انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو قوانین یک ماهه ماندن در خانه را تصویب کرد و این قوانین از روز پنجشنبه آغاز میشود

انتاریو قوانین یک ماهه ماندن در خانه را تصویب کرد و این قوانین از روز پنجشنبه آغاز میشود

انتاریو قوانین یک ماهه ماندن در خانه را تصویب کرد و این قوانین از روز پنجشنبه آغاز میشود

طبق اعلام چندین منبع، دولت فورد قرار است امروز با اعلام وضعیت اورژانسی استان، قوانین ماندن در خانه را به مدت یکماه در سطح استان برقرار کند. این شرایط مشابه وضعیت اضطراری است که در ماه ژانویه در راستای مهار موج سوم کووید۱۹ اعلام شده است. منابع آگاه : انتاریو قوانین یک ماهه ماندن در خانه را تصویب کرد و این قوانین از روز پنجشنبه آغاز میشود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

منابع گفتند که این قانون از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد روز پنجشنبه اجرایی می شود. بر طبق این قانون فروش حضوری در تمامی فروشگاه های خرده فروشی به جز مواد غذایی و داروخانه ها ممنوع خواهد بود.

فروشگاه های بزرگ نیز تنها مجاز به فروش کالاهای ضروری خواهند بود.

دیگر فروشگاه های خرده فروشی شامل مراکز خرید نیز تنها به ارائه اجناس از پشت درب محدود خواهند بود.

انتظار می رود که این قوانین ۴ هفته به طول بیانجامند، که با این حساب در تاریخ ۶ می به پایان می رسند.

پس از آن که نخست وزیر انتاریو، داگ فورد گفت باید اقدامات بیشتری برای خارج شدن از شرایط وحشتناک و خیل عظیم مبتلایان مناطق تورنتو، پیل و یورک انجام شود، کابینه بعد از ظهر روز سه شنبه به منظور تعیین محدودیت ها تشکیل جلسه داد.

کابینه مجددا در روز چهارشنبه جلسه دیگری تشکیل داد و برقراری سومین وضعیت اضطراری در طول یک سال را تائید کرد. این وضعیت به دولت اجازه می دهد که قوانین اجرایی ماندن در خانه را عملی کند.

وزیر آموزش استیون لچه در صحبت های صبح روز چهارشنبه خود گفت در شرایط برقراری این دستور ماندن در خانه نیازی به تعطیلی مدارس دولتی نیست. این قوانین شامل تعطیلی هیچ مدرسه ای نمی شود. ما قول داده بودیم که مدارس را باز و ایمن نگه داریم.

بهداشت عمومی تورنتو، پیل و ولینگتون-دافرین-گوئلف در دو روز گذشته دستور به تعطیلی تمام مدارس این حوزه ها داده بود.

هیات مدیره مدرسه منطقه یورک روز چهارشنبه از پزشک ارشد بهداشت منطقه درخواست کرده بود که اجازه دهد تمامی کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شوند.

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در انتاریو در طی ماه مارس بیش از سه برابر شده است که منجر به اشغال تخت های بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تا بیش از ۵۰۰ عدد تا اوایل آپریل شده است.

تعداد مبتلایان فعال استان در روز سه شنبه از ۲۷۰۰۰ نفر فراتر رفت. این تعداد تنها یک بار در اوایل ژانویه به میزان بیش از ۳۰۰۰۰ نفر رسیده بود.

این استان در روز چهارشنبه ابتلای ۳۲۱۵ فرد جدید به ویروس کرونا را گزارش مرد که بالاترین میزان گزارش تعداد مستقل مبتلایان از ۱۷ ژانویه بوده است.

دکتر ایزاک بوگوش متخصص بیماری های عفونی و عضو گروه ویژه واکسیناسیون استان انتاریو گفت که در حال حاضر استان با تعداد بی سابقه ای از افراد نیازمند به مراقبت های پیچیده در بیمارستان رو به رو است، و در این نقطه گزینه های زیادی به جز دستور ماندن در خانه باقی نمی ماند.

او گفت: به هر اندازه که این قضیه وحشتناک بود اما خوب جواب داد. ما افزایش موارد را شاهد بودیم و سپس در ژانویه این برنامه را اجرا کردیم، پس از آن در طول ژانویه تعداد مبتلایان کاهش پیدا کرد. هرچیزی شبیه به این احتمالا بسیار موثر خواهد بود. در این موقعیت تعداد مبتلایان بسیار بالا رفته، سیستم مراقبت های بهداشتی بیش از ظرفیت خود کار می کند و در این نقطه متاسفانه ما به یک ابزار شدید نیاز داریم. زمانی که در موقعیت این چنین قرار دارید، گزینه های زیادی برای شما باقی نمی ماند.

موج سوم ابتلا در ابتدا ناشی از نوع مسری تر و کشنده کروناویروس که با B.1.1.7 شناخته میشود، بود.

طبق گفته های اپیدمی لوژیست ها این گونه اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۰ در جنوب غربی انگلیس کشف شد و در حال حاضر بیش از دو سوم مبتلایان کووید در انتاریو به این واریانس مبتلا هستند.

اعتقاد بر این است که این واریانس حداقل ۶۰ درصد کشنده تر از گونه های اولیه که در انتاریو در گردش بودند می باشد.

شهردار برمپتون، پاتریک براون گفت که از قوانین ماندن در خانه حمایت کرده است اما می خواسته که کسب و کارهای کمتری به عنوان کسب و کارهای ضروری در نظر گرفته شوند.

او درباره قرنطینه ماه ژانویه گفت: من کاملا از تعطیلی برخی کسب و کارهای غیر ضروری حمایت می کنم، اما لیست کسب و کارهای ضروری بسیار گسترده است، تعداد کارخانه هایی که هنوز در حال کار هستند موجب میشود که بیشتر نیروی کار ما همچنان مشغول به کار باشند.

طی دوره قبل ماندن در خانه ، در انتاریو تمامی کارهای غیر ضروری از خانه توسط کارمندان انجام می شد و از مردم خواسته شده بود که سفر شبانه به حوزه های دیگر نداشته باشند یا با افرادی از یک خانه دیگر تجمع و دورهمی در فضای باز یا بسته نداشته باشند.

 

منابع آگاه : انتاریو قوانین یک ماهه ماندن در خانه را تصویب کرد و این قوانین از روز پنجشنبه آغاز میشود
منابع آگاه : انتاریو قوانین یک ماهه ماندن در خانه را تصویب کرد و این قوانین از روز پنجشنبه آغاز میشود

قوانین در خانه بمانید   داگ فورد  قوانین در خانه بمانید  داگ فورد قوانین در خانه بمانید داگ فورد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا