه به سمت کی‌یف ظرف ۲۴ ساعت گذشته آنها باید تقریبا در فاصله ۲۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار داشته باشند.

این مقام ارشد آمریکایی گفت، روسیه تقریبا ۷۵% از قوای جنگی تجمیع شده خود را در داخل اوکراین مستقر کرده و تا به حال حدودا ۳۸۰ موشک شلیک کرده است.

طبق گفته این مقام ارشد آمریکایی با گذشت ۵ روز از آغاز جنگ روسیه هنوز به برتری هوایی در مقابل اوکراین دست نیافته و نیروهای زمینی روسیه نیز «بنزین و سوخت تمام می کنند و دچار مشکلات تدارکاتی هستند.»

این مقام آمریکایی گفت نگران «ریسکی است که عدم پیشروی روسیه با خود به همراه دارد» به خصوص «استفاده امروز از موشک ها و آتش توپخانه‌ای» در کی‌یف و خارکیف که ریسک شلیک های بی قاعده تر و نسنجیده تر [به سمت غیرنظامیان] را افزایش می دهد.»

در شهر بردیانسک (Berdyansk) که اکنون تحت کنترل روسیه است ساکنین به نیروهای نظامی اشغالگر فریاد می زنند که به خانه خود برگردید و سرود ملی اوکراین را می خوانند.

اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در یک پست فیسبوکی نوشت «ما یک انتخاب پیش پای سربازان روسی قرار می دهیم: اینکه یا در جنگی ناحق بمیرند یا تفنگ های خود را داوطلبانه زمین بگذارند و به اسارت درآیند و در عوض عفو کامل و ۵ میلیون روبل مزد جبرانی دریافت کنند.»

#محاصره_کی‌یف #نیروهای_نظامی_روسیه #مقاومت_کی‌یف #نیروهای_نظامی_اوکراین #نیروهای_داوطلب_اوکراین  مقاومت محاصره ‎کی‌یف   مقاومت محاصره ‎کی‌یف  مقاومت محاصره ‎کی‌یف

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا