انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دولت انتاریو تقریبا تمامی محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

انتاریو از امروز تمامی محدودیت های اصلی کووید-۱۹ به غیر از الزام پوشیدن ماسک را لغو کرد

دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

دولت انتاریو تقریبا تمامی محدودیت های کووید-۱۹ خود را از روز سه شنبه لغو کرد و با این اقدام بیش از هر زمان دیگری از بهار ۲۰۲۰ تا به حال استان را به وضعیت پیش از پاندمی نزدیک کرد.

انتاریو عملا از روز سه شنبه الزامات گواهی واکسیناسیون خود را برای محیط های فضای بسته غیر ضروری حذف کرد. محدودیت ظرفیت در تمامی محیط های عمومی فضای بسته نیز لغو شد.

الزامات پوشیدن ماسک همچنان برقرار است. در حالی که دولت انتاریو هنوز تاریخی برای لغو مقررات اجباری ماسک اعلام نکرده، داگ فورد نخست وزیر انتاریو روز دوشنبه گفت که استان «فاصله چندانی» با حذف این محدودیت ندارد.

الزامات واکسن در بخش هایی مانند مراقبت طولانی مدت و همینطور بهداشت و درمان فعلا برقرار خواهد ماند.

استان انتاریو علاوه بر این اعلام کرد که کسب و کارها مجازند که در صورت تمایل الزامات گواهی واکسن را حفظ کنند؛ گزینه ای که برخی از کسب و کارهای انتاریو از قبل نسبت به انتخاب آن ابراز تمایل کرده اند.

پس از رسیدن واریانت اومیکرون به انتاریو که به برقراری موجی از مقررات بهداشت عمومی سختگیرانه منجر شد، استان انتاریو از اواخر ژانویه بازگشایی را آغاز کرد و اجازه داد فعالیت ها در باشگاه های ورزشی و صرف غذا در فضاهای داخلی رستورانها با ۵۰ درصد ظرفیت انجام شود. دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-19 را لغو کرد
دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

قرار بود هر بخش از برنامه سه مرحله ای [بازگشایی] انتاریو حداقل ۲۱ روز از یکدیگر فاصله داشته باشند تا استان بتواند روندهای بهداشت عمومی را پایش کند. با این حال استان انتاریو اوایل فوریه یک زمانبندی تسریع شده اعلام کرد، اقدامی که باعث می شود بازگشایی کامل انتاریو ۱۴ روز زودتر انجام شود. 

انتاریو در ۱۷ فوریه وارد دومین مرحله از برنامه بازگشایی شد که مطابق آن محدودیت تعداد افراد حاضر در دورهمی های اجتماعی در فضاهای بسته به ۵۰ نفر و در فضاهای باز به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

در مرحله دوم محدودیت ظرفیت در محیط هایی که ارائه گواهی واکسیناسیون در آنجا الزامی است نیز لغو شد.

مکان های میزبان رویدادهای ورزشی یا کنسرت های موسیقی در این مرحله مجاز بودند که با۵۰ درصد ظرفیت نشسته فعالیت کنند در حالی که سقف ظرفیت در مراسم عروسی، خاکسپاری و سایر مراسم مذهبی برابر با تعداد افرادی بود که می توانستند فاصله گذاری فیزیکی را در این مکان ها رعایت کنند. دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-19 را لغو کرد
دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

«اومیکرون به پایان نرسیده است»

دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

دکر پیتر یونی (Peter Jüni) رئیس هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ انتاریو در مصاحبه با برنامه «امشب در دوشنبه شب» خبرگزاری CP24 گفت با وجود اینکه «اومیکرون به پایان نرسیده است» اما به باور او لغو سیستم پاسپورت واکسن مبتنی بر دو دوز تاثیری بر نرخ انتقال محلی بیماری نخواهد داشت.

دکتر یونی گفت که به عقیده او الزامات گواهی واکسیناسیون برای پایینتر آوردن نرخ انتقال بیماری باید روی سیستم سه دوز عمل کند اما چنین سیستمی «به دلایل اجرایی و عملگرایانه بسیار چالش برانگیز خواهد بود.»

دکتر یونی گفت «بنابراین لغو [الزامات گواهی واکسیناسیون مبتنی بر دو دوز] در حال حاضر به هیچ وجه مشکلی ندارد.» «این اقدام از لحاظ نرخ انتقال بیماری تفاوت چندای ایجاد نمی کند.»

دکتر یونی اضافه کرد که با این حال شهروندان انتاریو باید برای شرایطی که ممکن است لازم باشد سیستم گواهی واکسیناسیون {این بار با الزامات سه دوز واکسن به عنوان سری کامل واکسیناسیون} دوباره در سراسر استان برقرار شود آماده باشند، و متذکر شد که «دیر یا زود موج دیگری از ابتلا به وجود خواهد آمد و در آن هنگام ممکن است لازم باشد که گواهی های واکسن را مجددا برقرار کنیم.» دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-19 را لغو کرد
دولت انتاریو تقریبا تمام محدودیت های اصلی کووید-۱۹ را لغو کرد

#لغو_تمام_محدودیت_های_انتاریو   #لعو_گواهی_واکسن #لغو_پاسپورت_واکسن #لغو_محدودیت_های_سفر #لغو_محدودیت_های_مسافرتی #دولت_انتاریو #داگ_فورد #استان_انتاریو #لغو_محدودیت_های_بهداشتی  لغو محدودیت‌های بهداشتی  لغو محدودیت‌های بهداشتی لغو محدودیت‌های بهداشتی  لغو گواهی پاسپورت واکسن لغو گواهی پاسپورت واکسن لغو گواهی پاسپورت واکسن لغو گواهی پاسپورت واکسن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا