جدیدترین اخبارجهان

اوباما: اقدامات اسرائیل در غزه ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند

اوباما نسبت به تلفات غیرنظامیان به اسرائیل هشدار داد

اوباما: اقدامات اسرائیل در غزه ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، روز دوشنبه اظهار کرد که برخی از اقدامات اسرائیل در جنگ علیه حماس، از جمله قطع تأمین آب و غذا به سمت غزه، ممکن است باعث تشدید نگرش فلسطینی‌ها برای نسل‌های آتی شده و حمایت بین‌المللی از اسرائیل را ضعیف کند.

اوباما: اقدامات اسرائیل در غزه ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند
اوباما: اقدامات اسرائیل در غزه ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند

اوباما در اظهارنظرهای نادری درباره بحران فعال سیاست خارجی گفت هر راهبرد نظامی اسرائیل که هزینه های انسانی جنگ را نادیده بگیرد در نهایت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

تصمیم دولت اسرائیل برای قطع غذا، آب و برق جمعیت غیرنظامی اسیر در غزه نه تنها یک بحران انسانی رو به رشد را تهدید می‌کند، بلکه می‌تواند نگرش فلسطینی‌ها را برای نسل‌های دیگر سخت‌تر کند، حمایت جهانی از اسرائیل را از بین ببرد و نقش مهمی را در این زمینه بازی کند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اظهار کرد: دست دشمنان اسرائیل باعث ضعیف شدن تلاش‌های طولانی‌مدت برای دستیابی به صلح و استقرار ثبات در منطقه می‌شود.

اسرائیل از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر که بیش از ۱۴۰۰ کشته برجای گذاشت، غزه را به شدت با حملات هوایی بمباران کرده است. مقامات غزه می گویند که حملات هوایی اسرائیل بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را کشته است.

اوباما حمله حماس را محکوم نمود و بر حمایت خود از حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد و در عین حال در مورد خطرات کشته شدن غیرنظامیان در چنین جنگ‌هایی هشدار داد.

مشخص نیست که آیا باراک اوباما بیانیه خود را با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده که به مدت هشت سال معاون او بود، هماهنگ کرده یا خیر.

اوباما در دوران ریاست جمهوری خودش اغلب از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر گروه اسلامگرای فلسطینی حماس در غزه حمایت می‌کرد، اما به محض افزایش تلفات فلسطینی ها در حملات هوایی، به سرعت از اسرائیل خواست تا خویشتنداری کند.

دولت اوباما به دنبال یک توافق صلح در مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها بود، اما در نهایت موفق نشد.

از زمان انتصاب بایدن به ریاست‌جمهوری در اوایل سال ۲۰۲۱، او تلاش برای از سرگیری مذاکرات طولانی‌مدت را متوقف نکرده و گفته که رهبران هر دو طرف بیش از حد ناسازگار بوده‌اند و شرایط مناسبی برای مذاکره فراهم نمی‌آورند.

باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو، در زمان ریاست جمهوری اوباما، از جمله زمانی که دولت اوباما در حال مذاکره درباره توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی بود، رابطه خوبی نداشتند.

بایدن، به عنوان معاون اوباما، اغلب به عنوان میانجی بین این دو مرد عمل می کرد.

در بیانیه‌ای روز دوشنبه، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعتراف کرد که ایالات متحده در زمان مشارکت در جنگ‌ها، به ویژه پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، از ارزش‌های خود کوتاه آمده است.

اوباما: اقدامات اسرائیل در غزه ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند
رئیس جمهوری پیشین: اقدامات اسرائیل در غزه ممکن است نتایج معکوسی داشته باشند
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا