جدیدترین اخبارجهان

ترامپ دوباره چشم اندازی تاریک را از بایدن تداعی می کند

ترامپ گفت با انتخاب بایدن ما یک کشور جهان سومی هستیم

ترامپ دوباره چشم اندازی تاریک را از بایدن تداعی می کند

در حالی که او بر میدان نبرد سوپر سه‌شنبه تسلط داشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا نسبت به روزهای تاریکی در پیش رو در صورت پیروزی بایدن برای دور دوم انتخابات هشدار داد. او بارها گفت ما یک کشور جهان سومی هستیم.

ترامپ دوباره چشم اندازی تاریک را از بایدن تداعی می کند
ترامپ دوباره چشم اندازی تاریک را از بایدن تداعی می کند

علیرغم تسلط بر رقابت‌های نامزدی سه شنبه بزرگ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق سخنرانی پیروزی کوتاهی در مورد جشن یا شادی و تداعی‌های شوم درباره آنچه که او به عنوان سرنوشت شومی برای کشور در صورت انتخاب مجدد بایدن به تصویر می‌کشد، ایراد کرد.

آقای ترامپ سه‌شنبه شب در مارآ لاگو، باشگاه خصوصی و اقامتگاهش در پالم‌بیچ، فلوریدا به هوادارانش گفت ما شاهد شکست‌های بزرگ کشورمان در سه سال گذشته بوده‌ایم. و هیچ‌کس به چیزی فکر نکرد. مانند این امکان پذیر خواهد بود.

او هیچ اشاره‌ای به تنها رقیب جمهوری‌خواه خود، نیکی هیلی، سفیر سابقش در سازمان ملل نکرد، که پیروزی‌اش در انتخابات مقدماتی ورمونت اولین ایالتی که او برعهده داشت درست در پایان سخنانش توسط آسوشیتدپرس فراخوان داده شد.

آقای ترامپ غمگین فهرست پر پیچ و خمی از نارضایتی ها را خواند و تاکید کرد که ملت تحت رهبری بایدن به سمت هرج و مرج پیش می رود. او از فقدان امنیت مرزی، سیاست چین و خروج ایالات متحده از افغانستان انتقاد کرد و در یک مقطع از تجهیزات زیبای جدید باقی مانده شکایت کرد.

جت ها و تانک ها و هر چیزی که فکرش را بکنید. عینک ایمنی. عینک شب. او گفت آنها عادت نداشتند در شب دعوا کنند. الان دارند، چون عینک دارند. آنها عینک‌های بهتری از ما دارند. در شبی که آقای ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان شرکت کرد، تردیدهایی در مورد درستی روند رای گیری را مطرح کرد.

ترامپ دوباره چشم اندازی تاریک را از بایدن تداعی می کند
ترامپ دوباره چشم اندازی تاریک را از بایدن تداعی می کند

آقای ترامپ گفت ما در مرزهای خود یک کشور جهان سومی هستیم و در انتخابات خود یک کشور جهان سومی هستیم. سخنرانی او نشانه دیگری بود مبنی بر اینکه او تمرکز خود را به سمت انتخابات عمومی و نبردی به احتمال زیاد علیه بایدن معطوف کرده است. آقای ترامپ، همانطور که اغلب انجام می دهد، تاکید کرد که اگر تنها در سال ۲۰۲۰ پیروز می شد، از بحران های سیاست خارجی در اوکراین و غزه جلوگیری می شد.

و او مجدداً مهاجرانی را که از مرزهای جنوبی کشور در سطوح بی سابقه ای سرازیر می شوند به عنوان بخشی از یک تهاجم توصیف کرد و آنها را به طور گسترده به عنوان جنایتکاران خشن و قاتل معرفی کرد. مقامات مرزی که برای رئیس جمهور سابق کار می کردند گفته اند که اکثر کسانی که از مرز عبور می کنند خانواده های آسیب پذیری هستند که از فقر و خشونت فرار می کنند.

دونالد ترامپ به طور مختصر به پیروزی های خود اشاره کرد و روز سه شنبه را روز شگفت انگیز نامید و از خانواده و کارکنان ستاد انتخاباتی خود تشکر کرد. مجموعه ای از متحدان نزدیک و اعضای خانواده، از جمله پسران آقای ترامپ، اریک و دونالد جونیور، در حال حاضر حضور داشتند. عروس او، لارا ترامپ؛ راجر استون، یک همکار قدیمی؛ مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه از گرجستان؛ و نماینده بایرون دونالدز از فلوریدا. ملانیا همسر آقای ترامپ در این مراسم شرکت نکرد.

حتی زمانی که هیلی برنده ورمونت شد و نمایش های قوی در چندین ایالت نشان داد که نشان می دهد جناحی از جمهوری‌خواهان مخالف نامزدی او هستند، آقای ترامپ تاکید کرد که حزب پشت سر او متحد خواهد شد. او گفت که موفقیت او در نهایت این بود که این کشور را متحد کند و این حزب را متحد کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا