انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو دستور ماندن در خانه را صادر و وضعیت اضطراری سوم را اعلام می کند

دستور ماندن در خانه صادر و وضعیت اضطراری سوم اعلام شد

انتاریو دستور ماندن در خانه را صادر و وضعیت اضطراری سوم را اعلام می کند

انتاریو سومین وضعبت اضطراری را از زمان ابتلا به بیماری همه گیر کووید۱۹ اعلام کرد و از روز پنجشنبه دستور ماندن در خانه را در سراسر استان اجرا می کند. انتاریو دستور ماندن در خانه را صادر و وضعیت اضطراری سوم را اعلام می کند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

نخست وزیر داگ فورد این خبر را چهارشنبه پس از ساعت ها گفتگو با کابینه خود اعلام کرد.

دستور ماندن در خانه از ساعت ۱۲:۰۱ صبح روز پنجشنبه اجرا می شود و ۲۸ روز ادامه خواهد داشت.

داگ فورد در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر به خبرنگاران گفت، نمی توانم به اندازه کافی استرس داشته باشم. همه چیز در حال حاضر بسیار جدی است. و من بسیار نگران هستم.

اوضاع به سرعت در حال تغییر است، ساعت به ساعت. و با تغییر اوضاع ، هرچه بیشتر در مورد انواع جدید ویروس مرگبار بیاموزیم، همانطور که می بینیم مشکلات جدید را تجربه میکنیم، ما باید سریع و قاطعانه حرکت کنیم. در حال حاضر، مهمتر از همه، برنامه این است که با واکسینه کردن از بیمارستان های خود محافظت کنیم. به همین دلیل امروز با توصیه رئیس ارشد پزشکی، وضعیت اضطراری را اعلام میکنم.

در این مدت، تمام خرده فروشان غیر ضروری به خرید غیرحضوری نزدیک میشوند، سالن های غذاخوری حضوری ممنوع است و سالن های ورزشی و خدمات مراقبت شخصی بسته می شوند. خرده فروشان می توانند بین ساعات ۷ صبح تا ۸ شب خدمات دلیوری، تحویل از پشت درب و درایو-ترو را ارائه دهند.

فروشگاه های بزرگ فقط برای فروش کالاهای اساسی مجاز به باز ماندن هستند. مراکز خرید فقط از طریق قرار قبلی و تحویل {محدود به پیکاپ و تحویل از پشت درب} مجاز خواهند بود.

یک گروه منتخب از فروشگاه ها فقط با قرار قبلی با محدودیت ظرفیت ۲۵ درصد مجاز به باز ماندن هستند. این شامل فروشگاه های لوازم ایمنی، مشاغل عمده فروشی، اجاره شامل خودرو و تجهیزات، فروشگاه هایی که عینک طبی می فروشند، مشاغل فروش وسایل نقلیه موتوری و قایق، تعمیرات وسایل و تجهیزات و فروشگاه های خرده فروشی با مدیریت یک اوپراتور خدمات یا خدمات مخابراتی می باشند.

علاوه بر تعطیلی اکثر مشاغل، دستور ماندن در خانه ترک محل اقامت را غیرقانونی میداند؛ مگر به دلایل اساسی مانند کار، مدرسه، مراجعه به فروشگاه مواد غذایی یا داروخانه و به دلایل مراقبت های بهداشتی.

داگ فورد افزود: تا حد ممکن لطفاً در خانه بمانید، مگر اینکه یک دلیل اساسی وجود داشته باشد. وضعیت بسیار جدی است و ما در حال فروپاشی هستیم، باید تردد را محدود کنیم.

نخست وزیر انتاریو گفت که این استان به اندازه کافی افسران پلیس برای تعقیب مردم ندارد اما از همه میخواهم که همکاری کنند.

در همین حال، دادستان کل سیلویا جونز در کوئینز پارک به خبرنگاران گفت که این اقدامات اعمال خواهد شد.

سیلویا جونز گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که مردم به دستورات عمل کنند و اقدامات بهداشت عمومی را دنبال کنند.

با وجود اینکه سه واحد بهداشت عمومی استان ، تورنتو، منطقه پیل و ولینگتون-دافرین-گوئلف این کار را انجام داده اند ، استان در تمام مدت دستور ماندن در خانه، مدارس و مراکز نگهداری از کودکان را تعطیل نخواهد کرد.

استیون لچه، وزیر آموزش و پرورش، صبح چهارشنبه گفت: این دستور، مدارس را در بر نخواهد گرفت. وعده ما این بود که مدارس را باز و آنها را ایمن نگه داریم.

دستور ماندن در خانه پس از تعطیل شدن استان در روز شنبه صورت گرفت، که باعث بسته شدن تمام غذاخوری ها، امکانات پرورش اندام و خدمات مراقبت شخصی شد. فروشگاه های خرده فروشی با محدودیت شدید ظرفیت، مجاز به باز ماندن بودند.

مقامات در آن زمان گفتند که آنها دستور ماندن در خانه را صادر نمی کنند چراکه اثر سوء بر کودکان و بزرگسالان ایجاد خواهد کرد.

از آن زمان، صدها نفر از پزشکان و افسران پزشکی انتاریو ، دولت فورد را مورد انتقاد قرار دادند که چرا آنقدر تلاش نکرده که بتواند انواع مختلف ویروس را مهار کند.

در تاریخ ۴ آوریل، دکتر ایلین دو ویلا افسر ارشد سلامت تورنتو، دکتر لارنس لو ، پزشک بهداشت منطقه پیل و دکتر ورا اچس مسئول بهداشت و پزشکی اتاوا نامه ای به دولت استانی ارسال کردند و از آنها خواستند دستور ماندن در خانه را در سراسر استان اجرا کنند.

جدول مشاوره علمی کووید۱۹ استان همچنین نشان داد که دستور ماندن در خانه یکی از اقدامات لازم برای کنترل و شیوع انواع ویروس است. حتی با دستور ماندن در خانه، جدول پیش بینی کرده است که انتاریو می تواند تا پایان ماه آوریل ۸۰۰ بیمار کووید۱۹ را در بخش های مراقبت ویژه (ICU) داشته باشد.

روز چهارشنبه، این استان ۳۲۱۵ مورد جدید کووید۱۹ و همچنین ۱۷ مورد مرگ و میر دیگر را تأیید کرد.

میانگین هفت روزه استان برای تعداد موارد ثبت شده در حال حاضر ۲۹۸۷ نفر می باشد، در حالی که یک هفته پیش ۲۳۱۶ نفر بوده است. انتاریو دستور ماندن در خانه را صادر و وضعیت اضطراری سوم را اعلام می کند

انتاریو دستور ماندن در خانه را صادر و وضعیت اضطراری سوم را اعلام می کند
انتاریو دستور ماندن در خانه را صادر و وضعیت اضطراری سوم را اعلام می کند

دکتر لارنس لو  دکتر ایلین دو ویلا دکتر لارنس لو  دکتر ایلین دو ویلا   دکتر لارنس لو  دکتر ایلین دو ویلا  دکتر لارنس لو  دکتر ورا اچس  دکتر ورا اچس  دکتر ورا اچس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا