ایرانجدیدترین اخبار

هشدار میرحسین موسوی درباره توطئه‌ رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای

میرحسین موسوی نسبت به «موروثی شدن رهبری» در ایران و توطئه سید علی خامنه‌ای هشدار داد

هشدار میرحسین موسوی درباره توطئه‌ رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای

میرحسین موسوی، سیاستمدار ایرانی که بیش از یک دهه در حبس خانگی بسر می برد در نوشتار تازه‌اش از حصر، نسبت به « موروثی شدن رهبری» در ایران هشدار داد.

هشدار میرحسین موسوی درباره توطئه‌ رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای
هشدار میرحسین موسوی درباره توطئه‌ رهبر شدن مجتبی خامنه‌ای

او با هشدار نسبت به جانشینی موروثی رهبری و نتایج «جرائم ننگین» حکومت در منطقه، گفت: «یازده‌سال و اند دوری، ما را بر عهدمان با آرمان‌های پیشین پابرجاتر کرده است.»

میرحسین موسوی با اشاره به اینکه پس از مرگ رهبران شیعه، فرزندشان رهبری را به دست می‌گیرد آورده است: «زبان‌شان لال، مگر سلسله‌های ۲۵۰۰ ساله بازگشته‌اند که فرزندی پس از پدرش به حکومت برسد؟»

او با تاکید بر گزارش‌های غیررسمی درباره مجتبی خامنه‌ای، فرزند سید علی خامنه‌ای رهبر ۸۲ ساله جمهوری اسلامی ایران که در برخی از محافل سیاسی از او به عنوان جانشین احتمالی پدرش یاد شده گفت: «سیزده سال است که اخبار این توطئه شنیده می‌شود. اگر به راستی در پی آن نیستند چرا یکبار چنین نیتی را تکذیب نمی‌کنند؟»

این دست گزارش و اظهار نظرها از زمان اعتراضات سال ۱۳۸۸ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح بوده است.

میرحسین موسوی در آن دوره نامزد انتخابات بود و به دنبال گسترش اعتراض‌ها به نتایج انتخابات که محمود احمدی‌نژاد برنده آن اعلام شد، او سرانجام همراه همسرش زهرا رهنورد در حبس خانگی قرار گرفت.

میرحسین موسوی در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: «گناه بزرگ حکومت ما دست بردن در حقیقت معانی است. هر نام پرشکوهی به ننگین‌ترین جرائم تعلق می‌گیرد. دفاع از حرم که به معنای حراست از قلب مومن در مقابل کمترین گرایش به ستمگران است، به خون ریختن در سرزمین‌های بیگانه برای تحکیم پایه‌های رژیمی کودک‌کش اطلاق می‌شود.»

او خاطر نشان کرد: «مصیبت‌هاى ناشى از این اقدامات برای ایران و منطقه همه از یک خطاى بزرگ ریشه مى‌گرفت: دست بردن در مضمون حقیقى خواست ملت‌ها. مردم تشنه آنند که آزاد باشند و خود برگزینند و این انتخاب آنان قطعا به نفع بشریت به طور عموم، با هر ایده و ایمانى و به سود منافع ملى و حاکمیت مردم خواهد بود.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا