جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگ‌ترین هک‌های تاریخ کریپتو به سرقت رفت

سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

شرکت پالی نتوورک در توییتر اعلام کرد که ظاهراً هکرها روز سه‌شنبه به پلتفرم مبتنی بر بلاک چین این شرکت (Poly Network) نفوذ کرده‌اند و بیش از ۶۰۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی را در یکی از بزرگ‌ترین هک‌های انجام‌شده در فضای امور مالی غیرمتمرکز که اخیراً در حال رونق گرفتن میان سرمایه‌گذاران بوده است، استخراج کرده‌اند. سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

سرقت بیش از 600 میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو
سرقت ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

پالی نتوورک صبح سه‌شنبه توییت کرد که «متأسفانه باید اعلام کنیم که #PolyNetwork موردحمله قرارگرفته است.» و از انتقال صدها میلیون دلار از کیف پول‌های کریپتوکارنسی جداگانه روی این شبکه توسط هکرها خبر داد.

آدرس‌های کیف پول کریپتوکارنسی اعلام شده توسط پالی نتوورک (یک شبکه دارای قابلیت تعامل‌پذیری میان‌شبکه‌ای؛ cross-chain interoperability) حاکی از انتقال ۲،۸۵۸ توکن اتر به ارزش تقریباً ۲۶۷ میلیون دلار، ۶۶۱۰ سکه رمزنگاری بایننس به ارزش ۲۵۲ میلیون دلار و تقریباً ۸۵ میلیون توکن USDC روی شبکه پالی‌گان است.

ارزش کل توکن‌های به سرقت رفته تا صبح روز سه‌شنبه تقریباً معادل ۶۰۴ میلیون دلار بود که از این لحاظ حتی در مقایسه با هک ۴۶۰ میلیون دلاری صرافی کریپتوکارنسی ام‌تی.گاکس (Mt. Gox) که منجر به اعلام ورشکستگی شرکت و شدت گرفتن قوانین نظارتی در فضای در شرف تکوین هفت سال پیش شد نیز بزرگ‌ترین هک تاریخ کریپتو محسوب شود.

شرکت تتر (Tether) پشتیبان سومین کریپتوکارنسی جهان ازلحاظ میزان سرمایه بازار طبق گفته مدیر ارشد تکنولوژی این شرکت به فاصله کمی پس از وقوع هک اقدام به مسدودسازی نزدیک به ۳۳ میلیون دلار توکن USDT متصل به آدرس‌های کیف پول هکر کرد.

شرکت امنیتی مبتنی بر بلاک چین اسلو-میست (SlowMist) نیز چند ساعت پس از حمله نفوذ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمیل و آدرس IP هکر و اطلاعات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه یا به‌اصطلاح «اثرانگشت» دستگاه هکر را شناسایی کرده است و در حال کار روی ردیابی سایر سرنخ‌های هویتی است.

پالی نتوورک توسط پروژه کریپتوکارنسی چینی ۳.۳ میلیارد دلاری NEO بنیان‌گذاری شده است. سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

نقل‌قول‌های مهم 

سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

پالی نتوورک روز سه‌شنبه در توییتی نوشت «ما از ماینرهای شبکه‌ها و صرافی‌های تحت تأثیر قرارگرفته می‌خواهیم که توکن‌های دریافتی از آدرس‌های فوق را در لیست سیاه قرار دهند.»

 

بحث خارج از موضوع

سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

اپراتورهای صرافی‌های کریپتو به فاصله کمی پس از هک عظیم شبکه پالی نتوورک در این مورد صحبت کردند.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل میلیاردر صرافی کریپتوکارنسی بایننس (Binance) در توییت های خود نوشت که شرکت او {که بزرگ‌ترین شبکه بلاک چین است که سکه‌های رمزنگاری بایننس بر مبنای آن ایجادشده‌اند} با شرکای امنیتی خود هماهنگ می شود و تا حد ممکن کمک خواهد کرد.

در همین اثنا جی هائو (Jay Hao) مدیرعامل صرافی کریپتوکارنسی OKEx گفت که شرکت او «جریان سکه‌های رمزنگاری را تحت نظر دارد و نهایت تلاش خود را برای مدیریت این موقعیت به کار خواهد گرفت.»

 

عدد بزرگ : ۱۰۳ میلیارد دلار

سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

طبق داده‌های کریپتو وب‌سایت کوین‌گکو (CoinGecko) رقم ۱۰۳ میلیارد دلار ارزش فعلی بازار تمامی توکن‌های حوزه امور مالی غیرمتمرکز (همچون پالی‌گان) است. فضای مالی غیرمتمرکز امسال برای اولین بار از ارزش‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد و پیش از ۵۰% سقوط گسترده بازار کریپتو در ماه می به ارزشی برابر با حدود ۱۵۰ میلیارد رسیده بود.

 

پیش‌زمینه‌های کلیدی

سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌ها در یکی از بزرگترین هک‌های تاریخ کریپتو

کمتر از یک هفته پیش از حمله هکری به پالی نتوورک، گری گِنسلر (Gary Gensler) ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده گفته بود که پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز رو به رشد که با عنوان دی‌فای (DeFi) نیز شناخته می‌شوند شایسته بررسی دقیق‌تر دولت هستند.

پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز عموماً برای خدمات مالی خود از واسطه‌های سنتی همچون بانک‌های مرکزی و صرافی‌ها اجتناب می‌کنند و در عوض برای پردازش تراکنش‌ها بر بلاک‌چین‌ها و اغلب کریپتوکارنسی‌های خود}تکیه می‌کنند.

گنسلر گفت این دسته از رویه‌های به کار گرفته‌شده در پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز می‌توانند مشمول قوانین اوراق بهادار، کالاهای تجاری و بانکداری باشند و از کنگره خواست تا تسلط قانونی خود بر صنعت کریپتوکارنسی که آن را به «غرب وحشی» تشبیه کرد افزایش دهد.

در همین اثنا تمایل سرمایه‌گذاران سازمانی نسبت به این فضا در حال رشد بوده است: گلدمن ساچز (Goldman Sachs) ماه گذشته برای ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری صرافی-معاملاتی خود در فضای DeFi درخواست رسمی ثبت کرد.

سرقت ۶۰۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی            سرقت ۶۰۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی    سرقت ۶۰۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی

سرقت ۶۰۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی      سرقت ۶۰۰ میلیون دلار کریپتوکارنسی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا