انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طبق نظرسنجی جدید لیبرال ها در انتخابات استانی فاصله بسیار کمی با محافظه کاران دارند

نظرسنجی نشان می دهد که لیبرال های انتاریو در «فاصله قابل برطرف شدن» از محافظه کاران قرار دارند

لیبرال ها در انتخابات استانی فاصله بسیار کمی با محافظه کاران دارند

به نظر می رسد که رقابت های انتخاباتی انتاریو در آستانه شروع رسمی کمپین ها در فاصله تنگاتنگی قرار دارند به طوری که یکی از نظرسنجی های جدید نشان می دهد که لیبرال ها تنها چهار امتیاز از حزب محافظه کار پیشرو [داگ فورد] عقب تر هستند.

نظرسنجی آباکوس دیتا (Abacus Data) از ۱،۵۰۰ شهروند انتاریویی نشان داد که از میان رأی دهندگانی که تصمیم خود را گرفته اند ۳۶ درصد قصد دارند در ماه جون به حزب محافظه کار داگ فورد رأی دهند، و در مقابل ۳۲ درصد قصد دارند به حزب لیبرال استیون دل دوکا رأی دهند؛ علاوه بر این ۲۳ درصد از رأی دهندگان نیز می خواهند به حزب نیودموکرات آندریا هوروات رأی دهند در حالی که حدودا شش درصد از پاسخ دهندگان قصد دارند به حزب سبز رأی دهند، و از این میان چهار درصد گفتند که کلاً به حزب دیگری رأی خواهند داد.

امتیاز لیبرال‌ها نسبت به نظرسنجی مشابهی که در ژانویه انجام شد، چهار واحد بالاتر است، در حالی که محافظه‌کاران یک واحد و نیودموکرات ها دو واحد کاهش یافته‌اند.

دیوید کولتو (David Coletto) مدیر عامل آباسکوس دیتا در بیانیه‌ای به همراه نتایج نظرسنجی گفت که به نظر می‌رسد لیبرال‌ها «در فاصله قابل برطرف شدن در این رأی‌گیری فرضی» قرار دارند، اما هشدار داد که «لیبرال ها برای برنده شدن در انتخابات هنوز کار زیادی برای انجام دادن دارند، که اول از همه باید از تصویری که می خواهند از رهبر خود نشان دهند، شروع کنند.

این نظرسنجی نشان داد که از هر ۱۰ شهروند انتاریو (۵۹ درصد) تقریباً ۶ نفر تا حدی دل دوکا را نمی شناسند. فقط ۳۹ درصد گفتند که با هوروات آشنایی ندارند و فقط ۱۵ درصد گفتند که فورد را نمی شناسند.

فورد همچنین در مورد محبوبیت شخصی از مزیت قابل توجهی برخوردار بود.

تقریباً ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصور مثبتی از رهبر محافظه کاران دارند که این رقم نسبت به نظرسنجی ژانویه ۹ درصد افزایش داشته است.

حدود ۳۱ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصور مثبتی از هوروات دارند، در حالی که ۳۰ درصد گفتند که تصور منفی دارند.

دل دوکا تنها رهبر سه حزب اصلی با امتیاز منفی بود. حدود ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تصور مثبتی از او داشتند اما ۲۷ درصد گفتند که تصور منفی داشتند. ۲۷ درصد دیگر نیز نسبت به رهبر لیبرال ها نظر «خنثی» داشتند.

در همین حال، وقتی صحبت از این شد که چه کسی بهترین نخست وزیر خواهد بود، ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان فورد را به عنوان انتخاب خود معرفی کردند. هوروات توسط ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان و دل دوکا توسط ۱۲ درصد از پاسخ دهندگان انتخاب شد.

کولتو در این بیانیه خاطرنشان کرد «استیون دل دوکا هنوز برای بخش بزرگی از رأی ‌دهندگان ناشناخته باقی مانده است و کسانی که تصوری از او دارند بیشتر به او نگاه منفی دارند تا مثبت. هنگامی که از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد چه کسی بهترین نخست وزیر خواهد بود، دل دوکا کاملاً در رتبه سوم قرار داشت.»

لیبرال ها در انتخابات استانی فاصله بسیار کمی با محافظه کاران دارند
لیبرال ها در انتخابات استانی فاصله بسیار کمی با محافظه کاران دارند

هزینه زندگی یک موضوع مهم برای رأی دهندگان

با نگاهی به آینده و زمان برگزاری کمپین های انتخاباتی، که احتمالاً از ماه آینده آغاز می شود، می توان دریافت که هزینه زندگی برای بسیاری از رأی دهندگان مهم است و ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان آن را به عنوان موضوع مهم و اثرگذار در صندوق های رأی معرفی کردند. دیگر مسائل مهم شامل مقرون به صرفه بودن مسکن (۳۶ درصد)، بهبود سیستم مراقبت های بهداشتی (۳۳ درصد) و مالیات ها (۳۰ درصد) بود.

جالب توجه است که کمتر از یک نفر از هر چهار رأی دهنده (۲۲ درصد) پاندمی کووید-۱۹ را به عنوان یک موضوع کلیدی شناسایی کرده اند.

این نظرسنجی بین ۱۴ تا ۱۹ آوریل انجام شد.

دقت نظرسنجی تا ۲.۱ درصد، [یا عدم خطا در] ۱۹ بار از هر ۲۰ در نظر گرفته می شود.

انتخابات احزاب استان انتاریو انتخابات احزاب استان انتاریو    انتخابات احزاب استان انتاریو    انتخابات احزاب استان انتاریو   انتخابات احزاب استان انتاریو  حزب محافظه کار  حزب لیبرال   حزب محافظه کار    حزب نیودموکرات  حزب لیبرال حزب لیبرال  حزب نیودموکرات  حزب نیودموکرات

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا