ایرانجدیدترین اخبار

سند جدیدی از بهشت زهرای تهران حاکی از کشته شدن نیکا شاکرمی بر اثر صدمات متعدد جسم سخت است

انتشار یک سند جدید نشان می‌دهد نیکا شاکرمی بر اثر «صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت» کشته شده است

نیکا شاکرمی بر اثر صدمات متعدد جسم سخت کشته شده است : نامه بهشت‌زهرا تهران

در حالی که یک مقام قضایی مدعی شده که نیکا شاکرمی دختر ۱۷ ساله‌ای که جسد او پس از ۱۰ روز بی‌خبری خانواده در کهریزک پیدا شد، از بالای یک ساختمان به پایین «پرتاب» شده، یک سند جدید نشان می دهد که او بر اثر «صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت» کشته شده است.

بر اساس نامه افشا شده بهشت زهرا تهران علت فوت #نیکا_شاکرمی «صدمات متعدد ناشی از اصابت جسم سخت» بوده است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران در اظهارات خود چندین‌بار تاکید کرده که نیکا شاکرمی از بالای یک ساختمان «پرتاب» شده و «در آزمایش‌های کالبد شکافی و معاینه جسد، آثار شکستگی‌های متعدد در ناحیه لگن، سر، اندام‌های فوقانی و تحتانی، دست‌ها و پاها و در رفتگی لگن مشاهده شد که نشان می‌دهد فرد از بلندی پرت شده است.»

https://twitter.com/pjmtarte/status/1577770771522457604?s=20&t=2IKSZbCuailtHwg6XekJxw

ادعاهای مقامات قضایی در حالی مطرح می شود که خانواده شاکرمی گفته‌اند که به آنها اجازه داده نشد تا پیکر دخترشان را مشاهده کنند و آن‌ها تنها بخشی از سر و صورت وی را دیدند. گزارش‌های مستقل نیز حاکی از آن است که پیکر نیکا در حالی تحویل خانواده‌اش شد که صورتش بر اثر ضربات باتوم، لِه شده و از بین رفته بوده است.

هدیه کیمیایی خبرنگار در اکانت توئیتری خود نوشته که خاله‌ و دایی‌ نیکا بازداشت شده‌اند تا «عمق جنایت» مشخص نشود.

یک منبع آگاه پیشتر به خبرگزاری رادیو زمانه گفته بود که نیکا شاکرمی سه‌شنبه‌ شب ۲۹ شهریور در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان ۱۶ آذر در میان اعتراض‌ها دیده شده است. به نقل از دوستان نیکا او آخرین بار در حال فرار از دست ماموران امنیتی دیده شده بود.

با این حال بستگان نیکا شاکرمی تهدید شده‌اند که باید در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی تایید کنند که او در تظاهرات حضور نداشته و از بالای یک ساختمان سقوط کرده است؛ در غیر این صورت «جنازه خاله (آتش شاکرمی) و دایی او را تحویل خواهند گرفت.»

خاله و دایی نیکا‌ شاکرمی در جریان اطلاع‌رسانی درباره مراسم خاکسپاری او و در روز خاکسپاری‌‌اش بازداشت شدند.

رسانه‌های حکومتی مدعی شده‌اند ‌نیکا شاکرمی ساعت ۲۲ شب ۲۹ شهریور زنگ یک خانه در خیابان لبافی چهارراه امیراکرم در منطقه انقلاب را زده و و پس از باز شدن درب خانه وارد ساختمان شده است. بر اساس این روایت روز سی‌ام شهریور پیدا شدن پیکر بی‌جان این دختر در حیاط خلوت این خانه به پلیس گزارش داده شد.

محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی استان تهران همچنین علت مجهول‌الهویه بودن جسد نیکا شاکرمی در سردخانه کهریزک را این موضوع اعلام کرده که «کوله‌پشتی این خانم در پشت بام ساختمان مجاور کشف شد.»

آتش شاکرمی خاله نیکا که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد، قبلا گفته بود که نیکا قرار بود به خوابگاه خواهرش برود و به همین دلیل شناسنامه‌اش را به همراه داشت.

همراه داشتن شناسنامه موجب شده است که بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌نگاران مستقل به اظهارات مقام‌های جمهوری اسلامی مبنی بر مجهول‌الهویه بودن این نوجوان تردید کنند.

همچنین بنا بر گزارش‌ها ماموران حکومتی پیکر نیکاشاکرمی را از غسال‌خانه «دزدیدند» و در «قبرستان روستای ویسیان» در استان لرستان بدون حضور بستگان و نزدیکانش به خاک سپردند.

نیکا شاکرمی در حالی به خاک سپرده شد که ‌بر اساس تصاویر ضبط شده در روز ۱۱ مهر در قبرستان صالحین خرم‌آباد تعدادی از حاضران در مراسم نیکا شاکرمی با تیر ساچمه‌ای زخمی شدند.

نامه بهشت زهرا تهران    اعتراضات ایران   نامه بهشت زهرا تهران  اعتراضات ایران  نامه بهشت زهرا تهران    اعتراضات ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا