بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

دستور تخلیه به بیش از ۱۴۰۰ خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی

بیش از ۱۴۰۰ ملک در بریتیش‌کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی باید تخلیه شوند

دستور تخلیه به بیش از ۱۴۰۰ خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی

همزمان با آتش سوزی گسترده در سراسر استان به بیش از ۱۴۰۰ خانه در منطقه کاریبو (Cariboo) در بریتیش کلمبیا دستور تخلیه داده شده است.

به گزارش تهرانتو نیوز؛

این دستور شامل نزدیک به ۱۰۰۰ خانه در جنوب ۱۰۰Mile House و ۴۸۲ خانه در منطقه دریاچه کانیم (Canim Lake) در ناحیه کاریبو می‌شود و به ساکنان درباره «خطر فوری» آتش سوزی هشدار داده شده است.

دستور تخلیه به منطقه ۱۰۰Mile House تقریباً در ۲۰۰ کیلومتری شمال کملوپس، صادر شده است؛ به این معنا که به ساکنان گفته شده ممکن است مجبور شوند خانه‌های خود را با اخطاری فوری ترک کنند.

همچنین به کش کریک (Cache Creek) هشدار تخلیه داده شده و از ساکنان خواسته شده تمام لوازم ضروری خود را جمع کنند زیرا ممکن است این هشدار به شکل دستور تخلیه درآید. 

این در حالی است که به بیشتر مناطق مرکزی و شرقی بریتیش کلمبیا تحت اعلان ویژه هواشناسی، هشدار هوای دودی داده شده است. هواشناس اقلیم کانادا در این باره درمورد احتمال پایداری طولانی مدت دود هشدار می دهد.

محیط زیست کانادا طی بیانیه‌ای ویژه درباره کیفیت هوا به مناطق داخلی بریتیش کلمبیا تا یوکان و مرز آلبرتا برای چند روز آینده هشدار هوای دودی صادر کرد.

داگ لوندکوئیست (Doug Lundquist)، کارشناس سازمان هواشناسی کانادا گفت که ساکنان این مناطق باید آماده تداوم آسمان دودی تا فصل پاییز باشند.

دستور تخلیه به بیش از 1400 خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی
دستور تخلیه به بیش از ۱۴۰۰ خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی

داگ در مصاحبه‌ای گفت: «ماه‌ها شاهد این پدیده خواهیم بود. از آلاسکا تا مکزیک همه جا پر از دود است. تمام چیزی که به آن نیاز داریم، باد است تا به جهت اشتباه بوزد و دوباره از مکان‌های دیگر به این سمت بیاید.»

به چهار منطقه استان نیز با پیش بینی حداکثر ۳۸ درجه سانتیگراد در روز، هشدار گرما داده شده است؛ از جمله فریزر کانیون (Fraser Canyon) که ماه گذشته دهکده لیتون در آن به سبب آتش سوزی تخریب شد.

لوندکوئیست گفت که گرمای شدیدی که بیشتر استان را فرا گرفته و رکوردها را شکسته، پدیده‌ای است که تنها «یک بار در زندگی» رخ می دهد.

وی افزود: «من ۳۴ سال است که این کار را انجام می‌دهم و به یاد ندارم که چیزی خارق‌العاده مانند این را دیده باشم. دود یک ماه زودتر از آنچه قبلاً دیده بودیم، به سمت ما می‌آید و هیچگاه گرمایی مشابه اواخر ماه ژوئن نداشته‌ایم.»

آتش نشانی بریتیش کلمبیا اعلام کرد که بیشتر مناطق مرکزی استان با بیش از ۳۰۰ آتش سوزی در معرض شدید خطر آتش سوزی قرار دارند.

بیست و چهار آتش سوزی کاملاً قابل مشاهده هستند و یا تهدیدی بالقوه برای امنیت عمومی محسوب می‌شوند. از زمان آغاز فصل آتش سوزی از اول آوریل، بیش از ۱۷۶۰ کیلومتر مربع زمین سوخته است.

آتش نشانی در بیانیه‌ای اظهار داشت که بیش از ۹۸ درصد منطقه شامل آتش‌سوزی‌هایی می‌شود که هم اکنون آتش‌نشانان در حال مهار آتش در آن مناطق هستند.

نخست وزیر جاستین ترودو، گروه مدیریت بحران دولت را بیشتر به دلیل وضعیت آتش سوزی در بریتیش کلمبیا تشکیل داده است تا درباره اقدامات لازم دولت فدرال صحبت کند.

دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترودو و وزرای کابینه که عضو این گروه نیز هستند، توافق کرده‌اند تا از نزدیک وضعیت را مدیریت کنند و به سرعت به هرگونه درخواست کمک از همتایان استانی خود بپردازند. دستور تخلیه به بیش از ۱۴۰۰ خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی

دستور تخلیه به بیش از 1400 خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی
دستور تخلیه به بیش از ۱۴۰۰ خانه در مرکز بریتیش کلمبیا به دلیل آتش ‌سوزی

 

حوادث بریتیش کلمبیا  اخبار کانادا   آتش نشانی بریتیش کلمبیا  اخبار کانادا  حوادث بریتیش کلمبیا  اخبار کانادا

اخبار کانادا      آتش نشانی بریتیش کلمبیا    حوادث بریتیش کلمبیا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا