ایرانجدیدترین اخبار

سنندج زیر رگبار سنگین است : بامداد دوشنبه ۱۸ مهر

هم‌اکنون در سنندج، جمهوری اسلامی «کمر به قتل عام دیگری» بسته است

سنندج زیر رگبار سنگین است : بامداد دوشنبه ۱۸ مهر

گزارش های پراکنده حاکی از آن است که در بامداد دوشنبه ۱۸ مهر شرایط جنگی در سنندج حاکم است اما علیرغم رگبار سنگین نیروهای امنیتی مردم به شدت مقاومت می کنند و همچنان شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می دهند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد «سنندج زیر رگبار سنگین است» و صدای رگبار در مناطقی مثل بهاران و کمربندی ۲۵ لحظه‌ای قطع نمی‌شود. این سازمان در توییتی گفت جمهوری‌اسلامی «کمر به قتل‌عام دیگری» در این شهر بسته است.

نیروهای امنیتی وحشیانه به منازل شهروندان در سقز هجوم برده و به تخریب و ربودن شهروندان مبادرت کرده‌اند. همزمان اینترنت کاملا قطع شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از ایرانیان خارج از کشور خواست که هشتگ سنندج را ترند کنند و به هر زبانی که می توانند از وضعیت‌سنندج بنویسند و همگی در مقابل مراکز سیاسی مهم کشور محل اقامت خود تجمع کنند و خواستار مداخله سیاسی برای حفظ جان مردم سنندج شوند.

این خبرگزاری همچنین در اکانت توییتر خود نوشت، سرنوشت انقلاب ایران در سنندج‌رقم خواهد خورد، سنندج را تنها نگذارید. همه در شهرهای مختلف به خیابان ها بریزید تا امکان اعزام نیرو به سنندج قطع شود.

در یکی از ویدئوهایی که از کمربندی‌سنندج منتشر شده تصویربردار در مکان مرتفعی ایستاده که نور و صدای تیراندازی شنیده می‌شود. کسی که روی ویدیو صحبت می کند، می گوید «آخرتان است.»

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشت «یک منبع خبری از_سنندج می گوید در منطقه بهاران فضا به شدت متشنج است. مردم مقاومت شدید کرده اند. نیروهای سرکوب، در خیابان ها بدون وقفه شلیک می کنند. صدای شلیک و شعار قطع نمی شود. دود فضا را احاطه کرده. وضعیت کاملا میلیتاریستی است.»

کاربر دیگری نوشت «من از_سنندج تماس می گیریم، امشب‌سنندج بوی انقلاب می داد، در تمام محله ها نیروهای حکومتی ناچار به عقب نشینی شدند. به تمام مردم ایران بگویید، روحیه ما بالاست، ما ادامه می دهیم. محل بهاران‌سنندج/شامگاه یک‌شنبه ۱۷ مهر»

حمله نیروهای امنیتی در سنندج  حمله نیروهای امنیتی در سنندج

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا