انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

واکسن ، تنها کورسوی امید برای محافطت از سالمندان

یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

عکاس تورنتویی جان هرینیوک (John Hryniuk) تنها با یک آیفون و یک دوچرخه موفق شد شاخص ترین عکس های مربوط به بحران کووید۱۹ کانادا را ثبت کند. یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

جان در سال کووید۱۹ ، طی ماه ها ، صدها کیلومتر از منطقه تورنتو بزرگ را رکاب زد و زندگی و مرگ را ثبت کرد. یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟
یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

او این گورستان ویلچر ها را در پشت یک ساختمان مراقبت های طولانی مدت در می سی ساگا انتاریو کشف کرد. این مرکز جایی بود که ۵۰ نفر از افراد ساکن در آن به دلیل این بیماری فوت شدند. یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟
یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

در جلوی این ساختمان یک بنای یادبود موقت با صلیب های سفید به نمایندگی از هر فرد فوت شده ساخته شده است.

زمانی که او در اطراف این محل گشت میزد ویلچرهای رها شده را پیدا کرد.

او از یکی از کارکنان درباره اینکه چرا این ویلچرها بیرون گذاشته شده و با پلاستیک پوشیده شده اند سوال کرد. این کارمند گفت، ” این ها ویلچرهای افراد فوت شده هستند… این ویلچرها در قرنطینه هستند تا زمانی که اطمینان حاصل شود که استفاده دوباره از آن ها امکان پذیر است.

” به گفته وی او تا زمانی که به خانه برگشت و به عکس نگاه کرد قدرت عکس را درک نکرده بود. ”

جان گفت ، من روبروی مانیتور کامپیوتر نشسته بودم و احساس کردم که می توانم اجساد زیر پلاستیک ها را ببینم. این تصویر برای من به شدت ناراحت کننده و جالب توجه بود.”

این عکس سیاه و سفید دلخراش کابوس “خانه مراقبت های طولانی مدت” را در سال گذشته به تصویر می کشد.

طرفداران سالمندان میگویند اینکه در دوران پاندمی ، ترمز تنها بر روی آماده بودن بیمارستان ها گذاشته شد یک اشتباه حیاتی و مرگبار بود که به قیمت از دست رفتن جان بسیاری از افراد در خانه های مراقبت های طولانی مدت تمام شد.

خانه های زیادی در سراسر کشور قادر به محافظت از ساکنان خود نبودند و از بین ۲۲۰۰۰ کانادایی که در اثر این بیماری فوت شدند، ۵۵ درصد آن ها از خانه های مراقبت های طولانی مدت بوده است.

این سیستم معیوب مشکلات فراوانی دارد که شامل دسترسی به تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) ، ازدحام بیش از اندازه، کمبود کارکنان و کارآمد نبودن کنترل آلودگی می شود.

وکیل و طرفدار سالمندان لائورا تامبلین واتس (Laura Tamblyn Watts) اتفاقی که برای سالمندان در سال گذشته رخ داد را نوعی “سالمندکشی” می داند.

او در این باره میگوید ، ” دستهای ما خونی است. مایک سالمندکشی داریم و میبینیم که این اتفاق هنوز هم رخ می دهد. ما از اتفاق درس نگرفته ایم. زمانی که میبینید که افراد مسن در حال مرگ هستند و کماکان از انجام اقدامات لازم برای نجات آن ها خودداری می کنید هیچ نام دیگری به جز سالمندکشی ندارد.”

سالمندکشی به معنی قتل سالمندان یا رها کردن آنهاست که منجر به مرگ شان شود.

تامبلین واتس از موج سوم بیماری وحشت دارد و میگوید جبران فوری اینست که حقوق مرخصی های استعلاجی به کارمندان پرداخت شود.

او همچنین افزود : ” اغلب تهدیدات عفونی عموما از طریق کارکنان وارد می شود و کارمندان ، به خصوص زنانی که در دسته افراد کم درآمد قرار می گیرند و در این خانه ها مشغول به کار هستند، نمی توانند مرخصی بگیرند. بنابراین ۱۰ الی ۱۴ روز مرخصی استعلاجی می تواند تفاوت بسیار بزرگی ایجاد کند.”

سالمندانی که در اولین سال کووید۱۹ نجات پیدا کردند انزوا و تنهایی وحشتناکی را تحمل نمودند.

دوورا گرینسپون ۸۸ ساله (Devora Greenspon) درباره اینکه زندگی در درون یکی از مناطق پرخطر کووید۱۹ ، که همان خانه مراقبت های طولانی مدت تورنتو است، به چه صورت می باشد نظر نادری دارد. یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

یکیک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟ سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟
یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

او گفت ، ” من یک سال کامل از زندگی ام را از دست داده ام و در سن من این قضیه خیلی مهم است.”

مانند بسیاری سالمندان، او نیز نتوانسته در طول یک سال گذشته اعضای خانواده اش را ببیند یا آن ها را بغل کند. تنها گاهی اوقات در تابستان گذشته در فواصل بین موج های بیماری او توانسته بیرون برود و نور خورشید را روی صورتش احساس کند.

دوورا گرینسپون گفت ، ” من واقعا به ترس از ابتلا به کووید۱۹ فکر نمی کنم. این انزوا و تنهایی وحشتناک بود… کارکنان ماسک و شیلد استفاده می کنند و تنها چیزی که می توانید ببینید چشم های آنها است. تنها راه شناسایی آنها برای من از طریق صدایشان بوده است. من یک سال است که لبخند آن ها را ندیده ام.”

تنها کورسوی امید واکسن است.

در حالی که شکایت های بسیاری از روند آهسته و منقطع واکسیناسیون وجود داشته، دوورا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده است. او در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۱ دوز دوم واکسن خود را دریافت کرد. یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

واکسیناسیون سالمندان
یک سال بعد : چرا بحران کووید۱۹ کانادا سالمندکشی نامیده می شود؟

او در این باره می گوید ، ” من بسیار هیجان زده ام.” این به این معنی است که نیاز نیست یک سال دیگر را مانند سال گذشته سپری کنم. او در رویای یک ” مهمانی سرشار از در آغوش گرفتن” خانواده خود است.

لائورا تامبلین واتس می گوید که یک برنامه واکسیناسیون پر سرعت تنها راه محقق کردن این رویا است.

” تزریق واکسن کووید۱۹ به افراد سالمند کانادایی مهم ترین و تنها کاری است که ما باید انجام دهیم. موج سوم که با عفونت های بیشتر و واریانس های کشنده مربوط است در کمین ما می باشد. هر روز، هر ساعت و هر دقیقه که ما در انتظار واکسیناسیون سالمندان کانادایی هستیم شمار تلفات این بیماری افزایش می یابد.”

عکس های بحران کووید۱۹  واکسن کووید۱۹   عکس های بحران کووید۱۹    واکسن کووید۱۹

واکسن کووید۱۹     واکسن کووید۱۹  عکس های بحران کووید۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا