جدیدترین اخبارسسکچوانکانادا

مایلز سندرسون، دومین مظنون حملات چاقوکشی توسط پلیس دستگیر شد

پلیس می‌گوید مظنون اصلی در حادثه حملات چاقوکشی در سسکچوان بازداشت شده است

مایلز سندرسون، دومین مظنون حملات چاقوکشی در سسکچوان توسط پلیس دستگیر شد

طبق گفته پلیس (در یک بروزرسانی از آخرین تحولات هشدار اضطراری عمومی که از صبح یکشنبه در این استان فعال شده بود،) مایلز سندرسون حوالی ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر چهارشنبه در راسترن (Rosthern) سسکچوان شناسایی و بازداشت شد.

پلیس با انتشار این خبر رسما هشدار صادر شده را لغو کرد و گفت هیچ خطری امنیت عمومی راتهدید نمی کند.

دستگیری این مظنون پس از آن انجام می شود که بعدازظهر چهارشنبه یک هشدار عمومی صادر شد که می گفت شخصی که ظاهرا مسلح به چاقو است در واکاو (Wakaw) سسکچوان مشاهده شده است. پلیس سلطنتی معتقد است که مشاهده این فرد مسلح به چاقو احتمالا با حملات چاقوکشی مرگبار در جیمز اسمیت کری نیشن (civil emergency alert) مرتبط می‌باشد.

گمان می رود که مظنون در حال سفر با یک خودروی سرقتی مدل شورلت آوالانچ سفید ۲۰۰۸ بوده است.

خبرگزاری سی‌تی‌وی نیوز اعتبار ویدئویی که به فاصله کوتاهی پس از دستگیری مظنون در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود را تایید کرد؛ این ویدئو یک وانت سفید را که درون چاله ای در امتداد بزرگراه افتاده بود نشان می داد که با خودروهای گشت زنی پلیس سلطنتی محاصره شده بود در حالی که یک هلیکوپتر نیز بر فراز این ناحیه در حال پرواز بود.

مایلز سندرسون، دومین مظنون حملات چاقوکشی در سسکچوان توسط پلیس دستگیر شد
مایلز سندرسون، دومین مظنون حملات چاقوکشی در سسکچوان توسط پلیس دستگیر شد

واکاو در فاصله تقریبا ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی فرست نیشن (First Nation) واقع شده است که تمام حملات چاقوکشی به غیر از یک مورد در همین منطقه اتفاق افتاده بود.

پلیس می گوید در اثر این حمله گسترده چاقوکشی یازده نفر کشته و ۱۹ نفر مجروح شدند.

مایلز سندرسون با سه مورد قتل درجه اول، یک مورد اقدام به قتل و یک مورد ورود غیر مجاز از طریق شکستن قفل مواجه است.

پلیس انتظار دارد در ادامه تحقیقات اتهامات بیشتری علیه مظنون مطرح شود.

نهاد مرجع بهداشت سسکچوان (SHA) روز چهارشنبه گفت که از ۱۷ شخصی که جراحات مرتبط با چاقوکشی داشتند ۱۰ نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.

بیانیه مرجع بهداشت سسکچوان می گوید «دو نفر از مجروحان این حادثه در شرایطی وخیمی به سر می برند و هشت نفر دارای شرایط باثبات هستند و از روز یکشنبه تاکنون هفت نفر از مجروحان مرتبط با حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند .»

در یکی از اسناد هیئت تصمیم گیری آزادی مشروط آمده است که مایلز سندرسون، مظنون حمله مرگبار با چاقو در سسکچوان دارای نزدیک به دو دهه سابقه جنایی و تمایل به خشونت در هنگام مستی می‌باشد.

یکی از اسناد هیئت آزادی مشروط کانادا مربوط به ماه فوریه می گوید که مایلز سندرسون به هیئت آزادی مشروط گفته است که سوءمصرف مداوم مواد مخدر و الکل سنگین باعث می شود «عقل خود را از دست بدهد» و خشمگین شود.

اخبار کانادا  اخبار کانادا  اخبار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا